خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > قیمت گوجه سبز نوبرانه در بازار

قیمت گوجه سبز نوبرانه در بازار

 قیمت گوجه سبز نوبرانه

ایرنا نوشت:با شروع فصل بهار نوبرانه هایی همچون چغاله بادام و گوجه سبز در بازار رکورد قیمت یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارریال را به نام خود ثبت کردند، اما در آخرین هفته فروردین ماه با عرضه بیشتر روند قیمت ها کاهشی شده است.

 در روزهای گذشته گوجه سبز تولید قصرشیرین کرمانشاه با قیمت هر کیلوگرم بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون ریال به بازار عرضه می شد که با افزایش عرضه این محصول از شهرهای ساوه، گرمسار و قم نرخ آن روند کاهشی به خود گرفته است.

از ابتدای بهار چغاله بادام نوبرانه با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عرضه می شد که اکنون با ورود چغاله کاشان نرخ این محصول نیز کاهش مطلوبی داشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا میوه های نوبرانه فعلی را چغاله بادام، گوجه سبز، منول و هندوانه عنوان کرد و افزود: امروز هرکیلوگرم گوجه سبز به قیمت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال عرضه می شود که با عرضه بیشتر این محصول از دیگر استان های کشور به تدریج نرخ آن کاهش خواهد یافت.

حسین مهاجران گفت: همچنین با وجود چغاله کاشان در بازار نرخ این محصول نوبرانه به ۲۵۰ تا ۳۵۰ ریال کاهش یافته است.

به گفته وی، این درحالیست که در ابتدای فرودین ماه چغاله بادام نوبرانه (ریز) با قیمت نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزارریال عرضه می شد.

وی منول را نیز از میوه های نوبرانه فصل بهار که به تازگی عرضه شده است، اعلام کرد و اظهارداشت: در ابتدا هرکیلوگرم منول با قیمت ۴۰ تا۴۵ هزارریال عرضه می شد که اکنون این میوه نیز به نرخ ۲۵ تا ۳۵ هزار ریال عرضه می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: در ابتدای هفته چهارم فروردین ماه جاری قیمت هرکیلوگرم پرتقال داخلی شمال بین ۴۵ تا ۵۰ هزارریال، پرتقال والنسیای جنوب بین ۵۰ تا ۶۰ هزارریال، پرتقال وارداتی ترکیه و مصری نیز به قیمت ۷۰ هزارریال، سیب درختی سفید ۴۵ تا ۶۰ هزارریال، سیب درختی قرمز ۳۵ تا ۵۵ هزارریال، کیوی ۳۵ تا ۵۵ هزارریال، انگور شاهرودی ۸۰ تا ۸۵ هزارریال و لیموترش سنگی داخل ۷۰ هزارریال به فروش می رسد.

به گفته مهاجران ، اکنون گلابی مشهد نیز با قیمت ۱۵۰ هزارریال از باغات خریداری شده که در صورت عرضه به بازار ممکن است قیمت این محصول با نرخی بیش از ۲۰۰ هزار ریال عرضه شود.

وی قیمت کنونی هر کیلوگرم موز را ۴۵ تا ۵۰ هزارریال، هر عدد نارگیل ۴۵ هزار ریال، هر کارتن (۶ تا ۸ تایی) آنانانس ۸۰۰ هزارریال و انبه را ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

به گفته وی، همچنین امروز هرکیلوگرم خیار درختی گلخانه ایی ورامین ۳۵ تا ۵۰ هزارریال، خیار بوته ای جیرفت ۱۵ تا ۲۵ هزارریال، گوجه فرنگی گلخانه ای چابهار ۴۰ هزارریال، گوجه فرنگی بوته ای ۲۸ تا ۳۵ هزارریال، هندوانه ۷ تا هشت هزارریال، سیب زمینی بین ۱۸ تا ۲۰ هزارریال، پیاز ۸ هزار تا ۱۲ هزارریال و انواع سبزی ۱۵ تا ۱۸ هزارریال و سبزی خوردن ۲۰ تا ۲۵ هزارریال به فروش می رسد.

** میوه های گران وارداتی خودنمایی می کنند

مهاجران گفت: با وجود ممنوعیت واردات میوه اما انواع میوه های رنگین از کشورهای مختلف به صورت قاچاق وارد می شود که با وجود این که تاثیر چندانی در بازار میوه های داخلی ندارد، اما این اقدام سودجویانه با طرح حمایت از تولید داخلی و مصوبه ممنوعیت واردات مغایرت دارد.

وی قیمت میوه های قاچاق در بازار را گران دانست و اظهار داشت: اکنون هرکیلوگرم گلابی امریکایی با قیمت ۲۰۰ هزارریال، گلابی افریقایی ۱۵۰ هزارریال، انگور افریقایی ۲۸۰ هزارریال، سیب درختی امریکایی ۱۶۰ هزارریال، سیب فرانسوی ۱۶۰ هزارریال، شلیل و شبرنگ ۲۵۰ هزارریال، لیموترش برزیلی، آفریقایی و ترکیه ای ۱۲۰ هزارریال، پرتقال ترکیه ای و مصری ۷۰ هزارریال، انبه کنیا ۲۰۰ هزارریال، اواکادو ترکیه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزارریال و سیر چینی ۲۰۰ هزارریال عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.

این وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید به واردات بخش محدودی پرتقال مصری و ترکیه ای اقدام کرد که پس از ایام نوروز این واردات ممنوع می شود.

برآورد تولید امسال نزدیک ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است که بیش از ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

میزان یارانه ۱۴۰۳ چقدر است ؟

میزان یارانه در ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *