خانه > زیبایی و آرایشی > لایه برداری پوست با گریپ فروت + طرز تهیه

لایه برداری پوست با گریپ فروت + طرز تهیه

لایه برداری پوست با گریپ فروت

گریپ فروت جزو بهترین میوه های دوستدار پوست است. با استفاده از این گیاه می توانید لایه برداری مناسب و طبیعی برای پوستتان تهیه کنید. اگر می خواهید خشکی پوستتان را برطرف کنید بهتر است روش تهیه این اسکراب را بیاموزید. گریپ فروت برای رفع خشکی پوست مفید است و پوست صورت را شفاف می کند.

لایه برداری پوست با گریپ فروت

لایه‌برداری یا اسکراب پوست یک نکته کلیدی و مهم در برطرف کردن خشکی پوست مخصوصا در فصل سرد زمستان است. اغلب ما از اهمیت ویژه این موضوع آگاه نیستیم و نمی‌دانیم لایه‌برداری پوست تا چه میزان می‌تواند برای حفظ سلامت پوست ما ضروری و حیاتی باشد. لازم است بدانید اگر پوست‌ خود را اسکراب نکنید هر چقدر هم از کرم، مرطوب‌کننده و لوسیون‌های گران‌قیمت استفاده کنید باز هم امکان اینکه پوست‌تان به طور کامل مرطوب شود وجود نخواهد داشت.
در حقیقت عملکرد یک اسکراب‌کننده به شکلی است که ابتدا پوست‌های مرده روی سطح پوست را از بین برده و بدین شکل پوست می‌تواند بهتر تنفس کند و عملکرد بهتری داشته باشد. برای اسکراب کردن پوست‌تان کافی است تا کمی خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از مواد طبیعی که در اطراف‌ خود دارید یک لایه‌بردار طبیعی و مفید درست کنید. خوش‌بختانه گریپ‌فروت یکی از میوه‌های خوش‌طعم زمستانی، جز آن دسته از میوه‌هایی است که خواص بسیار زیادی برای پوست بدن ما دارد. در ادامه این مطلب با روش ساخت لایه‌بردار پوست با استفاده از گریپ‌فروت آشنا خواهید شد.
مواد لازم:

– ۱ فنجان شکر
– نصف گریپ‌فروت
– ۵ قطره روغن لاوندر (اسطوخودوس)
– ۳ قاشق غذا‌خوری روغن آووکادو یا آووکادو له شده

طرز تهیه:

ابتدا آب گریپ‌فروت را بگیرید و اگر هسته دارد آن را جدا کنید. در یک ظرف مناسب، آب‌میوه و شکر را با هم مخلوط کرده و بعد روغن یا خود آووکادو له شده را به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید و بعد روغن لاوندر را هم به سایر مواد اضافه کنید و مجددا هم بزنید. قبل از استفاده از اسکراب اول پوست خود را تمیز کنید و بعد به اندازه نصف یک اسکناس از مواد را برداشته روی صورت‌تان بمالید. دقت داشته باشید اسکراب با چشمان‌تان تماس نداشته باشد.

با استفاده از انگشت وسط و انگشت حلقه به شکل دایر‌ه‌وار خیلی آرام مواد را روی تمام سطح پوست‌تان پخش کنید. سعی کنید به هیچ عنوان به پوست‌تان فشار وارد نکنید و خیلی آهسته لایه‌برداری را انجام دهید و برای اسکراب لب وقت بیشتری صرف کنید. پس از اینکه تمام سطح صورت را اسکراب کردید آن را با آب‌گرم بشویید. همیشه بعد از لایه‌برداری استفاده از یک نرم‌کننده مناسب با پوست‌تان را فراموش نکنید. می‌توانید باقی مانده مواد را در یک ظرف دردار ریخته و برای مدت زمان یک هفته در یخچال نگه‌داری کنید.

منبع: رکنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *