خانه > فرهنگ و هنر > دنیای هنرمندان > لیلا تهرانچیان کیست ؟ + ماجرای انتشار ربنای لیلا تهرانچیان

لیلا تهرانچیان کیست ؟ + ماجرای انتشار ربنای لیلا تهرانچیان

لیلا تهرانچیان خواننده زن ربنای شجریان 

پخش ربنا با صدای لیلا تهرانچیان برای او دردسر آفرید و اینستاگرام لیلا تهرانچیان که ربنای شجریان را تک خوانی کرده بود مسدود شد . در ادامه ماجرای انتشار ربنای لیلا تهرانچیان را می خوانید .

عکس لیلا تهرانچیان خواننده ربنا شجریان 

لیلا تهرانچیان کیست

لیلا تهرانچیان کیست ؟ / بیوگرافی لیلا تهرانچیان 

لیلا تهرانچیان خواننده اصیل و دستیار صحنه سینما و تلویزیون است .

وی دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشکده هنر و معماری می باشد .

تهرانچیان در آثاری همچون فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» و سریال تلویزیونی «یک مشت پر عقاب» فعالیت داشته است.

انتشار تک خوانی دعای ربنا توسط او در شبکه های مجازی و اینستاگرام جنجال آفرین شد و واکنش ها و حاشیه های زیادی داشت .

و مدتی پس از انتشار ربنای لیلا تهرانچیان با حکم دادسرای ارشاد صفحه اینستاگرامش مسدود شد .

اینستاگرام لیلا تهرانچیان، با حکم دادسرای ارشاد مسدود شد!

لیلا تهرانچیان، خواننده ایرانی است که حدود دو ماه پیش یکی از کارهایش، ربنا، در صفحه اینستاگرام یک عضو شورای شهر تهران منتشر شد.

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تک‌خوانی این زن آوازه خوان که دعای ربنا را به سبک شجریان خوانده است، منتشر کرد و در پاسخ به منتقدی که به این اقدام خلاف احکام الهی، چنین نوشت:

برخی چنان در بند ظاهرند که نمی‌توانند مناجات یک بانوی مسلمان را باخدای خویش بی‌توجه به متن دعا و روز بلند معنایی آن در حد یک دقیقه را بشنود و بدون هیچ اشراف و آگاهی نظریه صادر می‌کنند دشنام را روانه می‌سازند که باید بیشتر به حالشان غصه خورد تا اینکه از ایشان دلخور شد.

او هم‌زمان با انتشار این صدا در پایان پست خود عبارت “سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب” را نوشته. انتشار این پست در اینستاگرام محمدجواد حق شناس، واکنش تند کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است.

حق‌شناس در توجیه کار خود چنین نوشته است: اگر با صدای این خانم چهار جوان به مراسم احیای شب قدر بیایند یک پیروزی است!

اما حالا او یک بار دیگر مورد توجه ها قرار گرفته، چون صفحه اینستاگرامش به حکم دادسرای ارشاد حامی خانواده بسته شد.

عکس لیلا تهرانچیان خواننده زن ربنا شجریان 

عکس لیلا تهرانچیان خواننده زن ربنا شجریان 

ماجرای انتشار ربنای لیلا تهرانچیان  / انتشار ربنا با صدای یک زن در اینستاگرام

وقتی محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در شب‌های قدر، مناجات ربنا با صدای خانم لیلا تهرانچیان را در اینستاگرام خود منتشر کرد، پس از مدتی نیروهایی خاص به صفحه اینستاگرام حق‌شناس هجوم برده و با الفاظ رکیک، نسبت به انتشار صدای یک زن اعتراض کردند! پس از این حملات هماهنگ که بعضا همراه با هتاکی و فحاشی بود،

این عضو شورای شهر در پست اینستاگرامی دیگری، متن استفتاء از رهبر انقلاب را منتشر کرد که آیت‌ا… خامنه‌ای در پاسخ به استفتاء درباره قرائت قرآنِ کریم به‌نحو ترتیل یا تحقیق توسط زن در جایی که صداى او از سوى مرد نامحرم شنیده شود، گفته بودند: «بسمه تعالى، در فرض مرقومه با مراعات حجاب واجب اشکال ندارد، صداى زن فى‌نفسه نامحرم نیست شنیدن آن براى مرد و شنواندن آن به مرد نامحرم مانع ندارد، مگر آنکه مستلزم مفسده‌اى باشد.»

انتشار این پست نیز منجر به کاهش هتاکی‌ها نشد، اما موضوع به این حملات ختم نشد و چند روز بعد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد احضار شد.

نامه حق‌شناس به رئیس و اعضای شورا

روز گذشته محمدجواد حق‌شناس در نامه‌ای خطاب به محسن هاشمی، رئیس و اعضای شورای شهر تهران، به تشریح ماجرای احضارش به دادسرا پرداخت. حق‌شناس با اشاره به اینکه طبق احضاریه باید یازدهم تیر در دادسرا حاضر شود و به او اعلام شده که وثیقه نیز همراه خود بیاورد نوشته است: احتراما نظر به اهمیت و ارتباط موضوع و تعهدى که به کار جمعى داریم و احتمال اینکه موضوع از حیطه یک پرونده شخصى و خصوصى فراتر رفته و ابعادى اجتماعى و عمومى در پى خواهد داشت، مراتب ذیل را به اختصار به استحضار شما عزیزان می‌رسانم.

۱: حدود ۲۰ روز قبل طی تماسی تلفنی با شماره خصوصی به اینجانب ابلاغ شد که لازم است فردا (سه‌شنبه) جهت پاسخگویی به برخی سوالات به پلیس اخلاقی در خیابان وزرا مراجعه کنم.

 

۲: اینجانب به لحاظ رعایت شأن و منزلت و حقوق نمایندگی مردم و حق شهروندی اعلام کردم احضار تلفنی را نمی‌پذیرم و در صورت لزوم رسما دعوت‌نامه یا احضار بفرمایند.

 

۳: در مورخه ٢۶خرداد ماه احضاریه‌ای از دادسرای ناحیه ٢١ ارشاد به دفتر اینجانب واصل شد که مقرر کرده بود ظرف ۵ روز به دادسرا مراجعه کنم.

 

۴: بلافاصله موضوع را در نامه‌اى به استحضار رئیس محترم شورا رسانده و تلفنى هم کسب تکلیف کردم که منجر به دیدار حضورى هم شد. ۵: در دیدار حضورى ایشان موضوع را به مبحث نامگذاری‌ها مرتبط دانسته و احتمال دلخورى برخى را مطرح کردند اما قرار بر پیگیرى و اعلام نتیجه شد.

 

۶: پس از بررسی رئیس محترم شورا مشخص شد که اینجانب به دلیل قرار دادن یک پست اینستاگرامی در شب‌هاى ماه مبارک از مناجات ربنا با صدای سرکار خانم لیلا تهرانچیان به دادسرا احضار شده‌ام و نظر رئیس محترم شورا نیز اقدام قانونی مبنی بر مراجعه و پاسخگویی در دادسرا بود.

 

۷: در مهلت مقرر وکیل اینجانب به دادسرا مراجعه کرده و پس از طرح موضوع بازپرس مربوطه اعلام می‌دارد که اینجانب شخصا می‌باید مراجعه کنم و ضمنا لازم است وثیقه‌ای نیز به همراه داشته باشم و مقرر می‌شود در روز سه‌شنبه ١١ تیرماه ساعت ۸:۳۰ در دادسراى ارشاد حاضر شوم. ۸: اینجانب در تاریخ ۱۱ تیرماه در دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد حاضر خواهم شد. که البته امکان تامین هرگونه وثیقه را نیز نخواهم داشت.

 

تاکنون نیز از هرگونه انتشار و رسانه‌ای کردن موضوع خودداری کرده‌ام و این خبررسانى به شما همکاران اولین اقدام من محسوب مى شود. لازم به‌ذکر می‌دانم پست اینستاگرامی مذکور با صدای یک بانوی هنرمند محترم ایرانی که از شاگردان اساتید بزرگ آواز ایرانى است و اینجانب پس از قرار دادن آن در صفحه شخصی خود در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در پاسخ به برخی اعتراضات هدف‌دار در ذیل پست در قالب کامنت‌های بعضا هتاکانه، فتوای مقام رهبرى آیت‌ا… خامنه‌ای مبنی بر حرام نبودن قرائت قرآن به صورت ترتیل یا تحقیق بانوان و شنیدن یا شنواندن آن براى مردان را در ذیل همان پست قرار داده بودم. خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خوشنود باشى و ما رستگار. پیشاپیش از اینکه مراتب زحمت و تصدیع سروران جان و دوستان گرام فراهم شد، صمیمانه پوزش می‌خواهم».

منابع:

beytoote.com

seemorgh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *