خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار حوادث > ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟

ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟

ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟

برخی خبرگزاری‌های خارجی روز گذشته خبر دادند که دوربین‌های زندان اوین هک شدند. تصاویری که دارد در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود نشان از هک شدن دوربین‌های این زندان دارد. این خبر‌ها حاکی است که گروهی خود را «عدالت علی» نام‌گذاری کرده و مدعی هستند با نفوذ به سیستم امنیتی زندان اوین توانسته‌اند به تصاویری از داخل این زندان دست پیدا کنند.

در ویدئو‌ی منتشر شده بخش‌هایی از اتاق کنترل زندان و همچنین حیاط آن نشان داده می‌شود، در ادامه این ویدئو تصاویری از انتقال یک زندانی به‌چشم می‌خورد که حالا نحوه برخورد با او توسط مامورین زندان در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. هنوز کسی نمی‌داند آیا تصاویر بیشتری هم وجود دارد یا نه؟ اگر آن‌طورکه این گروه مدعی شده‌اند تصاویری از سایر بند‌های زندان به دست آن‌ها رسیده باشد، شاید در روز‌های آینده انتشار آن‌ها در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به‌همراه داشته باشد.

با این وجود درحالی‌که بسیاری از رسانه‌های خارج از کشور درحال تحلیل صحت این تصاویر و نحوه دسترسی گروه «عدالت علی» به آن هستند همچنان خبری از واکنش مقامات رسمی در ایران نیست و تقریباً همه گمانه‌زنی‌ها در سکوت خبری ادامه دارد.

از طرفی با انتشار این تصاویر برخی در فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند، کاربری در حساب توئیتری خود با طرح یک پرسش نوشت: «در مورد هک دوربین‌های اوین مسئله این است که آیا همه دوربین‌ها هک شده یا خیر! عمده تصاویر کلیپ بی‌بی‌سی مربوط به در ورود و خروج اصلی زندان است.»

پایگاه خبری امتداد نزدیک به حزب اتحاد ملت در واکنش به هک شدن دوربین‌های زندان اوین نوشت آیا آرشیو کامل فایل‌های ذخیره شده دوربین‌ها به دست هکر‌ها افتاده است؟ یا این‌که فقط لحظاتی که هک صورت گرفته، فیلم آن ضبط شده است؟ و این‌که چه مدت زمانی هکر‌ها به دوربین‌های زندان دسترسی داشته‌اند؟ سوالی که به‌نظر می‌رسد پاسخ به آن می‌تواند حجم اطلاعات سرقت رفته را مشخص کند.

سایت خبری مدارا نیز در گزارشی در این باره هشدار داد:نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین‌ها مشکل بزرگی را برای نهاد‌ها فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویر چهره‌های آن‌ها خواهیم بود که هکر‌ها شناسایی‌شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. حتی اگر تصاویر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس‌های خارجی بسیار با ارزش خواهد بود.

از طرفی بسیاری در فضای مجازی این پرسش را مطرح کردند که آیا هک شدن دوربین‌های زندان اوین در راستای حملات سابق به تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران بوده است؟ مدتی قبل بروز برخی مشکلات در تاسیسات نظز و دستبرد به اسناد هسته‌ای ایران حواشی زیادی را ایجاد کرد. حالا باید در روز‌های آینده منتظر واکنش‌های بیشتر به هک شدن دوربین‌های زندان اوین بود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر ابلاغ حکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *