خانه > مطالب ویژه > مراسم شیرخوارگان حسینی چه روزی است؟ | مراسم شیرخوارگان ۹۷

مراسم شیرخوارگان حسینی چه روزی است؟ | مراسم شیرخوارگان ۹۷

مراسم شیرخوارگان حسینی چه روزی است؟

مراسم شیرخوارگان حسینی یکی از مراسم زیبا در ماه محرم میباشد که با معرفی حضرت علی اصغر به جهان سند بی‌گناهی امام حسین (ع) است. حضور مادران و نوزادان در این مراسم جهان را تکان می‌دهد. چرا که این مراسم روح و جسم انسان‌هایی که در پی حقیقت هستند را بیدار می‌کند.

مراسم شیرخوارگان حسینی چه روزی است؟

مراسم شیرخوارگان حسینی چندم محرم است؟

هر ساله مراسم شیرخوارگان حسینی که یکی از عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان است در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام ( برابر با ۲۳ شهریور ماه) همزمان در نقاط مختلف از ایران و جهان برگزار می‌شود.

یکی از بزرگ ترین مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران برگزار می شود . همایش شیرخوارگان حسینی معمولا  از ساعت ۸:۳۰ دقیقه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

از سال ۱۳۸۲ بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) از مهدیه تهران آغاز شد. ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع). با این مراسم می‌خواهیم قصه یک اتفاق بزرگ را که در ۱۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو کنیم.

آیا مراسم شیرخوارگان حسینی ۹۷ در مصلای تهران برگزار می شود؟

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری با رسانه‌ها از منع برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران خبر داد.

داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در ابتدای نشست رسانه‌ای با خبرنگاران در خصوص جزئیات برگزاری مجمع شیرخوارگان حسینی گفت:

امسال شانزدهمین سال بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) است. از اولین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران، هر سال با افزایش جمعیت مواجه شدیم و سال گذشته تعداد جلسات به ۴۵۰۰ جلسه رسید.

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا

وی افزود: ما مجمع را به دو بخش تقسیم کردیم و امسال آغاز نخستین سال، پانزده سال دوم است. در برآورد امسال، با همکاری ۴۱ کشور، احتمالا بالای ۶ هزار جلسه خواهیم داشت. بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا (ع) در صحن جامع است که به احتمال زیاد به دلیل افزایش جمعیت به صحن‌های دیگر هم کشیده می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی بسیار در برگزاری و کارگاه تولید لباس کمک کرد. همچنین این مجمع با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در میدان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار می‌شود که از بزرگترین میدان‌های ایران است.

مشکلات مالی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع حضرت علی اصغر (ع) درباره مشکلات مالی این مجمع اظهار کرد: ما نتوانستیم به دلیل مشکلات اقتصادی پارچه‌ها را برای تولید لباس در خارج از کشور تامین کنیم و منع به برگزاری مراسم در مصلی مدت‌ها ما را درگیر کرد و باعث شد بسیاری از برنامه‌های خارج از کشور به تاخیر بیوفتد.

وی ادامه داد: از داوران گینس برای معرفی این برنامه به جهان دعوت کردیم و پارسال نیز تحقیقاتی روی پیراهن‌های سید الشهدا (ع) انجام شده است که طی مستندی در شبکه دو پخش خواهد شد و قرار است از پیراهن سید الشهدا در اربعین امسال رونمایی شود.

***********************

عکس نوشته علی اصغر برای پروفایل

***********************

معرفی حضرت علی اصغر به جهانیان / برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در خارج از کشور

سپس منافی پور از نقشه برنامه‌های مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی کرد که در این نقشه دو دوره زمانی پانزده ساله این مجمع آمده است.

وی گفت: دکترین ما بر مبنای حدیث امام صادق (ع) است که می‌فرمایند: «شیعه قبل از ظهور باید حیاتش را از کربلا بگیرد». اولین پیام ما مظلومیت علی اصغر (ع) است و به همین منظور با برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اوج مظلومیت ایشان نشان می‌دهیم.

بسیاری از مراکز با خرج خود مردم اداره می‌شود و در کشور‌هایی مانند چین و تایلند مسئولیتی نداریم. اما در حقیقت می‌خواهیم مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) را به گوش همگان برسانیم.

منافی پور در ادامه به گلایه از مسئولان پرداخت و گفت: با دلی پر از درد می‌گوییم که بی بی سی، مُهر حکومتی به ما زده است. ما جزو پر جمعیت‌ترین انجمن‌های دنیا شده‌ایم، به طوری که این مراسم در مناطق مذهبی غیر شیعه هم برگزار می‌شود.

ان شاء الله در چند سال آینده به ۲۱ هزار جلسه در جهان می‌رسیم. اما مسئولان متوجه نیستند ما چه می‌کنیم و از سه سال گذشته چوب لای چرخ ما کردند.

وی افزود: می‌خواهیم به کلیسا‌ها و مکان‌های مذهبی ورود پیدا کنیم. ما در لندن از برگزاری مراسم منع شدیم اما تصمیم داریم با ایستگاه‌های پخش کننده شیر، حضرت علی اصغر (ع) و کربلا را معرفی کنیم.

به احتمال فراوان با برپایی باشکوه این مجامع در چند سال آینده به ۱۵ میلیون جمعیت برسیم و امیدواریم با قرار گرفتن محرم در تابستان به این مهم برسیم.

منافی‌پور با اشاره به هجوم رسانه‌ها در برگزاری چنین مجمعی گفت: بسیاری از مادران با حضور در این مراسم، نیت می‌کنند که بچه هایشان سرباز امام زمان (عج) شود و همین موضوع باعث شد که رسانه‌های دشمن و سه دانشگاه بزرگ دنیا بگویند که این‌ها برای منجی، سرباز تربیت می‌کنند.

سی ان ان از مراسم پخش زنده دارد، اما خیلی از مسئولان حمایت نمی‌کنند و ما همچنان مشغول تفهیمشان هستیم. دولت‌های گذشته و این دوره حمایتی نکردند؛ البته ما از دولت بودجه نخواستیم چراکه هزینه هایمان را از مردم تامین کردیم، فقط می‌خواهیم برای برگزاری مراسم اذیتمان نکنند.

***********************

عکس پروفایل علی اصغر جدید / عکس نوشته درباره علی اصغر

***********************

همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران برگزار می شود ؟

وی افزود: از سال گذشته تاکنون مشکل برگزاری مراسم در مصلی تهران حل نشده و از دو ماه پیش اعلام کردند که مجمع جهانی در مصلی برگزار نمی‌شود.

من با ارسال نامه‌ای به رئیس مصلی اعلام کردم که به مجمع ظلم شده است. مجمع با یک خانواده اداره می‌شود و ما از طریق تریبون‌های مختلف این دادخواهی را اعلام می‌کنیم.

مسئولان نمی‌دانند هدف و حرف ما چیست و این درد است که شما جواب تلفن‌ها و نامه هایمان را ندادید. ما بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری در این راه ماندیم چراکه ایشان ما را به صبر سفارش کردند.

در این ۳۰ سال، ۳۰ هزار بار پای صحبت‌های رهبری نشستم و ایشان همیشه گفتند که باید نیرو‌های مردمی پرورش پیدا کنند.

دبیر مجمع حضرت علی اصغر (ع) افزود: طبق قرآن، خدا دوست ندارد صدایی بلند شود مگر برای بیان ظلمی، من برای این مجموعه پاک مظلوم این صحبت‌ها را بیان می‌کنم. من رشادت را از امام خمینی (ره) یاد گرفتم و از بیان این حرف نمی‌ترسم.

در نوجوانی جلوی توپ و تانگ ایستادم پس جلوی مسئولان به راحتی می‌ایستم و از چیزی نمی‌ترسم. بعد از اینکه اعلام کردم که موضوع را رسانه‌ای می‌کنم به من گفتند که اجازه برگزاری مراسم را نمی‌دهیم و ما نیز مراسم را برگزار نمی‌کنیم مگر در مصلی تهران.

طبق روال سال های اخیر، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نخستین جمعه ماه محرم الحرام با نام رستاخیز عظیم شیرخوارگان حسینی در ۵۳۰۰ نقطه ایران و ۴۱ کشور  ویژه بانوان و نوزادان اجرا می شود.

************************************

مراسم شیرخوارگان ۹۸ | زمان و مکان مراسم شیرخوارگان حسینی ۹۸

************************************

گردآوری: حیاط خلوت

منبع:yjc.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *