خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > مواد شوینده گران شد، پوشک بچه هم کمیاب شد

مواد شوینده گران شد، پوشک بچه هم کمیاب شد

مواد شوینده گران شد، پوشک بچه هم کمیاب شد

پس از افزایش قیمت ۴۰ درصدی برخی مواد شوینده و بهداشتی به خاطر گرانی دلار و دوبرابر شدن قیمت ارز نیمایی، این بار پوشک بچه در بازار کمیاب شده است!

جمشید فروزش، دبیر انجمن صنایع شوینده‌ها به «تسنیم» می‌گوید: قیمت انواع پودرهای لباسشویی، ظرف‌شویی و صابون نسبت به ۱۰ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و مابقی شوینده‌ها نیز تا ۳۰ درصد گران شده است.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت دلار، دو برابر شدن نرخ ارز نیمایی و به دنبال آن افزایش قیمت مواد اولیه است، تصریح کرد: اعضای انجمن به دنبال افزایش قیمت ۶۵ تا ۷۰ درصدی کالاها بودند اما در نهایت با ۴۰ درصد افزایش قیمت موافقت شد.

کمبود پوشک بچه چقدر جدی است؟

تجارت نیوز نوشت: عضو هیات مدیره انجمن سلولزی می‌گوید: مواد اولیه پوشک بچه همچون خمیر از آمریکا، کانادا و برزیل وارد کشور می‌ش و حالا با تشدید تحریم‌ها مواد اولیه پوشک بچه وارد نمی‌شود و همین موضوع باعث کمیاب شدن این کالا در بازار شده است.

نیما بصیری گفت:

* یکی از مواد اولیه پوشک بچه همان لایه‌هایی است که در ماسک‌ها استفاده می‌شود. مسلم است در شرایط کرونا تولید ماسک نسبت به تولید پوشک بچه در اولویت قرار گرفته است. بنابراین ظرفیت تولید پوشک کاهش یافته است.

* این کاهش تولید، حالا خود را به دو شکل در بازار نشان داده است، یکی ناموجود بودن این کالا و دیگری گرانی آن.

* برخی از داروخانه‌ها و سایت‌های خرید آنلاین برخی از مدل‌ها و سایزهای پوشک بچه را ندارد و در مواردی قیمت برخی از انواع پوشک به نیم میلیون تومان هم رسیده است.

* یعنی در برخی از برندها قیمت چهار بسته پوشک (شامل چهار بسته سایز سه) حدود ۵۳۰ هزار تومان آب می‌خورد.

* اینکه گفته می‌شود قیمت پوشک بچه به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، این موضوع به برخی از برندهای خاص مربوط می‌شود و اگرنه پوشک با برندهای خوبی هم در بازار وجود دارد که به بازار عرضه می‌شود.

* او همچنین عامل دیگر افزایش قیمت پوشک بچه را دلالی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن مواد اولیه پوشک بچه این بار چند دست می‌چرخد تا در نهایت به دست تولیدکنندگان اصلی برسد. همین موضوع در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.

منبعbartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *