خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > وزیر بهداشت:نصف ایرانی ها اضافه وزن و فشار خون دارند

وزیر بهداشت:نصف ایرانی ها اضافه وزن و فشار خون دارند

خبرگزاری ایلنا: وزیر بهداشت در مراسم پیاده روی خانوادگی از اضافه وزن و مبتلا به بیماری های کبدچرب، دیابت و فشار خون ۵۰ درصد مردم خبر داد.
وزیر بهداشت:نصف ایرانی ها اضافه وزن و فشار خون دارند
دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اهمیت ورزش در میانسالی، گفت: ورزش و تحرک فیزیکی در سنین کودکی نیز بسبار در سلامت جسم‌ و روح تاثیر دارد و باید برای انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی، تنبلی را کنار بگذاریم.

وی همزمان با اولین روز از هفته سلامت  و در حاشیه مراسم پیاده روی خانوادگی با اشاره به اهمیت سلامت روان، افزود: سازمان‌جهانی بهداشت موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت را سلامت روان اعلام کرده است.

دکتر هاشمی گفت: با ورزش و فعالیت فیزیکی میتوان علاوه بر تامین سلامت جسم به سلامت روح و روان ‌نیز کمک کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت توجه مردم به سلامت خود افزود: باید به پیشگیری اهمیت زیادی داد و مردم نباید اینگونه فکر کنند که ابتلا به بیماری فقط برای دیگران اتفاق می افتد و باید توجه داشت افرادی که به پیشگیری اهمیت می دهند کمتر و دیرتر به بیماری مبتلا می شوند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه طول عمر ایرانیان به طور میانگین ۷۶-۷۷ سال است، گفت: متاسفانه ایرانیان  ۱۰تا ۱۲ سال  پایانی عمر خود را همراه با دردهای استخوانی، کمر درد ،  زانو درد و به نوعی با معلولیت سپری می کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای داشتن طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر نیاز به تحرک فیزیکی و ورزش است، افزود: نزدیک به ۵۰ درصد مردم اضافه وزن، کبد چرب، دیابت و فشار خون دارند که درمان اصلی همه این ها پیاده روی و ورزش است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اندازه گیری قند خون و فشار خون خود گفت: معمولا سالی یکبار قند خون‌خود را اندازه گیری می کنم .

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کنند افزود: البته کودکان در این‌سنین جنب و جوش خوبی دارند که این به سلامت آنها نیز کمک می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ورزش باید از سوی والدین دانش آموزان بعنوان یک فرهنگ، نهادینه شود و کودکان‌ باید ورزش را به عنوان بخشی از سبک زندگی خود بیاموزند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *