خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > وزیر بهداشت: اولویت ما برای نهی از منکر باید “غیبت” باشد نه حجاب

وزیر بهداشت: اولویت ما برای نهی از منکر باید “غیبت” باشد نه حجاب

خبرگزاری فارس: سید حسن هاشمی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) اظهارداشت: حضرت علی (ع) به حقوق شهروندی بسیار توجه داشت و از بیانات ایشان این موضوع بسیار روشن و مبرهن است. همچنین عدم استفاده از بیت‌المال نیز مدنظر ایشان بوده است.

وزیر بهداشت: اولویت ما برای نهی از منکر باید "غیبت" باشد نه حجاب
وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: این روزها فصل انتخابات است و همه افتخار ما به خون‌های ریخته شده شهدا و کودکان زیادی که با شهید شدن پدرشان یتیم شده‌اند، است و همه این موضوعات انجام گرفت که ما نهادهای مدنی کارآمدتر و سالم‌تری داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه منظور از نهادهای مدنی، مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری و … است، افزود: من واقعاً از روحانیت معظم تعجب می‌کنم چرا که آن زمان خیلی راجع به غیبت و اینکه این مسئله یک گناه کبیره است و مجازاتش برابر زناء با مادر است، به کرات سخن می‌گفتند ولی الان غیبت، تهمت و دروغ رایج شده ولی خبری از بیان مجازات آن نیست.

هاشمی گفت: اگر نهی از منکر است باید در رأس آن نهی از غیبت، تهمت و دروغ باشد؛ حجاب کی(چه زمانی) آیات آن نازل شده و کی(چه زمانی) در حکومت رسول‌الله به نوعی اجباری شده است؟ و این مسئله چند سال طول کشید.

وی تصریح کرد: متن اولیه دین ما اخلاق بود و من غصه می‌خورم که به خاطر قدرت، متوسل به تهمت، دروغ، خیانت آمار کذب می‌شویم و  امیدواریم امشب که متعلق به امام علی (ع) است خودشان تفضل کنند و ما در مسیر راستی، درستی و پاکیزگی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: اگر کسی برای دستیابی به قدرت علاقه دارد امیدواریم برای شیفتگی به دستیابی برای خدمت باشد و این مسیری که می‌رویم مسیر خوبی نیست.

وزیر بهداشت گفت: خیلی از مواقع در مورد غربی‌ها حرف می‌زنیم که اقدامات آنها مزموم است ولی همان موارد را داریم تبلیغ می‌کنیم؛ قرار نبود برای دستیابی به به اهدافمان تخریب کنیم و به قول برخی، با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد.

هاشمی گفت: انشاالله مولا علی (ع) خودش کمک کند و همه در مسیر دین و قرآن و اخلاق قرار گیریم چرا که همه دین، اخلاق است.

وی تصریح کرد: من یکی دو بار گفته‌ام که اگر اخلاق را از جمهوری اسلامی ایران بگیریم هیچ چیز ندارد لذا باید مراقب باشند به ویژه کسانی که پولشان از بیت‌المال است، یا به خاطر ۲ تار مو رگ گردنشان برجسته شده و صورت‌های برافروخته پیدا می‌کنند، اخلاق را زیر پا نگذارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اتهام، دروغ و غیبت خیلی بدتر است و اگر نهی از منکر می‌خواهید باید از خودتان شروع کنید تا موثر باشد.

وی در ادامه به موضوع سلامت دهان و دندان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در این زمینه همکاری‌های خوبی با وزارت بهداشت داشته است از طرفی در حوزه آموزش نیز اقدامات زیادی صورت گرفته ولی ناکافی است.

وی گفت: شاخص DMS که مربوط به پوسیدگی، کشیدگی و پرشدگی دندان است در ایران رو به افزایش بوده در حالیکه ۲۰ سال است داریم دندانپزشک تربیت می‌کنیم البته بهداشت فردی در این زمینه موثر بوده که آموزش‌های لازم سعی شده ارائه شود و در واقع شیب دانش تند و رو به بالا بوده است.

وزیر بهداشت در پایان به مسئولان مربوطه در حوزه سلامت دهان و دندان که در جلسه حضور داشتند، گفت: نباید یک بعدی به مسئولیت‌ها نگاه کرد چرا که خروجی کار و شاخص‌ها در این زمینه اهمیت دارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *