خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > ویزای اربعین ۹۷ | ثبت نام اربعین و هزینه ویزا اربعین ۹۷

ویزای اربعین ۹۷ | ثبت نام اربعین و هزینه ویزا اربعین ۹۷

قیمت ویزای اربعین ۹۷ / هزینه ویزای اربعین ۹۷ چگونه محاسبه می شود ؟

با توجه به نوسانات قیمت دلار هزینه ویزای اربعین ۹۷  چهل و یک دلار است که هزینه ریالی آن بر اساس دلار تعادلی که در سامانه نیما قیمت‌گذاری و ارائه می شود محاسبه خواهد شد.

هزینه ویزای اربعین 97

هزینه ویزای اربعین ۹۷ چقدر است ؟

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هزینه ویزای اربعین امسال، گفت:

امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت دلار هزینه سفر به عتبات افزایش یافت و با وجود تلاش‌های ما برای لغو روادید اربعین، طرف عراقی با این امر موافقت نکرد.

هزینه ویزای اربعین ۹۷ بر اساس یورو یا دینار

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دلار از مبادلات ارزی ایران و عراق حذف شده است، گفت: برای نخستین‌بار هزینه ویزای اربعین بر اساس یورو یا دینار محاسبه می‌شود که البته زائران باید مبلغ نهایی را به ریال پرداخت کنند.

قیمت نهایی ویزای اربعین ۹۷

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت به قیمت نهایی ویزای اربعین اشاره و خاطر نشان کرد: معادل ۴۱ دلاری که باید برای صدور ویزای اربعین پرداخت شود، تبدیل به قیمت دینار عراق شده و زائران اربعین معادل ریالی آن را پرداخت می‌کنند

که قیمت ویزای اربعین حسینی با احتساب پوشش بیمه زائران امروز ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، هزینه ویزای اربعین ۹۷ از ارز تبادلی یا همان ثانویه ۸ هزار تومانی تامین می‌شود.

به گزارش فارس، سال گذشته هزینه ویزای اربعین ۴۱ دلار بود که زائران باید برای دریافت ویزای اربعین این مبلغ را به دلار به سفارت عراق می‌دادند که امسال این روند تغییر کرده است.

شایعه ویزای یک دلاری اربعین ۹۷

دبیر ستاد اربعین با رد شایعه ویزای یک دلاری اربعین امسال گفت: ویزای اربعین امسال ۴۱ دلار برای زائران ایرانی تعیین شده است.

شهریار حیدری گفت: دولت عراق امسال برای زائران اربعین همه کشورها ۴۰ دلار برای ویزا و ۱۰ دلار با عنوان پنجره واحد گردشگری در نظر گرفته است.

وی افزود: ما به این موضوع اعتراض کردیم و اعتراض ما در دولت عراق مطرح شد و پس از بحث و بررسی ۱۰ دلار مربوط به پنجره واحد گردشگری به یک دلار کاهش یافت؛ بنابراین ویزای اربعین ۹۷ چهل دلار هزینه ویزا به علاوه یک دلار هزینه گردشگری برای زائران ایرانی تعیین شده است.

تعهد بانک مرکزی برای پیش بینی بازه های زمانی ۱۴ روزه ثابت نرخ ارز

در این بین بانک مرکزی تعهد کرد ارز رایج دینار یا یورو جایگزین و به حساب عراق واریز کند.

البته با توجه به اینکه نوساناتی در نرخ ارز وجود دارد توافقی با بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت صورت گرفت مبنی بر اینکه قیمت ارز در بازه های زمانی ۱۴ روزه ثابت بماند و نوسانات خللی ایجاد نکند.

۲۰ هزار تومان هزینه خدمات زائران است

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت : مبلغ ۲۰ هزار تومان برای هزینه خدمات بهداشتی، بیمه و غیره از سوی سازمان حج و زیارت پیش بینی شده است.

نحوه ثبت نام ویزای اربعین ۹۷

برای ثبت نام ویزای اربعین به سایت samah.haj.ir مراجعه فرمایید. سپس برای پرداخت هزینه با داشتن مدارک زیر به یکی از دفاتر زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده اید مراجعه نمایئد

مدارک ثبت نام ویزای اربعین

۱- گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار

۲- دو قطعه عکس ۴*۳ پشت زمینه سفید

۳- هزینه پرداخت ویزا

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *