خانه > زیبایی و آرایشی > پوست‌تان را ۲ ساعته شفاف کنید

پوست‌تان را ۲ ساعته شفاف کنید

پوست‌تان را ۲ ساعته شفاف کنید

پوست شفاف،ماسک صورت خانگی

اسکراب ها پوست را زیبا و شفاف تر می کنند

اسکرابها به پوست کمک می کنند تا زیباتر و درخشان تر به نظر برسد، چون لایه ای از سلولهای مرده و آلودگی ها را از روی پوست برمی دارند. شما بهراحتی می توانید با مواد ساده درون کابینت آشپزخانه تان برای بدن و صورتتان انواع اسکراب ها و لایه بردارها را بسازید. با هزینه بسیار کم سلولهای مرده روی پوست و آلودگی ها را از روی پوستتان پاک کنید و احتیاجی به خرید کرم های گران قیمت نداشته باشید. تنها کافی است نوع پوستتان را بشناسید سپس با توجه به نوع پوستتان ماده ساینده مناسب را انتخاب کنید.در اینجا ما اسکرابی را انتخاب کرده ایم که تقریبا برای تمام پوست ها مفید است، البته اگر پوستی چرب دارید مقدار روغن آن را کمتر بریزید.

مواد  لازم

یک لیموترش معمولی

یک لیموترش شیرازی

یک فنجان شکر

 نصف فنجان روغن نارگیل

 یک قاشق غذاخوری اسانس نعناع

 یک شیشه در دار و بسیار محکم

روش تهیه:

روغن نارگیل را با اسانس نعناع و آبلیموها خوب مخلوط کنید، بعد شکر را درون مخلوط بریزید و حسابی به هم بزنید. اگر بخواهید ماسک‌تان خوش‌عطرتر شود، می‌توانید در این مرحله تکه‌هایی از پوست لیمو را به آن اضافه کنید. اگر برگ‌های تازه لیمو هم دارید بد نیست که به همین مخلوط اضافه کنید. مخلوط شما باید حالت چسبی شکل پیدا کند.اگر دیدید خیلی آبکی شده‌است احتمالا لیموهای پرآبی داشته‌اید و باید برای غلیظ‌تر کردن آن مقدار بیشتری شکر اضافه کنید.

حالا اسکراب شما آماده ‌است، می‌توانید هفته‌‌ای یک تا ۲بار آن را روی پوست ماساژ دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه آن را روی پوست بشویید.

یک لایه‌بردار طبیعی

میوه‌هایی مانند هلو، خیار، توت فرنگی و زردآلو اسیدهای ضعیف گیاهی دارند که موجب خرده‌شدن سلول‌های کراتینه شده و پوست خشک می‌شود و به تدریج لایه پیر و سخت پوست را حل می‌کنند تا لایه زیرین پوست که لایه‌ای جوان است، نمایان شود. ماسک‌های میوه‌ لایه‌برداری طبیعی، بدون عارضه و بسیار سازگار هستند و استفاده ممتد از آنها می‌تواند پوست را شاداب نگه دارد. ماست هم مقدار زیادی اسیدلاکتیک دارد که می‌تواند به لایه‌برداری پوست کمک کند. مواد پودری و خشن مثل نمک، شکر و… نیز می‌توانند همانند اسکراب به کنده شدن سلول‌های مرده سطح پوست کمک کنند.

یک ضد چروک فوق‌العاده

روغن نارگیل مرطوب‌کننده خوبی است بنابراین یک انتخاب ایده‌آل برای ماساژبدن  است، برخلاف کرم‌ها که دارای روغن‌های تصفیه شده هستند و تا حدودی باعث پیری زودرس پوست می‌شوند ،روغن نارگیل تا حدودی از به وجود آمدن چروک ها و از شل شدن پوست در سنین جوانی جلوگیری می‌کند. این روغن همچنین از پوست دربرابر لک‌های پیری محافظت می‌کند و در بهبود این لک‌ها نیز موثر است.

منبع: سیب سبز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *