خانه > سرگرمی > کامپیوتر، موبایل، اینترنت > چالش مومو چیست و چه خطراتی دارد ؟

چالش مومو چیست و چه خطراتی دارد ؟

چالش مومو چیست و آیا باید نگران آن بود؟

بازی مومو در واتساپ چیست ؟ مومو چیست و کیست ؟ جریان مومو چیست ؟چالش مومو در واتساپ یک بازی آنلاین است که افراد را به کارهای خطرناک دعوت می کند . در ادامه در مورد چالش مومو  بیشتر می خوانید .

چالش مومو چیست

چالش مومو چیست ؟ مومو کیست و چکار میکند ؟

گفته ها حاکی از آن است که چالش مومو (momo challange) در واتساپ، یوتیوب و … یک بازی آنلاین است که افراد را به کارهای خطرناک دعوت می‌کند؛ اما کارشناسان معتقدند این بازی احتمالا وجود خارجی ندارد.

به عنوان پدر یا مادر، شما هم ممکن است اخیرا، پیغام‌های هشداردهنده ‌ای در رابطه با یک چالش واتساپی به نام «چالش مومو» دریافت کرده باشید. بازی‌ای که به وسیله یک عکس عجیب و غریب، ابتدا در فیس‌بوک و سپس در سایر شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان، توسط یک نام کاربری به نام مومو (momo) به انجام سلسله کار‌های خطرناکی از جمله حملات خشونت آمیز، خودآزاری و خودکشی ترغیب شده اند. برخلاف ادعا‌های موجود، مبنی بر اینکه این بازی قربانیان زیادی گرفته، در حقیقت شکایات در این رابطه بسیار کم بوده‌اند و هیچ نهاد قانونی تائید نکرده که آسیب‌ها در نتیجه‌ی مستقیم این بازی بوده باشند، بلکه گفته می‌شود جو رسانه‌ای موجب نگرانی و پریشانی کودکان گشته است. تا جایی که آگاهی عمومی افزایش یافت و فیلم‌ها و تصاویر مربوط به این چالش از رسانه‌های اجتماعی حذف شد. اما آیا این چالش واقعا باید شما را به عنوان والدین، نگران کند؟ اصلا ماجرای چالش مومو چه بوده ‌است؟

چالش مومو چیست؟ مراحل بازی مومو چیست ؟ 

مومو (Momo) یک بازی «خودکشی» است که بیشتر در واتس‌اپ به جریان افتاد و شما نیز ممکن است تصویر مربوط به این بازی که یک دختر مو مشکی، با چشم‌های بیرون زده و دهانی پهن است، را دیده باشید. طبقه گفته‌ی واحد تحقیقات جرایم رایانه‌ای ایالت مکزیکی تباسکو، این بازی در فیس‌بوک شروع شده است.
بنا به گزارش‌ها، شخصیت مومو، افراد را به انجام کار‌های خطرناک و خشن ترغیب می‌کند. به گفته خبرگزاری‌های استرالیا، کاربرانی که با واتس اپ با مومو درگیر می‌شوند، در برخی موارد تصاویر ناخوشایند دریافت می‌کنند و گا‌ها به انجام کار‌های خطرناک، خودآزاری یا خودکشی دعوت می‌گردند و اطلاعات شخصی آن‌ها توسط هکر‌ها جمع‌آوری می‌گردد.
این چالش که یکی از جدیدترین نگرانی‌ها در رابطه با حضور کودکان و نوجوانان در فضای اجتماعی است، به عنوان بازی خودکشی توصیف شده و گفته می‌شود طی پیام‌هایی پنهان افراد را به خودکشی یا انجام سایر کار‌های خطرناک سوق می‌دهد. مدتی «مومو» یکی از ترند‌های جستجوی گوگل بود. با این حال، تقریبا هیچ مدرک قطعی مبنی بر اثبات وجود چنین چیزی وجود ندارد؛ بنابراین اگرچه برخی چالش مومو را بدتر از نهنگ آبی عنوان می‌کنند، برخی معتقدند که اصلا چنین چالشی وجود خارجی ندارد.

آیا باید نگران چالش مومو بود؟

بررسی چالش مومو کار دشواری است، چراکه مدارک زیادی دال بر وجود آن وجود ندارد. روایات غیر رسمی حاکی از آن است که در یوتیوب یا فیس بوک، تصاویر ترسناکی در قالب کارتون به کودکان نشان داده شده یا در واتساپ، تصاویر و متن‌های ترسناکی از سوی یک اکانت ناشناس دریافت شده ‌است. همان تصویر وحشتناک چالش مومو، که کاشف به عمل آمده که یک عروسک ژاپنی از کمپانی «Link Factory» است و هنرمند سازنده‌ی آن هیچ ارتباطی با چالش نداشته‌ است.
در سال ۲۰۱۸، مرگ دو پسر در هند با این چالش مرتبط شد و در اواخر فوریه همان سال، زنی ادعا کرد که دختر ۱۲ ساله‌اش پس از تماشای ویدیو‌های حاوی تصاویر چالش مومو، شیر گاز را باز کرده‌ است. همچنین در انگلستان، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه کودکانی والدین خود را به نمایندگی از شخصیت مومو تهدید کرده‌اند.
اما دیوید میکلسون، بنیانگذار موسسه «Snopes.com» می‌گوید: «به نظر می‌رسد ماجرای چالش مومو، بیشتر برگرفته از ترس و گزارشات اغراق‌آمیز شکل گرفته باشد تا مدارک قطعی». بنابراین، او معتقد است با وجود شواهد کمی که در رابطه با وجود این بازی در دسترس است، صحبت درباره‌ی آن ممکن است افراد را بیشتر به این سمت سوق دهد که فیلم‌ها و تصاویری با محتوای مومو تولید کنند. او می‌گوید: «اکنون که صحبت درباره‌ی چالش مومو بسیار رایج است، بسیاری ممکن است با استفاده از شخصیت مومو، شروع به ساخت کلیپ و عکس برای ترساندن یا سوءاستفاده از افراد کنند».

برای مراقبت از فرزندان در فضای مجازی چه باید کرد؟

آنطور که پیداست نگرانی در رابطه با چالش مومو کمتر به خود این چالش مربوط است و بیشتر در مورد اضطراب والدین در رابطه با محتوا‌هایی است که فرزندانشان در فضای وب مشاهده می‌کنند؛ بنابراین راه حل محافظت از آن‌ها این است که «در جریان آنچه فرزندان شما مشاهده می‌کنند و چگونگی آن باشید». دیوید میکلسون از والدین دعوت می‌کند که با آنچه کودکانتان در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند آشنا باشید و اطمینان حاصل کنید که اگر به صورت آنلاین با چیزی خطرناک یا مضر مواجه شدند، به شما می‌گویند.

چالش مومو و بازی نهنگ آبی

ممکن است چالش مومو شما را به یاد بازی «نهنگ آبی» بیندازد، بازی که چند سال پیش به همین صورت ترند شد و هنوز شواهد کمی در رابطه با خطرات آن و تلفاتی که گفته می‌شد در ارتباط با این بازی وجود داشت، در دست است. در نتیجه، اگرچه نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که هیچ یک از این چالش‌ها و بازی‌ها حقیقت ندارند، تقریبا هیچ مدرک قطعی دال بر تاثیر مستقیم چنین چالش‌هایی بر مرگ و میر‌های گزارش شده وجود ندارد و کارشناسان معتقدند محتوا‌های چالش مومو، بیشتر بعد از ترند شدن آن در رسانه‌های اجتماعی، تولید شده ‌اند!
منبع:setare.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *