خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > چالش نهنگ آبی چگونه جوانان را به کام مرگ می کشاند؟+عکس

چالش نهنگ آبی چگونه جوانان را به کام مرگ می کشاند؟+عکس

چالش «نهنگ‌ آبی» نوجوانان روسیه را تشویق به از بین بردن خود می‌کند؛ از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی «نهنگ آبی» ثبت شده است.

چالش نهنگ آبی چگونه جوانان را به کام مرگ می کشاند؟

به گزارش حیاط خلوت به نقل از تسنیم؛ خودکشی های ناشی از یک چالش اینترنتی موسوم به «نهنگ آبی» (the Blue Whale Challenge) در کشور روسیه پلیس را وادار به تحقیق در این رابطه کرده است؛ چالشی که از نوجوانان می‌خواهد تا به زندگی خود پایان دهند.

بر اساس گزارش یورونیوز، گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می‌کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان که اغلب نوجوانان هستند، می‌خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند؛ مرحله نخست این چالش، کشیدن یک «نهنگ آبی» روی دست است.

چالش نهنگ آبی چگونه جوانان را به کام مرگ می کشاند؟

خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم‌های وحشت‌آور، حاضر شدن در اماکن، سازه‌ها و بلندیهای خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخشهایی از این چالش است که هر روز و رفته‌رفته سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می‌شود تا خودکشی کند.

 

حادثه‌ای که در آن نوجوانی خود را به زیر قطار انداخت یا دختری ۱۵ ساله به نام «یولیا کونستانینوا» (Yulia Konstantinova) که خود را از پشت‌بام ساختمانی ۱۴ طبقه به پایین انداخت، به گروه گرداننده بازی «نهنگ آبی» نسبت داده می‌شود.

 

پلیس در همین ارتباط دو نوجوان را بازداشت کرده که گمان می‌رود از صحنه خودکشی «یولیا» فیلم‌برداری می‌کردند؛ در این رابطه روزنامه «نووایا گزتا» می‌نویسد که از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی «نهنگ آبی» ثبت کرده است.

پلیس روسیه هم در این خصوص تحقیق می‌کند؛ گمان می‌رود که حداقل ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی نهنگ آبی بوده است.

سال گذشته، پلیس روسیه جوانی ۲۱ ساله به نام «فیلیپ بودیکین»(Philipp Budeikin) را دستگیر کرد که گمان می‌رود سردسته گروهی بوده که از طریق اینترنت نوجوانان و جوانان را به خودکشی ترغیب می‌کرده‌اند.

یکی از شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی که این گروهها در آن فعال هستند، «وی‌کی» نام دارد؛ «وی‌کی» مخفف «وی‌کنتاکته» (VKontakte) شبکه اجتماعی روسی است که به فیس‌بوک شبیه است و کاربران بسیاری از جمله در روسیه، اوکراین و مولدوای و قزاقستان دارد.

شایان ذکر است که این چالش اینترنتی اخیراً در فرانسه هم رایج شده است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *