خانه > روانشناسی > مشاوره خانواده > چرا خواستگار ندارم؟ با پاسخ به این ۱۱ سوال، متوجه خواهید شد!

چرا خواستگار ندارم؟ با پاسخ به این ۱۱ سوال، متوجه خواهید شد!

چرا خواستگار ندارم؟ با پاسخ به این ۱۱ سوال، متوجه خواهید شد!

خیلی دوست دارم ازدواج کنم ولی خواستگار ندارم چیکار کنم ؟سنم بالا رفته خواستگار ندارم ،خواستگار ندارم چیکار کنم ؟

این ها سوالاتی است که شاید بسیاری از دختران دم بخت گاها از خود بپرسند . خواستگار نداشتن می تواند دلایل زیادی داشته باشد در ادامه ۱۱ مورد از دلایل نداشتن خواستگار را می خوانید .

 ازدواج کردن و انتخاب فردی که قرار است تمام عمر کنارش زندگی کنید و در لحظه‌های خوب و بد با هم شریک شوید، یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. اما گاهی دختران با خود می‌گویند “با وجود اینکه به سن ازدواج رسیده‌ام، چرا خواستگار ندارم؟” این خواستگار نداشتن می‌توانند دلایل متعدد فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی داشته باشد، پس نیازی نیست در وجودتان به دنبال عیب و ایراد بگردید. در این مطلب به بررسی این دلایل و راهکاری برای رفع آن می‌پردازیم. این موراد را در خود بررسی کرده و از راهکارهای گفته شده استفاده کنید؛ با حیاط خلوت همراه باشید.

چرا خواستگار ندارم؟

در قسمت زیر برخی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند در خواستگار نداشتن شما دخیل باشد را بررسی می‌کنیم:

۱. آیا شما فردی خجالتی هستید؟

اگر پاسخ مثبت است و شما دختری خجالتی هستید، طبیعی است که نسبت به دخترانی که خجالتی نیستند خواستگاران کمتری داشته باشید. کم نیستند دخترانی که با وجود شرایط فردی و خانوادگی بسیار خوب، به دلیل کمرویی و خجالتی بودن، با دیگران تعاملی برقرا نمی‌کنند، کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و در نتیجه خواستگاران زیادی ندارند. بنابراین می‌توانید در عین حال که متانت خود را حفظ می‌کنید، با دیگران تعامل برقرار کرده و عقایدتان را با لحنی مناسب بیان کنید.

۲. آیا به ظاهر و لباس پوشیدن خود توجهی ندارید؟

کسی که برای اولین بار شما را می‌بیند شناختی از خلقیات و شخصیت شما ندارد و اولین چیزی که می‌بیند ظاهر شماست. آراستگی ظاهر شما نقش بسیار مهمی در جلب توجه دیگران دارد. این مورد را با آرایش غلیظ و لباس‌های زننده اشتباه نگیرید، یک خانم می‌تواند با پوشیدن لباسی مناسب، تمیز، زیبا و صورتی آراسته و مرتب، بسیار خوب و متین به نظر برسد. اگر تا به حال به ظاهر و یا لباسی که می‌پوشید اهمیت نمی‌دادید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد توجه کنید.

۳. آیا شما دختری غمگین و منزوی هستید؟

خوب است بدانید که آدم‌های شاد خیلی زود افراد را به خود جذب می‌کنند و انرژی خوبی که دارند همه را به سمت آن‌ها می‌کشاند. اگر فردی غمگین هستید و به اصطلاح زانوی غم بغل گرفته‌اید، کیس‌های ازدواج خود را از دست می‌دهید. روحیه زن در شاد بودن فضای خانه بسیار مهم است و زمانی که زن غمگین است همه خانواده غمگین هستند؛ به این خاطر که کسی با دیدن دختری غمگین ترغیب به انتخاب او برای ازدواج نمی‌شود. شاد باشید و بخندید، به اتفاقات خوب فکر کنید و مثبت اندیش باشید. این تغییر رویه در جذب شدن افراد به شما نیز بسیار مهم است.

۴. آیا شما یک دختر پرتوقع و کمال گرا هستید؟

اگر فردی پرتوقع و کمال گرا هستید و به دنبال پسری همه چیز تمام هستید، هیچوقت همچین فردی را پیدا نخواهید کرد. برخی از دختران، پسری که می‌خواهند با او ازدواج کنند را یک مرد سوار بر اسب سفید تصور می‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی واقع بین باشید، آیا خودتان هیچ نقصی ندارید؟ هیچکس بی‌نقص نیست، با توقع زیاد از فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید فقط و فقط گزینه‌های ازدواج خود را کاهش می‌دهید.

۵. آیا در مورد خواستگاران خود سخت‌ گیر هستید؟

شاید با خودتان بگویید نه من آدم سخت‌گیری نیستم و فقط معیار‌های معقولی دارم، اما وقتی پای عمل فرا می‌رسد با وسواس خاصی هر موضوع را به شکل یک مشکل می‌بینید. اگر شما فردی سخت‌گیر هستید و در وجود هر کس به دنبال عیب و ایراد می‌گردید، این سخت‌گیری باعث می‌شود که افراد کمتری به شما جذب شده و در نتیجه خواستگاران شما آن‌طور که می‌خواهید نباشند.

۶. آیا خودتان را دست کم می‌گیرید؟

برخی از دختران عزت نفس پایینی داشته، همیشه در حال دست کم گرفتن خودشان هستند، اما ‌می‌گویند چرا خواستگار ندارم؟ پاسخ واضح است؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به یاد داشته باشید که همیشه قبل از همه، باید خودتان را دوست بدارید و به خودتان اهمیت دهید. تا وقتی که شما برای خودتان احترام قائل نشوید و خودتان را دوست نداشته باشید، بقیه نیز به شما احترام نخواهند گذاشت. ارزش دادن به خودتان جذابیت فوق العاده ای برای شما به ارمغان می‌آورد. خودتان را دوست بدارید و برای توانایی‌های خود ارزش قائل شوید.

۷. آیا نداشتن ظرافت زنانه، دلیل خواستگار نداشتن شماست؟

داشتن ظرافت زنانه یکی از اصول اولیه هر رابطه و مخصوصا ازدواج است. آیا شخصیت شما به گونه‌ای است که همه می‌گویند مانند مرد رفتار می‌کنی؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید بگوییم که یکی از دلایل خواستگار نداشتن شما همین است. رفتار زنانه و ظرافت زن یکی از مهم‌ترین دلایل جذب شدن یک مرد به یک زن است. بنابراین مستقل باشید و کنترل امور را به دست بگیرید، اما تا وقتی که به روابط شما آسیبی نزند. زنانه رفتار کرده و جذابیت داشته باشید.
*******************************

۸. آیا سابقه خانوادگی‌ شما منفی است؟

برخی از خانواده‌ها به سبب اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند، سایر افراد نظر خوبی راجع به آن‌ها ندارند. قضاوت کردن افراد بر اساس گذشته‌ای که داشته‌اند کار اشتباهی است، برای جلوگیری از قضاوت‌های اشتباه دیگران و نشان دادن خودتان به آن‌ها، همه سعی خود را به کار گیرید.

۹. آیا هنوز به رابطه قبلی خود فکر می‌کنید؟

تا زمانی که بار رابطه قبلی را به دوش بکشید، حتی اگر خواستگار هم داشته باشید، به دلایل مختلف حاضر به پذیرش خواستگار نبوده و شروع به عیب‌جویی کردن می‌کنید. به این فکر کنید که اتفاقات گذشته در گذشته مانده و نیاز نیست که همیشه آن را به خودتان یادآوری کنید. تمام چیز‌هایی که شما را به یاد فردی که در گذشته با او رابطه عاطفی داشته‌اید می‌اندازد را دور ریخته و زندگی جدیدی را شروع کنید.

۱۰. آیا محل زندگی خوبی ندارید؟

برخی از دختران تحصیل‌کرده از این موضوع شاکی هستند که چرا به خاطر زندگی در محله پایین شهر و یا زندگی در روستا خواستگارانی درخور و شایسته ندارند؛ متاسفانه محل زندگی یکی از معیارهای خواستگاران است، در این شرایط اگر شرایطی وجود داشته باشد که خانواده دختر بتوانند به مکان بهتر مهاجرت کنند، این بهترین کار است.

۱۱. آیا رسم و رسوم غلط و فرهنگ‌ های اشتباه دارید؟

هنوز بسیاری از روستا‌ها و حتی شهر‌های کشورمان، به رسم و رسوم و فرهنگ‌های قدیمی و غلط پایبند هستند. مثلا زمانی که به هر دلیل دختر بزرگتر مایل به ازدواج نیست، اجازه ازدواج را به دختر کوچک‌تر از او هم نمی‌دهند. متاسفانه این فرهنگ‌های اشتباه در زندگی بسیاری از خانواده‌ها هنوز پابرجاست و مانع از ازدواج بسیاری از دختران می‌شود.
در این مقاله پاسخ سوال “چرا خواستگار ندارم؟ ” را با ۱۱ مورد مهم و تاثیرگذار، بررسی کردیم؛ اما برخی از دختر خانم‌ها خوشبختی و شادی را فقط محدود به ازدواج می‌دانند! در خانه می‌نشینند و فقط به روزی می‌اندیشند که ازدواج کنند و خودشان را در لباس عروسی تصور می‌کنند. درست است که ازدواج تصمیم و یا حتی مرحله‌ای مهم از زندگی است، اما نه به این قیمت که جوانی و لحظات ناب خود را فقط در این فکر بگذرانید! از دوران مجردی خود لذت ببرید و زندگی را زیبا ببینید، مطمئن باشید این شادی در جذب یک مرد هم تاثیر بسزایی دارد.
آیا شما هم خواستگاران کمی دارید؟ به نظر شما کدامیک از موارد بالا دلیل خواستگار نداشتن شماست؟ آیا در جهت بهبود شرایط و رفع این مشکلات تلاشی کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان خود در ستاره، در میان بگذارید.
منبع:setare.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *