خانه > روانشناسی > چرا مردان قد بلند برای زنان جذابیت بیشتری دارند؟

چرا مردان قد بلند برای زنان جذابیت بیشتری دارند؟

مردان قد بلند برای زنان جذابیت بیشتری دارند

مردان قد بلند برای زنان جذابیت بیشتری دارند

نکته‌ی جالبی درباره‌ی مردان قدبلند وجود دارد، مردان قدبلند خیلی بیشتر از بقیه دوست دارند در رقابت‌های عمومی مثلاً در انتخابات شرکت پیروز شوند. قابلیت رهبری آن‌ها با این حقیقت مرتبط است که دارای عزت نفس بیشتری هستند، شادترند و نسبت به سایر مردان احساس حسادت کمتری دارند. وقتی بحث رابطه‌ی رمانتیک پیش می‌آید، مردان و زنان تمایل دارند تا خودشان را از این مسائل جدا کرده و به دنبال جفتی با قد و اندازه خود خواهند باشند. با این حال، در میان زوج‌های متاهل،  زنان معمولا چند سانت از همسرانشان کوتاهترند.
تغییر و تحول تدریجی حرف زدن
ممکن است کسی بگوید که زنی، یک مرد قدبلند را به این خاطر انتخاب می‌کند که اگر بحثی در جایی در میان باشد، آن مرد می‌تواند بهتر و ماهرانه‌تر از تجربیات واقعی خانواده‌اش دفاع کند.
سه نکته دیگر نیز احتمالاً به این موضوع ربط دارد: نخست این‌که مردان قدبلند ممکن است قوی‌تر به نظر بیایند چرا که ما قد را با وزن و میزان مقاومت تلفیق می‌کنیم. دوم این که «مورد احترام واقع شدن» به طور ناخودآگاه باعث می‌شود که مردان قدبلند احساس کنند دارای ویژگی‌های برتری نسبت به بقیه هستند. نکته‌‌ی سوم و از همه مهم‌تر این است که ما از نظر علمی به طور مشخص اطلاعات علت و معلولی در اختیار نداریم تا به لحاظ تجربی این ایده را تحت پوشش قرار دهد که معتقد است نگرش‌های اجتماعی، و نه توضیح و تفسیر انسان وحشی امروزی، در پسِ مجموعه‌ی ویژه‌ای از مزیت‌های جفت‌گیری قرار می‌گیرد که در افراد قدبلند وجود دارد.

منبع: healthcare

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آیا چپ دست ها باهوش تر اند؟

آیا چپ دست ها باهوش تر اند؟ حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان چپ دست هستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *