خانه > مجله سلامت > چه کسانی شرایط لمینت دندان را ندارند

چه کسانی شرایط لمینت دندان را ندارند

26468

چه کسانی شرایط لمینت دندان را ندارند

لمینت دندان در واقع به منظور ایجاد دندان هایی زیبا و خوش فرم به کار گرفته می شود . همه ما مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستیم اما برخی به خاطر دندان های بد شکل یا بد رنگ از این نعمت محرومند. اینجاست که متخصص زیبایی و با معجزه ای به نام لمینت دندان لبخند و زیبایی را به صورت افراد باز می گرداند. لمینت دندان یا ونیر لایه ای از مواد همرنگ دندان یا مواد سفید رنگ هالیوودی است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان ها یا بستن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته روی دندان قرار داده می شود.

انواع لمینت دندان و تفاوت آن ها:

لمینت به دونوع تقسیم و ساخته شده که بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده است .
لمینت سرامیکی :مقاومت بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند.

لمینت کامپوزیتی:ثبات رنگ این نوع لمینت کمتر است ولی قیمت آن ها ارزان تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت هایش میتوان دانست.
ونیرها از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته میشوند که به آن ها سرامیکی گفته شده است . ونیری که از جنس کامپوزیت است در مطب به صورت مستقیم ساخته میشودکه به آن کامپوزیتی گفته شده.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با تاکید بر این که افراد تا زمانی که دندان هایشان به ترمیم نیاز ندارد، نباید از لمینت استفاده کنند، گفت:اگر دندان فردی در اثر انجام لمینت دچار آسیب دیدگی شد، می تواند به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کند تا به شکایت فرد، رسیدگی شود.

%d9%84%d9%85%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86

لمینت دندان راهی برای زیبایی و ترمیم دندان آسیب دیده است

وی درباره فرآیند لمینت کردن دندان توضیح داد:در هر بار لمینت دندان، لایه فوق العاده نازکی از آن تراشیده می شود و اگر همین روال ادامه پیدا کند و هر بار مقداری از دندان تراشیده شود، عمر دندان کوتاه شده و در دراز مدت و در اثر آسیب های ایجاد شده ممکن است دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج داشته باشد.
این مقام مسئول افزود:لمینت کردن دندان های سالم، تاثیر نامطلوبی روی آن ها گذاشته و ممکن است منجر به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن دندان شود. در عین حال، دو رنگ شدن دندان ها، ساییده شدن قسمتی از دندان، کج بودن یا کم شدن طول آن و همچنین ردیف نبودن دندان ها از مواردی هستند که به انجام لمینت نیاز دارند.
وی با بیان این مطلب که حدود ۸۰ درصد افراد بین سنین ۱۷ تا ۳۰ سال صرفا به دلیل زیبایی و سفید شدن دندان ها از لمینت استفاده می کنند، به تاثیر نامطلوب استفاده از آن در دراز مدت اشاره کرد و گفت:عمر این لمینت ها دائمی نیست و بنابراین فرد پس از مدتی دوباره باید دندان هایش را لمینت کند.
رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان این که به طور معمول شش دندان جلو لمینت می شوند و انجام آن بین ۴۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان هزینه در پی دارد، تصریح کرد:به اعتقاد من عقل سالم، دندان سالم را دستکاری نمی کند و کسی که دندان های سالمی دارد و از مشکل خاصی رنج نمی برد، دلیلی ندارد از لمینت استفاده کند.
وی به کسانی که علاقمند به لمینت کردن دندان های شان هستند توصیه کرد تا زمانی که مشکل حادی برای دندان های شان پیش نیامده است، از انجام لمینت خودداری کنند. چرا که اگر دندانپزشکی لمینت را به درستی انجام ندهد، ممکن است دندان هایش نسبت به گرما و سرما حساس شده و یا عصب های داخل دندان از بین بروند.
لمینت روشی در دندانپزشکی زیبایی است که موجب اصلاح رنگ دندان ها و پرشدن فاصله آنها می شود.

منبع:namnak.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *