خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > چی بخوریم که سرما نخوریم ؟

چی بخوریم که سرما نخوریم ؟

چی بخوریم که سرما نخوریم ؟

بعضی از افراد با تغییر فصل و کاهش دمای هوا دچار سرماخوردگی می‌شوند. در واقع سرماخوردگی بیماری شایع فصل پاییز و زمستان است. برای پیشگیری از این عارضه و نیز درمان آن توصیه‌های زیادی شده است. از جمله این فرمایش گهربار امام رضا (علیه‌السلام) است که فرمودند: «خود را از باد پاییز بپوشانید که موجب بیماری است»

چی بخوریم که سرما نخوریم

اما چه کنیم که سرما نخوریم؟ حکمای طب سنتی برای پیگیری از سرماخوردگی و نیز کمک به درمان سریع‌تر آن توصیه‌هایی دارند که عبارت‌اند از:
– در فصل پاییز از خوردن غذاهای خمیری و حجیم مثل ماکارونی، فست فوودها، بادمجان و گوشت قرمز بپرهیزید.
– روزانه چند بار شربت لیمو و عسل میل نمایید.
– صبح‌ها و شب‌ها به خوردن سیب مداومت داشته باشید.

– از دم‌کرده بابونه استفاده نمایید. روزانه ۴ تا ۵ بار از دم‌کرده بابونه همراه با خاکشیر یا بدون خاکشیر نبات و عسل و چند قطره لیموترش بنوشید. این دم‌کرده بدن را در برابر بیماری‌ها واکسینه کرده و درد و کوفتگی بدن را از بین می‌برد.

– از بخو رهای گیاهی مثل بخور بابونه، گشنیز و اکالیپتوس استفاده نمایید.

– سوپ سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بهتر است در این سوپ از جو یا برنج به همراه جعفری و گشنیز، پیاز و لیموعمانی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرماخوردگی هرروز یک وعده از این سوپ را میل نمایید.

– معمولی‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی چهارتخمه است. چهارتخمه را در یک لیوان آب گرم ریخته و درب آن را بگذارید تا لعاب آن خارج شوید. سپس روزانه به مدت ۱۰ بار و هر بار یک قاشق از این لعاب میل نمایید.

– و در آخر توصیه می‌شود برای درمان گلودردها از قرقره غافل نباشید. قرقره کردن که پایه ن نمک است بسیار مفید است. البته می‌توانید علاوه بر آب و نمک از عسل، چند قطره سرکه نیز استفاده کرده و روزی هفت الی هشت بار قرقره نمایید.

منبع: fardanews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *