خانه > اخبار ایران و جهان >  چرا احمدی نژاد به دمل تشبیه شد؟

 چرا احمدی نژاد به دمل تشبیه شد؟

روز دوشنبه، تیم احمدی نژاد بازی امنیتی‌ای را آغاز کردکه درآن مدعی شده بودند قرار است بقایی دستگیر شود. اما برنامه اصلی، ثبت‌نام خودش بود. بعد از ثبت‌نام احمدی‌نژاد، داوری در یادداشتی که در کانالش منتشر کرد حرف مهم و تندی زد که نشان می داد خط هماهنگی برای آن وجود دارد.

 چرا احمدی نژاد به دمل تشبیه شد؟

او رسما مدعی شد که در صورت ردصلاحیت احمدی نژاد «جمهوریت نظام» و «مردمسالاری دینی» به موزه تاریخ می پیوندد. حرفی که نباید به سادگی از آن عبور کرد.داوری با بیان این موضوع که شروط ردصلاحیت در قانون اساسی آمده و توصیه رهبری جزو این شروط نیست و با این مقدمه اضافه کرد: «شورای محترم نگهبان باید آگاه باشد که حذف دکتر محمود احمدی نژاد از صحنه رقابت های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با توسل به توصیه رهبر معظم انقلاب، علاوه بر آنکه نقض صریح قانون اساسی است، موجب خواهد شد تا در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، نهاد رهبری رسما به عنوان نهادی مداخله‌گر در چینش صحنه رقابت های انتخاباتی متهم شود که با ارائه چنین تصویری از سازوکارهای انتخاباتی،«جمهوریت نظام»و «مردم‌سالاری دینی»به موزه تاریخ خواهد پیوست. اما این، نتیجه عدم رسیدگی به اتهامات احمدی نژاد است.

 

اگر در طول این چهارسال برخورد قاطع و شفافی بااوصورت گرفته بود امروز مدعی کل جمهوریت نظام نبودند.به یاد داشته باشیم که جسارت احمدی نژادی‌ها از آنجا برمی‌خیزد که تصور می‌کنند «عزم جدی و یا توان برخورد با آن‌ها وجود ندارد». عدم برخورد با آن‌ها در ماجرای بابک زنجانی برای‌شان نمونه روشنی است.

 

همان رفتارها،آ‌نان را در موقعیت طلبکار نشانده است. تا آنجا که به شورای نگهبان هشدار می‌دهند: نباید به توصیه رهبری در مورد نهی اهمیت دهد و براساس آن، احمدی نژاد را ردصلاحیت کند. البته ظاهرا اشتباه محاسباتی دارند. دادستان کل کشور روز گذشته گفته بود که «دمل (بخوانید احمدی نژاد) باید برسد تا با او برخورد شود.

 

روز پنج شنبه دادستان کل کشور، احمدی نژاد را به دملی تشبیه کرد که باید برسد تا موقع برخورد با او فراهم شود. تشبیه او درست است. اما در مورد آن یک سوال مهم مطرح است: با «دمل» چگونه برخورد کنیم؟ اول: اجازه بدهیم رسیده شود.این شیوه ای است که دادستان به آن اعتقاد دارد. سوال: آیا دمل (احمدی‌نژاد) نرسیده است؟ به نظر می‌رسد ارزیابی از نارس بودن دمل اشتباه است. این دمل به صورت جوش کوچکی نشانه‌هایش را در معاون اولی مشایی نشان داد و در خانه نشینی یازده روزه به اوج خود رسید. اما با آنتی‌بیوتیک ردصلاحیت مشایی در این چهارسال مهار شد. حالا دوباره کاملا رسیده است.

 

دوم: اگر فرض را بر رسیده بودن دمل قرار دهیم. دو روش برای مهار آن وجود دارد.

 

۱- نیتشر زدن به دمل 

 

۲- مهار دوباره با آنتی بیوتیک. 

 

مهار احمدی نژاد تنها می‌تواند با وادار کردنش به انصراف یا ردصلاحیت همزمان بقایی و احمدی نژاد صورت بگیرد. واکنش‌ آن‌ها در این زمینه البته نامشخص است. ممکن است مانند سیستم دفاعی بدن نسبت به این آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده باشند و بر آن‌ها اثر نکند و حتی موجب تقویت رفتارهای تحریک آمیز آن‌ها و به‌هم‌زدن میز بازی انتخابات آرام در کشور شوند.اما در مورد نیشتر زدن (برخوردهای تند و قضایی) احتمالش زیاد است. باید گفت هر دملی قابل نیشتر زدن نیست. احمدی‌نژاد از آن دست دمل‌هایی است که نیشتر زدن به آن با واکنش تند و منفی سیستم دفاعی‌اش روبه‌رو می شود. نه نجابت اصلاح طلبان را دارد و نه مصلحت سنجی‌هایی که در آن باید منافع ملی مورد توجه قرار بگیرد. لذا هرگونه دست زدن به آن هم می‌تواند خطرناک باشد. از طرفی رها‌کردنش هم موجب ترکیدن «دمل» و انتقال عفونت به اطراف خواهد بود. پس با او باید چگونه برخورد کرد؟

 

متاسفانه احمدی‌نژاد امروز و هشت سال پیش هیچ تفاوتی ندارند. امروز تنها «نقاب» از چهره او کنار رفته و این «دمل» در مرحله ترکیدن است. آن‌ها قصد کردند یا در این انتخابات حاضر باشند و یا در صورت عدم حضورشان آرامش کشور را بگیرند. یادمان باشد احمدی‌نژاد آخرین تیر ترکشش همان است که خودش درباره مناظره‌های سال ۸۸ گفته بود. ممکن است بار دیگر «انتحاری به خط بزند» اما این بار هدف تغییر کرده است.

 

 اخبار  سیاسی –  قانون / داوودحشمتی 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین وزارت نفت بدون اعلام رسمی و صدور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *