خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > آشنایی با گوش های سامسونگ سری Galaxy A

آشنایی با گوش های سامسونگ سری Galaxy A

سامسونگ در کنار اپل دو غول و دو تولیدکننده بزرگ گوشی های تلفن همراه هستند اما برخلاف رقیب غربی که محصولاتش عمدتا قیمت بالایی دارند، کمپانی شرقی تولیداتی دارد که در عین داشتن کیفیت بالا، قیمت های پایین ترین دارند و اصطلاحا به گوشی های میان رده مشهور شده اند؛ گوشی هایی با پسوند A که امکان استفاده عموم از سری کهکشانی (GALAXY) سامسونگ را ایجاد می کنند و این چنین بازار غول کره ای بسیار گسترده تر از آیفون می شود که بیشتر گوشی هایش بالای ۷۰۰ دلار قیمت دارند.
به تازگی مدل ۲۰۱۷ از سری Galaxy A در دنیا رونمایی شد؛ گوشی هایی که مانند دو سال گذشته در سه مدل A5، A7 و A3 عرضه می شوند و تغییرات عمده ای در طراحی، اضافه شدن امکانات کاربردی بیشتر و رنگ بندی خاص و متفاوت نسبت به قبل دارند. این گوشی ها که به طور رسمی از این هفته در بازار ایران عرضه شده اند با قیمت مناسبی که دارند، می توانند انتخاب بسیار خوبی برای کسانی باشند که نمی خواهند هزینه زیادی کنند اما کیفیت ساخت و امکانات برایشان مهم است.

گلکسی Aها در سال ۲۰۱۷ دستخوش تغییرات بسیاری شده اند. استفاده از فلز و شیشه در طراحی، تاییدیه IP68 که بیانگر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، حذف برآمدگی دوربین اصلی، همسان شدن سطح دکمه هوم با بدنه گوشی، عوض شدن محل قرارگیری بلندگو و خمیدگی سطح پشت دستگاه از جمله تغییرات فیزیکی هستند که A سال ۲۰۱۷ به خود دیده است.

سامسونگ در ایران به تازگی صفحه کلیدی به زبان فارسی طراحی و تولید کرده که در آن برای ۳۲ حرف الفبای فارسی کاراکتر مجزایی در نظر گرفته شده و کاربران اکنون می توانند با راحتی بیشتری تایپ کنند. این گوشی ها ظاهری شبیه پرچمداران سامسونگ و سخت افزاری قدرتمند دارند.
نکته تازه در مورد دوربین این گوشی ها حضور دکمه شاتر شناور (Floating Camera Button) است. این دکمه به کاربر اجازه می دهد دکمه شاتر دوربین را حرکت دهد و مانند موم آن را در دستش بچرخاند؛ موضوعی که باعث شده بتوان بهتر از هر زمان دیگری سلفی های باکیفیت گرفت.
تغییرات گلکسی A اما به همین جا ختم نمی شود. صفحه نمایش همیشه روشن (Always on Display) و دیدن دائمی ساعت، تقویم، پخش کننده موسیقی و اعلان ها (Notification) روی نمایشگر یکی دیگر از آن هاست اما ویژگی ای که این صفحه نمایش را برای کاربران ایرانی جذاب می کند، امکان استفاده از تقویم شمسی در کنار تقویم میلادی گوشی است.

گلکسی A3؛ ارزان ترین کهکشانی

ارزان ترین عضو خانواده میان رده ها که با وجود این قابلیت های بالا و ارزش خرید دارد. قطر صفحه نمایش این گوشی ۴٫۷ اینچ است و از یک پردازنده هشت هسته ای و دو گیگابایت رم استفاده می کند و این یعنی خبری از ضعف و ناتوانی در آن نیست. در A3 اسکن اثر انگشت وجود دارد و بدنه آن مثل S7 از شیشه خمیده و قاب فلزی تشکیل  شده است.
گلکسی A3؛ ارزان ترین کهکشانی
برای اولین بار A3 ضدآب و البته گرد و غبار شده و این یعنی کاربران آن می توانند وقتی زیر دوش هستند هم از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند و نگران خرابی اش نباشند. برخلاف قبل که انتخاب رنگ بین مشکی و طلایی محدود بود، این دفعه سامسونگ دو رنگ دیگر را هم پیشنهاد داده شامل صورتی و آبی می شود. برای امنیت بیشتر در پایین صفحه نمایش حسگر اثر انگشت وجود دارد که کاربر از طریق آن می تواند گوشی خود را قفل کند.
در بخش پردازنده این گوشی یک چیپ اکسینوس ۷۸۷۰ با فرکانس ۱٫۶ گیگا هرتز کار می کند که برای این گوشی کافی به نظر می رسد. حافظه دستگاه اما تنها ۱۶ گیگا بایت است که نسبت به مدل های دیگر کمتر است اما می شود با یک حافظه میکرو اس دی ۲۵۶ گیگابایتی آن را به راحتی جبران کرد.
دوربین پشتی A3 از ۱۳ مگاپیکسل کیفیت برخوردار است و برای دوربین جلو هم تنها به هشت مگاپیکسل بسنده شده که چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد و از نقاط ضعف A3 است. باتری ۲۳۵۰ میلی آمپر ساعت هم دیگر پاشنه آشیل این گوشی است که بعید به نظر می رسد بتواند با رقبای همسطحش برابری کند. این گوشی با یک کابل USB-C شارژ می شود.

گلکسی A5؛ شبیه به S7

واقعیت این است که اگر برای کسی صفحه بزرگ تر مهم نباشد، A5 می تواند انتخاب بهتری حتی نسبت به A7 باشد و لذت استفاده از S7 را هم به کاربر بدهد. از تغییرات اساسی به وجود آمده در A52017 نسبت به مدل قبلی می شود به صفحه همواره روشن، بدنه ضدآب و گرد و غبار با استاندارد IP68 و باتری با ظرفیت بالاتر اشاره کرد.
گلکسی A5
همچنین عملکرد این گوشی نسبت به قبل بسیار بهتر شده و رم دستگاه از دو به سه گیگابایت تغییر کرده و حافظه داخلی هم دو برابر شده و به ۳۲ گیگابایت رسیده است. پردازنده اصلی از سرعت بالاتری برخوردار شده و گوشی می تواند از یک حافظه میکرو اس دی ۲۵۶ گیگاباتی هم پشتیبانی کند.
دیگر تغییر مهم به دوربین مربوط می شود که حالا در هر دو سمت یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته. این در حالی است که در مدل قبلی دوربین پشت ۱۳ و دوربین جلو یا سلفی تنها پنج مگاپیکسل بود. غیر از این ها اما چیزی که بیش از همه A5 را به S7 شبیه می کند، طراحی بدنه است. یک شیشه خمیده تمام بدنه را در بر گرفته و در کناره ها یک قاب فلزی باریک قرار دارد تا به زیبایی گوشی اضافه شود. تغییرات اما به همین جا ختم نشده و سامسونگ مواردی را به این سری اضافه کرده که حتی در S7 هم نیست.
برای مثال در A5 دیگر خبری از درگاه میکرو USB نیست و USB-C کار گذاشته شده. اسپیکر گوشی هم برخلاف مدل های قبلی از لبه پایینی حرکت کرده و به گوشه بالای سمت راست رفته تا کیفیت صدای خروجی بهتر باشد.
تنها چیزی که باعث می شود با وجود همه این تغییرات A5 همچنان یک گوشی میان رده باشد و نتواند با پرچمداران پرقدرت سامسونگ رقابت کند به صفحه نمایش با کیفیت پایین و خمیده نبودش مربوط می شود، البته منظور از این کیفیت پایین یعنی صفحه نمایش super AMOLED با کیفیت فول اچ دی و وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ که در هر اینچش ۴۲۴ پیکسل وجود دارد در مقابل صفحه نمایش S7 که از کیفیت Quad-HD با وضوح ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل و ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. همچنین برخی امکانات که در S7 وجود دارد، مثل اسکنر ضربان قلب در این مدل وجود ندارد اما نبود این ها باز هم چیزی از ارزش های A5 کم نخواهدکرد.

گلکسی S7؛ موفقیت بزرگ

اگر خود سامسونگ نمی گفت که A7 یک گوشی میان رده است، شاید خیلی ها آن را باور نمی کردند و قابلیت های این گوشی باعث می شد بعضی ها فکر کنند A7 یکی از پرچمداران جدید سامسونگ است. صفحه ۵٫۵ اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ فول اچ دی که در اینچ آن ۳۸۶ پیکسل وجود دارد باعث می شود این گوشی تبدیل به یک انتخاب بسیار مناسب برای کسانی شود که می خواهند با موبایلشان فیلم بینند یا بازی کنند.
گوش های سامسونگ سری Galaxy A
خمیدگی اندکی که در لبه ها وجود دارد باعث شده صفحه کمی عریض تر هم به نظر بیاید و تا این جا A7 یک گوشی بسیار خوب بوده است. دوربین جلوی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل کیفیت دارد که قابلیت های زیادی مثل تشخیص چهره و البته کلی فیلتر بامزه دارد. بهترین چیز درباره A7 اما به باتری قدرتمند ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی اش مربوط می شود که اگر استفاده نرمال باشد، تقریبا یک شبانه روز دوام می آورد. و این یعنی نیاز حداقلی به شارژ مجدد.
غیر از این ها گوشی سه گیگا بایت رم دارد و از حافظه میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت هم پشتیبانی می کند. از آن جا که پشت گوشی پرس شده است و نمی توان آن را باز کرد، در اطراف گوشی چندین پورت وجود دارد. در سمت راست اسپیکر و دکمه پاور قرار گرفته و سمت چپ هم دکمه تنظیم حجم صدا. بالای گوشی، محل قرار گرفتن سیم کارت است و در قسمت پایینی هم ورودی هندزفری و درگاه USB-C قرار دارد. بدنه پشتی گوشی کاملا فلزی است و این یعنی A7 تا چه حد با A3 و A5 متفاوت است.
منبع: bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *