خانه > آشپزی و تغذیه > چربی سوزی فوق العاده در ۶ هفته با این رژیم غذایی

چربی سوزی فوق العاده در ۶ هفته با این رژیم غذایی

راز واقعی کاهش وزن و حفظ آن چیست؟ ” رژیم لاغری برای زندگی ”  یا thin for life که توسط متخصص تغذیه “آنی فلچر” تألیف شده است، داستان‌هایی را از افرادی نقل می‌کند که این کار را انجام دا ده‌اند.

چربی سوزی فوق العاده در 6 هفته با این رژیم غذایی

ایده‌ی این رژیم غذایی این است که آن‌ها کارشناسان واقعی هستند که کنترل وزن خویش را به هنگام مدیریت زندگی‌ شان در دست گرفته‌اند و به هیچ نوع غذای پیچیده یا برنامه‌های ورزشی نیاز نیست.

در عوض، یک برنامه‌ ی شش هفته‌ای کنترل وزن بدون گرفتن رژیم غذایی وجود دارد که بر روی ایجاد یک تغییر واحد بر روی یک گروه غذایی در هر هفته تأکید می‌ ورزد، بنابراین شما در این رژیم غذایی غرق نخواهید شد.


چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نمی‌توانید بخورید

شما باید سه وعده‌ی غذایی و حداقل یک میان وعده را در روز میل کنید.

غذاهای ممنوع: مواد غذایی سرخ شده، برخی از محصولات پخته شده، بسیاری از مواد غذایی فراوری شده، گوشت‌های فراوری شده و پرچرب، نوشابه، شیرین‌ کننده‌های مصنوعی، چربی‌های ترانس و شربت ذرت با فروکتوز بالا.

هفته اول: هر اندازه که می‌توانید مصرف چربی، روغن و شیرینی‌ هایی که می‌ خورید را کاهش دهید.

هفته دوم: پروتئین موضوع این هفته است. شما باید روزانه ۲ تا ۳ وعده‌ی کوچک پروتئین میل کنید (گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، کره‌ی بادام‌ زمینی، تخم‌ مرغ یا محصولات لبنی.)

هفته‌ سوم: در این هفته شما باید ۳ تا ۴ وعده شیر، ماست و پنیر بدون چربی یا کم‌ چرب میل کنید. سعی کنید انواع جدید پنیر کم‌ چرب و ماست بدون چربی را امتحان کنید تا ببینید که کدام‌ یک نظرتان را بیشتر جلب می‌ کند.

هفته‌ چهارم: در این هفته باید بر روی مصرف میوه‌ها تمرکز کنید و حداقل ۲ تا ۴ وعده میوه در روز میل کنید. یک وعده میوه شامل یک میوه‌ی کامل متوسط، یک فنجان آب‌ میوه یا ۲/۱ فنجان میوه‌ی تازه یا کنسرو شده‌ی برش خورده است. در این هفته سعی کنید حداقل دو میوه‌ی جدید را امتحان کنید.

هفته‌ پنجم: سبزی‌ها ستاره‌ی این هفته هستند. حداقل ۳ تا ۴ وعده در هر روز میل کنید و حداقل دو سبزی جدید را در این هفته امتحان کنید. این سبزی‌ها را با طعم‌ دهنده‌های بدون چربی مانند سس گوجه‌ فرنگی، ریحان و یا آب‌ لیمو مزه دار کنید.

هفته‌ ششم: از مافین ها، نان‌های سریع، شیرینی کراکر چرب و محصولات پخته‌ی شیرین دور بمانید. غلات کم‌ چرب و مواد غذایی کم‌ چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. از این طریق فیبر بیشتری را جذب خواهید کرد.

سطح تلاش: متوسط

محدودیت‌ها: مواد غذایی سرخ شده، برخی از محصولات پخته شده، بسیاری از مواد غذایی فراوری شده، گوشت‌های فراوری شده و پرچرب، نوشابه، شیرین‌ کننده‌های مصنوعی، چربی‌های ترانس و شربت ذرت با فروکتوز بالا ممنوع هستند. شما باید به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید به طوریکه غذاهای سالم‌ تری را انتخاب کنید.

پخت‌ وپز و خرید: شما می‌توانید مطابق معمول خرید کرده و آشپزی کنید.

مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: خیر.

جلسات حضوری: خیر

ورزش: خیر؛ اما به شدت توصیه می‌شود.


آیا محدودیت‌ها یا اولویت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

این رژیم بر روی انتخاب‌های غذایی کم‌ چربی متمرکز است و شما می‌توانید به‌ سادگی آن را با نیازهای مرتبط با رژیم‌های فاقد گلوتن، گیاه‌ خواری و کم‌ نمک منطبق سازید.


نکات دیگری که باید بدانید

هزینه:شما تقریباً همان میزان هزینه را برای خرید خواروبار پرداخت خواهید کرد.

پشتیبانی: شما باید با تکیه بر خودتان این رژیم را انجام دهید.


ترجمه شده از وبسایت : www.webmd.com

منبع: بهداشت نیوز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *