خانه > اخبار ایران و جهان > جزئیات آتش سوزی گسترده در میدان قدس تهران ۲۰ تیر ۹۶ + عکس

جزئیات آتش سوزی گسترده در میدان قدس تهران ۲۰ تیر ۹۶ + عکس

صبح امروز (سه‌شنبه) یک باب مغازه به علت نامعلوم در میدان قدس شهر تهران دچار آتش‌سوزی شد

آتش سوزی گسترده در میدان قدس تهران

جزئیات حریق گسترده در میدان قدس/ ۱۰۰۰ متر سقف شیروانی در آتش سوخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات حریق رخ داده در تعدادی از مغازه‌های واقع در میدان قدس را تشریح کرد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت ۹:۱۴ صبح امروز سه شنبه وقوع حادثه حریق در تعدادی از مغازه‌های واقع در تقاطع خیابان شریعتی و میدان قدس به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که حریق در حدود ۱۰ مغازه قدیمی در مجاورت یکدیگر رخ داده که تمامی این مغازه‌ها و چند مغازه دیگر دارای سقفی شیروانی به مساحت حدود ۱۰۰۰ مترمربع بودند و شعله‌های آتش به سقف شیروانی سرایت کرده و در حال گسترش به مغازه‌های دیگر است.

 آتش سوزی گسترده در میدان قدس تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفای حریق را از چند جهت آغاز کردند، گفت: دقایقی بعد علیرغم آنکه آتش به بخش‌هایی از سقف مغازه‌های طبقه دوم نیز سرایت کرده بود آتش‌نشانان از توسعه و گسترش آن جلوگیری کرده و پس از آن شعله‌های آتش به طور کامل مهار و اطفا شد.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود در حال انجام است، گفت: این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت و تنها از نوع خسارتی بوده، البته اعلام میزان دقیق خسارات منوط به بررسی کارشناسان است.

 آتش سوزی گسترده در میدان قدس تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل تا دقایقی دیگر به پایان می‌رسد، گفت: علت این حادثه پس از اتمام عملیات از سوی کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

وی دلیل دود غلیظ برخواسته از این حریق را سرایت آتش به سقف شیروانی اعلام کرد و افزود: در پی این حادثه ترافیک نسبتا سنگینی نیز در خیابان شریعتی و معابر منتهی به میدان قدس ایجاد شد که عوامل راهور با حضور در محل نسبت به روان‌سازی و مدیریت آن اقدام کردند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا حریق به بازار سنتی تجریش نیز سرایت کرده یا خیر؟ گفت: حریق ارتباطی با بازار سنتی و بافت ارزشمند میدان تجریش نداشته و خساراتی به آن وارد نکرده است.

منبع: ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر ابلاغ حکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *