خانه > مذهبی > احکام دینی > حکم مردی که با زن خود رابطه جنسی نداشته باشد چیست؟

حکم مردی که با زن خود رابطه جنسی نداشته باشد چیست؟

حکم مردی که با زنش رابطه جنسی ندارد چیست؟

مرد و زن نباید رابطه جنسی را برای مدت طولانی ترک کنند چون این موضوع می تواند موجب اختلافات زناشویی و ایجاد دلسردی در رابطه باشد. در ادامه این مطلب از حیاط خلوت نظر علما را در این باره خواهید خواند.

حکم مردی که با زن خود رابطه جنسی نداشته باشد چیست؟

سوال: چنانچه مردی به مدت طولانی بدون عذر شرعی با همسرش نزدیکی نکند آیازن می تواند به این دلیل طلاق بگیرد؟

 

از نظر آیت الله سیستانی
پاسخ: جایز نیست ترک نزدیکی با همسر جوان بیش از چهار ماه مگر بخاطر عذری مانند مشقت یا ضرر یا اینکه همسر به آن راضی باشد یا اینکه ناشزه باشد یا اینکه شرط کرده باشد که در مدت عقد دخول نکند و به احتیاط لازم این حکم شامل همسر موقت هم میگردد.

پس شوهر حق ندارد بدون عذر شرعی سفر را طولانی کند در صورتی که حق زوجه از بین برود. واگر زن نتواند که تا چهار ماه صبر کند به طوری که شوهر بترسد چنانچه با همسرش نزدیکی نکند در حرام بیافتد پس بنابر احتیاط واجب باید با همسر قبل از این مدت همبستر شود یا اینکه او را طلاق دهد.

از نظر آیت الله مکارم شیرازی:
پاسخ: مرد حق ندارد زن دائمی خود را طوری ترک کند که نه مانند زن شوهردار باشد نه بی شوهر، همچنین نمی تواند بیش از چهار ماه، نزدیکی با او را ترک کند، بلکه اگر زن جوان باشد و در این مدت بیم آن می رود که به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که طوری رفتار کند که او به گناه نیفتد.

و هر گاه برای حاکم شرع، یا کسی که از سوی حاکم شرع وکالت دارد، ثابت شود که زن در عسر و حرج شدید است، به شوهر او اتمام حجت می کند که یا به خوبی با وی زندگی کند، و حق و حقوق او را بپردازد، و یا وی را طلاق دهد. و چنانچه به هیچ کدام عمل نکرد، یا دسترسی به او نیست، حاکم شرع می تواند زن را طلاق دهد، و پس از عده می تواند ازدواج کند. و اگر مطلقا آمیزشی صورت نگرفته عده لازم نیست.

منبع: hadana.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *