خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > این پلیس قلابی را میشناسید؟ روش این دزد برای اخاذی از مردم

این پلیس قلابی را میشناسید؟ روش این دزد برای اخاذی از مردم

ماجرای مردی در نقش سرهنگ قلابی ۲ زن را همراه خود کرده بود تا از مردان مسافرکش باجگیری کند و دستگیر شد.

در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه مأمور نما که در آن شخصی حدودا ۴۵ ساله ، تحت عنوان سرهنگ ارگان های نظامی و انتظامی اقدام به اخاذی از رانندگان مسافرکش و کسبه شهر تهران کرده بود ، موضوع در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، مطرح به رسیدگی شد.

این پلیس قلابی را میشناسید؟ روش این دزد برای اخاذی از مردم

پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت های تحت پوشش مأمورین” تشکیل و ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم و همدستانش در دستور کار این اداره قرار گرفت.:

با شناسایی و دعوت از تعدادی از مالباختگان ، تمامی آنها در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که در زمان مسافرکشی و یا حضور در محل کارشان شخصی به عنوان سرهنگ نیروهای نظامی و انتظامی به آنها مراجعه کرده ؛ به بهانه اینکه مالباختگان برای دو خانم جوان ایجاد مزاحت کردند ، ایشان را تهدید به توقیف خودرو ، تعطیلی محل کسب ، ابطال مجوز کار ، بازداشت و … نموده و به این شیوه و ترفند اقدام به اخاذی و گرفتن مبالغ بعضا چند میلیون تومانی کرده است.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” یک روز بعداز ظهر مشغول مسافرکشی بودم که دو زن به عنوان مسافر سوار ماشین شده و آدرس خیابان دماوند را دادند ؛ در حرکت بودم که بعد از پل خاقانی ، یک موتورسوار با موتورسیکلت مشکی به من نزدیک شد و گفت : “بزن کنار” ! ؛ به محض توقف این شخص مرا از ماشین بیرون آورد و کارت شناسایی نشان داد و گفت : “من مأمور هستم” و در ادامه مدارک شناسایی مرا گرفت و گفت : “باید ماشین شما توقیف شود” ؛ عنوان کردم که من مسافرکش هستم اما در کمال تعجب این دو خانم مدعی شدند که ابتدا به عنوان مسافر سوار ماشین شده اما بنده به آنها پیشنهاد طرح دوستی کردم !!! ؛ هر چقدر التماس کردم که این موضوع صحت ندارد ، این شخص قبول نکرد و اصرار بر آن داشت که خودرو باید به پارکینگ منتقل و بنده نیز به دادگاه معرفی شوم ؛ بالاخره پس از التماس و خواهش های فراوان ، این شخص رضایت داد که با گرفتن پول مسئله را خاتمه دهد اما پیش از آن این دو خانم را از ماشین پیاده کرد و آنها از محل رفتند ؛ بنده نیز از ترس توقیف خودرو و معرفی شدن به دادگاه قبول کردم که مبلغ ۳ میلیون تومانی مورد درخواست ایشان را به شماره کارت ایشان واریز کنم”.

مالباخته ای دیگر نیز به کارآگاهان گفت : ” از میدان فرهنگ سعادت آباد عبور می کردم که دو خانم جوان دست بلند کردند و گفتند : “میدان شهرداری” . میدان شهرداری در مسیر رفتن به منزل بود ؛ این دو خانم را به عنوان مسافر سوار کردم ؛ هنگام ورود به بلوار دریا ، ناگهان یک نفر با موتورسیکلت سیاه رنگ جلوی مرا گرفت و با نشان دادن کارت شناسایی و معرفی خود با درجه سرهنگی ، خودش را مأمور پلیس امنیت اخلاقی معرفی کرد و عنوان داشت که حداقل باید یک شب را در بازداشت بمانم ! و در ادامه مدعی شد : “اگر به دادگاه بروی حداقل ۱۵ میلیون تومان جریمه خواهی شد” ؛ پس از گذشت نزدیک به یک ساعت بحث کردن ، این شخص در ازای دریافت ۵ میلیون تومان راضی شد که مرا رها کند ؛ پس از واریز این مبلغ ، ایشان مدارک خودرو را به من تحویل داد و آن خانم ها نیز از ماشین پیاده شدند “.

مالباخته ای دیگر که داخل مغازه اش مورد اخاذی قرار گرفته بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” در مغازه مشغول کار بودم که خانم جوانی وارد مغازه شد ؛ بعد از گذشت حدودا دو دقیقه از حضور این خانم در داخل مغازه بود که آقایی حدودا ۴۵ ساله وارد مغازه شد و ضمن معرفی خودش به عنوان سرهنگ اداره اماکن عنوان نمود که من قصد فریب این خانم جوان و آزار و اذیت وی را داشته ام که در ادامه این خانم جواننیز اظهارات ایشان را تأیید کرد !! ؛ این شخص تهدید نمود که مغازه ی مرا تعطیل خواهد کرد و مجوز کسب و کار مرا نیز باطل خواهد کرد ؛ با خواهش و التماس فراوان ، این شخص با گرفتن مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان راضی شد تا اقدامی برای باطل کردن جواز بنده و تعطیلی مغازه ام نکرده و در ادامه با آن خانم جوان نیز صحبت کرد تا او نیز شکایتی نداشته باشد “.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها ، کارآگاهان با بررسی تراکنش های مالی صورت گرفته موفق به شناسایی صاحب حساب در محدوده میدان شوش شدند ؛ با مراجعه به محل سکونت صاحب حساب و انجام تحقیقات میدانی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که صاحب حساب از معتادین بلامکان و کارتن خوابی است که به احتمال بسیار زیاد ، متهم پرونده با استفاده از مدارک متعلق به وی اقدام به افتتاح حساب کرده است ضمن آنکه هیچکدام از مالباختگان نیز تصاویر بدست آمده از صاحب حساب را مورد شناسایی قرار ندادند.

در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از مغازه های محل سرقت که مجهز به تصاویر دوربین های مداربسته بودند ، اقدام به شناسایی تصویر دو خانم جوان و در ادامه متهم اصلی پرونده شدند.

بررسی ها نشان داد که تصاویر بدست آمده از خانم ها متعلق به افرادی مشخص است که این امر حکایت از آن داشت که این دو خانم ، همدست متهم اصلی پرونده هستند که با طرح و برنامه ی قبلی وارد محل سرقت ها شدند ؛ ضمن آنکه تصاویر این دو خانم جوان توسط مالباختگان مسافرکش نیز مورد شناسایی قرار گرفت.

با بهره گیری از اقدامات پلیسی و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار در پلیس آگاهی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جعل عناوین و کلاهبرداری شدند که اردیبهشت ماه سال جاری پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از آخرین دستگیری از زندان آزاد و با همدستی دو خانم جوان اقدام به سرقت و زورگیری از رانندگان مسافرکش و کسبه شهر تهران کرده بود.

در شرایطی که حسین . ک ( ۴۲ ساله ) پس از آزادی از زندان بلافاصله از محل سکونتش متواری شده و زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده بود ، سرانجام در محدوده میدان شهدا ، شناسایی و دستگیر شد .

متهم پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی توسط شکات و مالباختگان ، صراحتا به جعل عناوین دولتی و نظامی اعتراف و دو همدست خود بنام های زهرا . الف ( ۲۲ ساله ) و صغری . ح ( ۴۳ ساله ) را نیز معرفی کرد ؛ با شناسایی مخفیگاه این دو متهم در محدوده میدان شوش و شهرری، این دو خانم نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به همدستی با حسین اعتراف نموده و عنوان داشتند که در هر سرقت ، حسین به هر کدام از آنها ۵۰۰ هزار تومان به عنوان دستمزد پرداخت می کرده و آنها خودشان دقیقا اطلاع نداشته اند که حسین دقیقا چه مبلغی را از مالباختگان اخاذی و زورگیری نموده است .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر عنوان داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده متهمین و در بررسی اظهارات مالباختگان و همچنین تراکنش حساب های بدست آمده از متهم اصلی پرونده ، ارزش مالی این پرونده تاکنون به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و در حال حاضر اقدامات پلیسی جهت شناسایی دیگر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد ” .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد در ادامه این خبر عنوان داشت : با اعترافات صریح متهمین به انجام سرقت های متعدد در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق تهرانپارس ، سعادت آباد ، شهرک غرب ، مطهری ، تجریش ، پاسداران ، امام حسین ، دماوند ، ولیعصر ، پیروزی و … و در بررسی پرونده های مشابه ، تاکنون دهها مالباخته شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر نیز عنوان داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص دیگر جرایم ارتکابی متهم دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های ۵۱۰۵۵۵۰۵ و ۵۱۰۵۵۴۰۸ در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .

منبع: رکنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *