خانه > مجله سلامت > تپش قلب در مردان چاق از چه سنی شروع می شود؟

تپش قلب در مردان چاق از چه سنی شروع می شود؟

به گزارش حیاط خلوت محققان می گویند مردان دارای اضافه وزن در سن ۵۰ سالگی در معرض ریسک بالا ابتلا به تپش قلب قرار دارند، که یک دهه زودتر از زنان این اتفاق می افتد.

تپش قلب در مردان چاق از چه سنی شروع می شود؟

یافته ها نشان می دهد فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان نامنظم قلب در مردان در سن ۵۰ سالگی روی می دهد درحالیکه زنان در سنین ۶۰ سال به بالا مبتلا به چنین مشکلی می شوند.این مشکل عمدتا به دلیل شاخص توده بدنی بالا در مردان (۳۱ درصد) در مقایسه با زنان (۱۸ درصد) است.

چاقی یکی از بزرگ ترین مشکلات کنونی سلامت است که به سرعت در حال تبدیل به بخشی از زندگی فرد است.کریستینا ماگنوسن، متخصص مرکز قلب دانشگاه در هامبورگ آلمان، در این باره می گوید: «ما هم به مردان و هم به زنان در مورد کاهش وزن توصیه می کنیم.»

ماگنوسن در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه افزایش شاخص توده بدنی برای مردان بسیار مضر است، کنترل وزن بخصوص برای مردان چاق و دارای اضافه وزن، ضروری است.»همچنین مشخص شده است که میزان بالای پروتئین واکنشی C خون (نشانگر التهاب) هم موجب افزایش ریسک تپش قلب در مردان مسن می شود.

به گفته محققان، تمامی این عوامل پرخطر همراه باهم موجب افزایش ریسک سکته تا ۵ برابر می شوند.محققان می گویند چاقی می تواند تاثیر منفی بر اکثر اندام های بدن داشته باشد و آنها را در مقابل دیابت، دردهای مفاصلی و آرتروز آسیب پذیر نماید.

منبع:رکنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *