خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > حقایقی جالب و خنده دار درباره گوز و چُس

حقایقی جالب و خنده دار درباره گوز و چُس

نکات جالب درباره گوز و چس

گوز و چُس فرآیندی کاملا طبیعی بدن برای دفع گازهای اضافی بدن است. هیچ کس این عملکرد بدن را دوست ندارد اما کاری از دستمان بر نمی آید چون دفع گازهای اضافی یک نیاز ضروری برای بدن است و اگر این اتفاق نمی افتاد همه ما بعد از گذشت چند روز شکم هایمان شبیه بادکنک می شد و کم کم از فشار باد موجود در معده و روده هایمان می ترکیدیم. با همه این تفاصیر گوزیدن و چسیدن در باور عمومی امری نکوهیده تلقی می شود. از زمان کودکی که با شنیدن القاب گوزو و چسو خجالت کشیده ایم تا زمانی که بزرگ شده ایم و رها شدن ناگهانی باد معده در یک جلسه کاری یا مهمانی مهم موجب سرافکندگی ما شده است. البته اگر خوش شانس باشید و اطرافتان دوستانی شوخ و باحال داشته باشید بیشتر از خجالت باعث خنده و شادی خواهد شد. پس در انتخاب دوست با ظرفیت و با معرفت نهایت دقت را داشته باشید.

حقایقی جالب و خنده دار درباره گوز و چُس

در این مطلب از سایت حیاط خلوت همراه ما باشید تا حقایقی جالب درباره باد معده را برایتان عنوان کنیم.

گوز چیست؟

گوز صدایی حاصل ارتعاشات دهانه مقعد هنگام خروج گازهای موجود در بدن است. نوع و شدت صدا بستگی به شتاب گاز و تنگی ماهیچه اسفنکتر مقعد دارد.

ساختار گوز در افراد مختلف و در اوقات مختلف بر مبنای غذای فرد متفاوت است. قسمت اعظم هوای بلعیده شده اکسیژن است که قبل از رسیدن به روده جذب بدن می شود و فقط نیتروژن باقی می ماند. بقیه هم شامل دی اکسید کربن، هیدروژن و متان است. هر چه باد بیشتر در روده نگه داشته شود، میزان نیتروژن آن بیشتر می شود چون بقیه امکان جذب دوباره به بدن را دارند. در ضمن افراد عصبی و عجول اکسیژن بیشتری در روده دارند و گوزوتر هستن

دلایل چُسیدن و گوزیدن چیست؟

خوردن مواد غذایی نفاخ

هوای بلعیده شده هنگام خوردن و نوشیدن

گاز جذب شده از خون توسط دیواره روده

گاز حاصل از واکنشهای شیمیایی روده

گاز تولیدی در اثر فعالیتهای باکتریهای روده

بوی چُس

بوی حاصل از چُس بیشتر به خاطر ترکیبات گوگردی مثل سولفید هیدروژن است. غذاهایی چون کلم، تخم مرغ و گوشت بوزا هستند. لوبیا بطور اخص بوی شدید ندارد ولی حجم گاز را خیلی زیاد می کند.

درمان کنترل باد معده

درمان خانگی

  1. خوردن غذا در حجم‌ها و وعده‌های کوچک‌تر، چرا که خیلی از افرادی که به جای سه وعده غذایی حجیم، شش وعده غذایی کم‌حجم مصرف می‌کنند، کم‌تر به باد شکم مبتلا می‌شوند. در ضمن خوردن چای نعناع نیز کمک‌کننده است.
  2. آرام خوردن غذاها، غذاها را سریع قورت نداده و بخوبی بجویید تا هضم آنها در معده راحت‌تر باشد.
  3. ترک سیگار، چراکه هنگامی که شما سیگار می‌کشید هوای بیشتری را می‌بلعید و هم چنین سیگار باعث بهم ریختن دستگاه گوارش می‌شود، ترک سیگار در خیلی از افراد می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  4. ورزش کردن، نه تنها ورزش برای سلامت عمومی بدن خوب می‌باشد، بلکه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه کاهش میزان نفخ و باد شکم می‌گردد.

درمان دارویی

  1. داروهای حاوی زغال که در داروخانه‌ها موجود می‌باشند با جذب گازهای درون دل و روده، کمک به بهبود نفخ معده می‌نمایند. البته قبل از مصرف این داروها با پزشک‌تان مشورت نمایید چراکه این داروها ممکن است مواد لازم سایر داروها را نیز جذب نماید.
  2. پروبیتیک‌ها، نیز در بعضی از افراد کمک به کاهش باد شکم می‌نماید.
  3. ریفاکسیمین، این دارو آنتی‌بیوتیکی که برای درمان اسهال مصرف می‌شود، تأثیری هم برروی باد شکم دارد.

سوالاتی جالب درباره گوز و چس

چرا چُس گرم و کم صدا است در حالیکه گوز پرصدا و کم بو است؟

گوز بیشتر حاصل بلعیدن هواست و حجیم است. برای همین هم صدای بیشتری دارد در حالیکه چس حاصل فعالیتهای باکتریهای روده است که گازهای گوگردی تولید می کنند و در اثر این واکنشها حرارت هم ایجاد می شود ولی این گازها کم حجم ترهستند و به همین دلیل کم صداترند.

چه کارهای دیگری باعث تولید گاز می شود؟

بلعیدن تند غذا و آب (درمان: جویدن با دهان بسته و آرام غذا خوردن)، آدامس جویدن، سیگار، لیسک و آب نبات، نوشابه های گازدار، صعود در هواپیما (بخاطر افت فشار) ، عصبی بودن ، خوردن حبوبات و غذاهای باد دار باعث تولید گاز معده می شوند.

آیا واقعا گوز با کبریت شعله ور می شود؟

بله! باور ندارید امتحان کنید. فقط مواظب باشید که کار خطرناکی است. بنا به آمار، یک چهارم کسانی که این کار را کرده اند کونشان را سوزانده اند چون شعله به سمت مقعد پس می زند. در ضمن امکان آتش گرفتن لباس و چیزهای دیگر دور و بر هم هست. همانطور که قبلا ذکر شد، گوز حاوی گازهای متان و هیدروژن است که هر دو گاز شدیدا اشتعال پذیر هستند. رنگ شعله حاصله آبی (متان) یا زرد (هیدروژن) است.

به همین دلیل اگر در یک محیط کوچک و سربسته (مثل آسانسور یا زیر لحاف) زیاد بچسید، ممکن است دچار سرگیجه شوید (بخاطر کمبود اکسیژن و بالا بودن میزان گازهایی مثل متان و دی اکسید کربن) ولی مطمئن باشید خفه نخواهید شد.

حقایقی جالب و خنده دار درباره گوز و چُس

چرا حبوبات گاز تولید می کنند؟

معمولا افرادی که زیاد میگوزند و یا می چسند از حبوبات فراری اند زیرا آن را مسبب همه بدبختی های خود می دانند. حبوبات حاوی چند نوع قند هستند که برای انسان قابل هضم نیست و وقتی این قندها به روده می رسد، باکتریهای روده جشن می گیرند و حسابی گاز تولید می کنند. بقیه غذاهای گاز ساز عبارتند از: فلفل دلمه ای، کلم سنگ، کلم پیچ، شیر، نان، تخم مرغ، آبجو، و کشمش. اما چه باید کرد؟ آیا این درست است که به خاطر ترس از گوزیدن خواکی های مقوی و مورد نیاز بدن را از وعده غذایی حذف کرد. پیشنهاد ما این است از همه این خوراکی های باد دار استفاده کنید اما در کنارش عرق نعنا و گیاهان ضد نفخ هم مصرف کنید تا باعث کم شدن گاز معده شما شود.

یک فرد عادی در روز چقدر می گوزد؟

به طور متوسط، هر فرد روزانه نیم لیتر گوز تولید می کند و ۱۴ مرتبه در روز می گوزد.

آیا ممکن است کسی اصلا نگوزد؟

خیر! همه می گوزند. حتی مرده ها تا چند ساعت پس از مرگ ممکن است بگوزند (بخاطر گازهای جمع شده در روده قبل از مرگ).

آیا مردها بیشتر از زنها می گوزند؟

خیر! تفاوت در میزان گوز بستگی به جنسیت ندارد و بیشتر مربوط به عادات غذاخوردن و بلعیدن هوا و ژنتیک است. اما مردها آزادانهتر از زنها می گوزند و زنها در این مورد بخاطر قواعد اجتماعی بیشتر خودداری و مخفی کاری می کنند.

آیا نگه داشتن گوز ضرر دارد؟

در این مورد نظرات متفاوت است. قدیمی ها معتقد بودند که ضرر دارد. کلادیوس، امپراطور روم، به خاطر حفظ سلامت عمومی، گوزیدن در جشنهای دربار را آزاد کرده بود. اما دکترهای امروزی می گویند که خودداری ضرری ندارد. فقط فشار گاز ممکن است باعث دل درد شود. بعضی دکترها هم اعتقاد دارند که خودداری مداوم در دراز مدت باعث گشادی و ورم مزمن دیواره روده می شود. از طرفی هم می توان گفت نگه داشتن گوز برای مدت کوتاهی باعث تقویت عضلات کگل می شود که موجب باکیفیت تر شدن رابطه جنسی خواهد شد.

تا چه مدت می شود گوز نداد؟

گوز به محض اینکه فرصت پیدا کند و ماهیچه تان را شل کنید فرار می کند. حتی اگر تمام روز هم خودتان را کنترل کنید، بعد از خواب رها می شود. باور ندارید یک شب در پروازهای طولانی در هواپیما نخوابید و به دقت گوش کنید ببینید چه می شنوید.

آیا همه در خواب می گوزند؟

خیر! اکثر مردم از کودکی یاد می گیرند که در خواب دریچه (اسفنکتر) مقعد را کنترل کنند و به همین خاطر هم صبحها بعد از بیداری می گوزند ولی اکثر کسانی که در طول روز خودداری می کنند، در خواب ناخودآگاه می گوزند. حتما متوجه شده اید که گاهی اوقات اگر خودتان را کنترل کنید گوز برطرف می شود. این موقتی است چون باد به قسمتهای داخلی روده مهاجرت می کند و جذب نمی شود بلکه بعدا با قدرت بیشتری هجوم می آورد.

بهترین راه برای رد گم کردن گوز چیست؟

یک شرکت آمریکایی به نام fartypants هست که گوزقنداق می فروشد: چیزی شبیه به نوار بهداشتی که در داخل شلوار قرار می گیرد و بوی چس و کمی از صدای آن را به خود جذب می کند. ولی اگر از این چیزها ندارید، از روشهای سنتی استفاده کنید. مثلا اگر در جمع هستید خیلی طبیعی رفتار کنید، انگار نه انگار چیزی شده و اگر صدایش بلند بود با سرعت برگردید و با تعجب به نفر بغل دستی یا پشت سری خودتان نگاه کنید. این عمل شاید ناجوانمردانه باشد اما در بیشتر مواقع جواب میدهد.

احتمال گوزیدن در چه وقت از روز بیشتر است؟

معمولا صبح اول وقت بعد از بیداری به دلیل تجمع گازهای موجود در بدن انسان ها بیشتر می گوزند. بنابراین اگر در مسافرت خانوادگی هستید یا تازه ازدواج کرده اید و با همسرتان رودربایستی دارید هنگام خمیازه و کشیدن خود بعد از بیدار شدن خیلی خودتان را رها نکنید.

آیا تا بحال کسی از راه گوزیدن امرار معاش کرده است؟

بله! معروفترین گوزوی جهان یک فرانسوی است بنام لوپتومین که در اوایل قرن ۲۰ نمایش اجرا می کرد. این آقای هنرمند می توانست با مقعد آب هورت بکشد. در نمایشها لوپتومین در یک ظرف آب می نشست و تمام آبها را از مقعد بالا می کشید و بعد مثل شلنگ آتش نشانی با قدرت بیرون می پاشید. کار دیگرش این بود که هوا را از مقعد به درون می کشید و بعد به صورت موزیکال بیرون می داد و یا صدای پرنده ها و حیوانات دیگر را در می آورد.

چند نکته دیگر درباره گوز و چس

بوی چس حیوانات گوشتخوار مثل سگ و گربه خیلی بد است.

گوز نشخوار کنندگان بی بو است ولی نسبت به انسان بسیار پر صداتر و طولانی تر است.

سگها از بوی چس آدم خوششان می آید و برای همین دنبال سر آدمهایی که چسیده اند راه می افتند تا لذت ببرند.

قهرمان گوز در میان حیوانات موریانه است (بخاطر رژیم چوب) و به گفته دانشمندان به خاطر بالا بودن تعداد این حشرات، گوز موریانه ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر گرم شدن جو زمین است.

گاز متان حاصل ازگوز و آروغ گاوها و گوسفندان (و سایر نشخوارکنندگان) هم از عوامل گرمازا و آلوده کننده جو زمین است. برای همین دانشمندان ژنتیک نیوزیلند مشغول یافتن راهی برای تولید گاو و گوسفندهایی هستند که متان تولید نکنند.

گردآوری: مطلب خواندنی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

20 دیدگاه

  1. ...............ووووووو

    همه شما میخندید.ولی من اشک شوق میریزم چه نعمتی دراختیارما بود که ما ازان بی اطلاع بودیم. خدارو بابت همچی نعمتی شاکرم.
    درپایان یه متن سرود هست به صورت کف زنی خوانده شود..
    معصومه معصومه..بوی گوز معصومه عطر گل بهاره

  2. داداش می خای بخندی برو تو ” سایت حیاط خلوت ” جوک های شب جمعه ای خنده داری داره آدم از خنده می گوزه برو امتحان کن
    ” یایت حیاط خلوت ” جوک های شب جمعه ای

  3. بچه ها میدونستید گوز چه رنگیه صورتیه
    رنگ مورد علاقه ی من 😐😥

  4. شقایق رضایی

    عالی عالی خیلیییی خندیدم.🤣🤣🤣🤣

  5. اگه تو ایستگاه اتوبوس دیدی دختری زل زده و داره نگاهت میکنه فکر نکن قشنگی ، چسیده میخاد بگه کار من نیست

  6. معلم : یه واحدی رو اسم به بر از مثقال کمتر

    شاگرد : چس مثقال !!
    ناگهان معلم جوش اورد یه صفر به شاگرد داد و از کلاس اخراجش کرد
    شاگرد بینوا هم در حالی که بیرون میرفت گفت : تا حالا نمیدونستم از این واحد هم کوچکتر وجود داره!!

  7. وقتی وارد خانه شدم دختر همسایه رو دیدم شکمش بالا اومده بود فردای آن روز بابای دختره رو دیدم گفتم : دخترت که ازدواج نکرده چطور حامله شده ؟!! پدره خندید و گفت بابا همه اون باده میگوزه و خوب میشه.
    بعداز چند ماه بعد دختره رو دیدم که یه بچه تو بغلشه !! فردای اون روز وقتی ماشینم رو تو پارکینگ میبردم بر حسب تصادف بابای دختره رو دیدم و بهش گفتم : آهای دخترتو دیدم گوز شو تو بغلش بود !!!

  8. شیخی وارد جمعی شد ناگهان شخصی در جمع ضرطه ای بلند از وی صادر شد همه بر گشتند و شیخ را نگریستند شیخ گفت ه چند شما باور دارید من بودم اگر در نزد همه شما روسیاه هستم ولی نزد صاحب گوز رو سفیدم

  9. شب قبل امتحان نهایی کله پاچه با ترشی سیر خوردم صبحانه هم املت تخم مرغ رفتم سر جلسه امتحان هیچی هم نخونده بودم یه مراقبی نمیدونم مال کدوم شهر بود اد مده بود بالا سر من سریش شده بود آقا چس ناحقی ول کردم یکهو دیدم با ورقه هایی که دستش بود شروع کرد به باد زدن خودش و بلند گفت : ” در این مکان بوی چس آید که چس انداخت بعد روشو کرد بمن گفت تو چس انداختی؟ !! یکهو ۵ متر رفت عقب و ما هم کار خودمون رو انجام دادیم!!! این هم حقیقتی اندر خواص چس و فراری دادن مراقب !!!

  10. محمد زارع

    چرا بوی چس هر کس به دماغ خودش بوی گلابی نطنز رو میده؟

  11. ممد یخه ارو

    نصف شبی یه مردی که کنار همسرش خوابیده بود تلنگش رد رفت . صبح موقع صبحانه به زنش گفت دیشب خواب دیدم یه ماشین بنز خریدم . زنش گفت میدونم یه بوقم برای من زدی !!
    توی تاکسی نشسته بودم کنار یه زن که بوی ادکلن و عطرش معرکه بود ازش پرسیدم : ممکنه به فرمایید این عطر خوشبو رو از کجا خریدی؟ دیدم زنه ناراحت شد ولی راننده گفت خانوم ایشون یه جوونه ممکنه بخاد برای همسرش بخره زنه گفت از لافایت پاریس . مدتی گذشت دیدم به مقصد نزدیک میشم یه چس ناحقی دادم بعد از لحظه ای زنه دستش رو گذاشت رو دماغش و گفت : اوه اوه چه بویی از کی بود؟ منم در حالی که پیاده میشدم گفتم : مادام لوبیا چیتی از قزوین!!

  12. دایم الوضو

    این نظر و تجربه شخصی من هست: افراد دایم الوضو که از گوزیدن خود جلوگیری میکنند دچار مشکلات جسمی میشوند که در چند نفر از آنها که دیدم مشترک هست. چون خودم یک مدت سعی میکردم وضوم را باطل نکنم و مشکلاتی برایم ایجاد شد، که احساس میکنم از فشار نگوزیدن است.

  13. طنز نبود داش لف بده 🗿😂‌‌‌گوزو ها رو نگاه چطوری دارن میخونن😂🤝

  14. دمت گرم 😂😂

  15. امیرجلال معتمدی

    گوز عالی است.
    بویش خوشایند است.
    من با گوز خود ازدواج کرذه ام

  16. خیلی ممنون که در مورد گوز توضیح دادید🤣🤣💨

  17. خیلی خوبب بود دمتون گرم 😂😂😂

  18. وای وای وای ترکیدم به خدا 🤣🤣🤣🤣

  19. به خدا دلم نمیخواد بخندم ولی دارم میمیرم🤣🤣🤣🤣💔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *