خانه > فرهنگ و هنر > متن و نوشته زیبا > متن زیبا در مورد ماه رمضان |کپشن برای ماه رمضان

متن زیبا در مورد ماه رمضان |کپشن برای ماه رمضان

متن برای ماه رمضان 

در ادامه مجموعه ای از متن کوتاه ماه رمضان ، متن زیبا در مورد ماه رمضان ، کپشن ماه رمضان جدید ، متن ادبی در مورد ماه رمضان ، متن زیبا برای تبریک نماه رمضان را می خوانید .

متن ادبی در مورد ماه رمضان

ای خجستگی زمان! ای شکوه لحظه‌ها! ای رمضان بزرگ! آمدنت مبارک. سراغت را از گنجشک‌ها گرفتم و گفتند که می‌آیی. حالت را از پنجره پرسیدم و پاسخ داد که برمی‌گردی. در کنار گلدان یادت کردم و غنچه‌ها شکفتند. در آینه، جستجویت کردم و تمام قد، لبخند زد. بر سجاده نامت را بردم و تسبیح به رقص آمد. در باغ، صدایت زدم و درخت‌ها تعظیم کردند.
این تکاپوها به جبران عظمت اذان معطری است که هر سحر، خانه‌ها را با خدا پیوند می‌دهند. این ارادت‌ها همه برای تو بودند و به احترام طراوت لحظه‌های افطارت. این شوق‌ها در پاسخ مهرورزی‌های مهربانی است در شب‌های بزرگ بارش نور و وحی و محبت. شب‌هایی که ترتیل دوست داشتن‌های آن بالانشین نزدیک، همه را بی‌خویش می‌سازد. این زمزمه‌ها مقدمه نجوای «یا رب یارب» دلسوختگانی است که در شب‌های قدر به بامداد دیدار چشم می‌دوزند.
تو ماه مهربان خدایی که باز هم به خانه‌هایمان آمده‌ای. خوش آمدی! تنهایی‌ام را دیدی و آمدی تا با تو بگویم طاقت دوری‌ات را ندارم. تا بپرسم آیا دوری تو تاوان آن صبحی است که به گل‌ها سلام نکردم و یا آن شبی که بی‌وضو به ماه، چشم دوختم؟
ای مهمان عزیز این دل‌های پر از امید! اینک خویش را به من نزدیک کن بی آنکه شرمنده‌ام سازی و دستی بر موهایم بکش بی آنکه اشک شوقم را از گونه‌هایم بزدایی. آمین ای رمضان مبارک و عزیز.

کپشن برای ماه رمضان

لبریزم از شوقی برای تبریک گفتن، چراکه زمین بهشت می‌شود و آسمان آبی‌تر. ستاره‌ها چشمک می‌زنند و مهتاب نور نقره گونش را در همه دشت‌ها پراکنده کرده است. مزرعه‌های گندم در زیر نور مهتاب می‌رقصند و شالیزارها با ترنم آب کرت‌ها به جنبش درآمده‌اند. همه‌جا زیباتر از همیشه است. و این یعنی می‌توان نو شد، دیگر شد و پر کشید چون ماه رمضان آمده است.
این‌همه زیبایی بشکوه تلنگری است به آنان که از آلودگی به ستوه آمده‌اند و پاکی را جستجو می‌کنند. این بسیار زمزمه رویش و طراوت بشارتی است به آنانکه از قفس تنگ خود بینی‌ها خسته شده‌اند و به رهایی می‌اندیشند. پس ماه رمضان بر شما که خواهان پاکی و در جستجوی رهایی هستید مبارک و متبرک باد.

متن زیبا در مورد ماه رمضان

رمضان یک تحولِ، تحولی از خویش به او، از منیّت به آدمیت، از بی‌قیدی به مسئولیت، مسئولیت انسان شدن، خدایی شدن، آسمانی شدن، پیدا کردن گمشده‌های درون، گمشده‌هایی که اگر بشناسیمشون و پیداشون کنیم واژه ی اشرف مخلوقات را درک کردیم و فهمیدیم.

متن کوتاه ماه رمضان

چشمه چشمه نور می‌روید و آسمان در آسمان اجابت گسترده می‌شود. او که بخواهد همه چیز شدنی است حتی پروانه شدن. حتی شکفته شدن یک غنچه و پاک شدن یک آلوده… و اینک آن آلوده منم. آلوده‌ای که از زشتی‌ها به تنگ آمده است. روسیاهی که جرأت نگاه کردن به آسمان ندارد. شب زده‌ای که چشم از ماه می‌دوزد. خوابیده‌ای که از بیداری می‌هراسد. حکایت من حکایت دانش آموزی است بازیگوش و سربه هواست که با شنیدن نام امتحان تنش می‌لرزد اما باز این خداست که با مهر و لطف و عطوفت، مهربان‌تر از هر معلمی مرا صدا می‌زند: باز آ… ماه رمضان بر تمامی توبه‌کاران مبارک باد.

متن کوتاه تبریک ماه رمضان

دروازه‌های آسمان گشوده می‏‌شود و زمین، در ستاره ‏باران میلادی بزرگ، به هلهله می‌‏نشیند. در ماه برکت‌‏خیز رمضان، رایحه شکوفه‏‌های یاس است که کوچه‏‌های شهر را آکنده است. رمضان با لطافتی از جنس باران می‏‌آید و آب‏‌های آزاد جهان، ماهیان تشنه دلش را میزبان می‌‏شوند.
ای ماه خوب خدا! تو آن خورشید منیری که نور ابدی توست که کوچه‏‌های جانمان را روشن کرده است. آسمان در آسمان، سپید پرواز توست که این ‏چنین، قفس ستیزمان کرده است. طراوت سحرهایت را با کدام گلستان بگوییم که شکفته نشود؟ وقار افطارهایت را با کدام کوه بگوییم که سر به تعظیم، خم نکند؟ در معطر روزها و شب‌هایت، نفس تازه می‏‌کنیم و آینه‏‌های حضورت را به استقبال، شکوفه می‌‏پاشیم باشد که آمدنت بر همه انسان‌ها مبارک باشد و بماند.

متن زیبا در مورد ماه رمضان

دست‌هایم را رو به آسمان می‌گیرم تا برایتان دعا کنم و آنگاه لب‌هایم به تبریک حلول ماه رمضان گشوده می‌شود. صدای پای ماه رمضان می‌آید. به یمن آمدنش جان حلاوتی تازه یافته است. طبل وجودم می‌نوازد. تمام ذرات وجودم را بدین ضیافت بشارتی داده شده است. اکنون هنگام در رسیده است. موسم است. موسم رمضان. موسم عبادت و شستشوی جان در نهر پاک رمضان است. رمضان چونان کوره‌ای است که هستی آدمی را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می‌آورد.
اینک هنگامه‌ای است که در طول یک ماه ضیافت الهی، من حقیقی انسان که در سایه من‌های دروغین قرار گرفته است مجالی دوباره می‌یابد تا از حصار و سایه برون آید و خویشتن آدمی گردد. ان شاء الله که رمضان با سحرها و افطارهایش، با شب‌های قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد. و اما در این ماه دعا کردن در حق یکدیگر فراموش‌مان نشود.

متن بلند در مورد ماه رمضان 

مگر می توانی در ماهی که جشن خالق توست، کار اشتباهی انجام دهی؟ مگر می توانی که گناهی را مرتکب شوی؟ یادت نرود که خالق تو به تو چیزهای زیادی داده که تو برای تمام آنها هم که شده، باید حرمت ماه مهمانی اش را به جا بیاوری. در ماه رمضان گناهانی که می کردی را کنار بگذار. حتی برای یک بار هم که شده در این ضیافت شرکت کن. باور کن که یک بار که با تمام وجود در آن شرکت کردی، عاشق آن می شوی. خداوند ضیافتش را با چیزهای خوبی برگزار می کند. مطمئن باش که در ماه مهمانی خدا سختی نمی بینی.

متن زیبا در مورد ماه رمضان

میهمانی خدا…
ما به میهمانی آمده‌ایم…
ماه رمضان هم از راه رسید و همه آفریده‌های خدا را به ضیافت عشق و عشقبازی با معبود دعوت کرد.
سفره‌ای که به وسعت بخشندگی خداست پهن شده و من تو اگه لایق باشیم، دعوت صاحبخانه را لبیک میگیم و ریزه‌خوار این خوان پر نعمت الهی میشیم.
میگن میهمان حبیب خداست و چه لذتی بیش از این که دوست و همنشین خالقت باشی، معبودی که عاشق بنده ‌هاشه و نعمتهاشو براشون تمام و کمال سر سفره میاره.
تا که باشیم و چه باشیم و…

متن زیبا در مورد شروع ماه رمضان

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن تبریک روز مهندس ۱۴۰۲|پیام تبریک روز مهندس

متن زیبا تبریک روز مهندس ۱۴۰۲ در ادامه مجموعه ای از پیام تبریک روز مهندس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *