خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > محمدعلی نجفی شهردار تهران شد!

محمدعلی نجفی شهردار تهران شد!

محمدعلی نجفی، شهردار تهران شد

محمد علی نجفی پس از تشکیل شورای شهر در اول شهریور و رای گیری رسمی در صحن علنی شورا شهردار می‌شود.

با رای اعضای منتخب شورای شهر پنجم تهران، کمتر از یک ماه مانده به شروع رسمی دوره جدید شوراها، محمدعلی نجفی شهردار تهران شد.

 

به گزارش حیاط خلوت به نقل از خبرآنلاین؛ محمدعلی نجفی که در روز اعلام گزینه های نهایی شهرداری تهران توانسته بود همه ۲۱ رای ممکن را بدست بیاورد، پس از اعلام برنامه هایش و در رقابت با دیگر گزینه های شهرداری، توانست با اکثریت آرا بر کرسی مدیریت پایتخت تکیه بزند.

او پس از تشکیل شورای شهر در اول شهریور و پس از سوگند اعضای شورای شهر، انتخاب رییس و هیات رییسه شورا و رای گیری رسمی در صحن علنی شورای شهر به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی می‌شود.

بیوگرافی محمد علی نجفی شهردار جدید تهران

محمدعلی نجفی، متولد ۲۳ دی ۱۳۳۰ در تهران است. این سیاستمدار اصلاح طلب، برای فرهنگیان بسیار شناخته شده است؛ او از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ به مدت ۹ سال، وزیر اموزش و پرورش بود؛ در دولت میرحسین موسوی و دولت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی. معلمان از خوب می‌گویند و دورانش را بهترین دوره یک وزیر در وزارتخانه فرهنگیان می‌دانند.

نجفی اما در دولت نخست اصلاحات از ۱۳۷۶ – ۱۳۷۹ رییس سازمان برنامه بودجه شد. چندسال پس از آن و در انتخابات شورای شهر سوم توانست رای مردم تهران را بدست بیاورد و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ عضو پارلمان پایتخت بود.

نجفی در سال ۹۲ گزینه نخست حسن روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود. اما فقط با یک رای از وزارت بازماند و پس از مدتی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. او اما چندماه بعد در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ از سمت خود استعفا کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ طی حکمی محمدعلی نجفی را به سمت مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد. در دوره تصدی وی در ستاد هماهنگی اقتصادی بود که لایحه خروج از رکود دولت تدوین و به مجلس ارائه شد.

اما در مرداد ۹۳، نجفی سرپرست وزارت علوم شد. رئیس جمهور در ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، پس از استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم، طی حکمی محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

دوره سرپرستی نجفی در وزارت علوم بیش از زمان قانونی بود؛ چون مجلس به گزینه های روحانی برای وزارت علوم رای نمی داد و او با حکم حکومتی تا زمان رای اعتماد مجلس سرپرست وزارت علوم ماند.

نجفی در بخشی از کلیات برنامه‌هایش برای شهرداری تهران که به شورای شهر ارائه داده و روز گذشته از آن دفاع کرد،‌آورده است:

– قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری را در سایت منتشر خواهم کرد.

– روابط دولت و شهرداری حسنه خواهد شد

– فقط درباره جوانان و زنان تبعیض مثبت داریم ولاغیر

– صراحتا می‌گویم ارتباط تشکیلاتی با هیچ حزبی ندارم. از روزی که شهردار شوم دیگر سیاسی نخواهم بود.

– در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرداری باید اختیار داشته باشد

– باشگاه مشاوران شهرداری راه‌اندازی می‌شود

– معلولان در اولویت برنامه‌های شهری خواهند بود

– از مدیرانی که سابقه مدیریت شهری دارند استفاده می‌کنم

نجفی را می توان نخستین شهردار تهرانی پایتخت پس از جنگ نامید؛ غلامحسین کرباسچی متولد قم، مرتضی الویری، متولد دماوند، محمدحسن ملک‌مدنی متولد اصفهان، محمود احمدی نژاد متولد آرادان گرمسار و محمدباقر قالیباف متولد طرقبه مشهد بوده اند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *