خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > پاسخ به همه سوالات شما درباره پرده بکارت دختران ۱

پاسخ به همه سوالات شما درباره پرده بکارت دختران ۱

پاسخ به همه سوالات شما درباره پرده بکارت دختران

دختران جوان همواره سوالات زیادی در مورد پرده بکارت و انواع پرده بکارت ، علائم پارگی پرده بکارت ، نحوه تشخیص پرده بکارت سالم ، میزان درد هنگام از بین رفتن پرده بکارت و …. در ذهن دارند . در ادامه این مطلب از حیاط خلوت به صورت جامع و کامل تمام سوالات رایج پیرامون پرده بکارت و ترمیم پرده بکارت پاسخ داده شده است با ما همراه باشید .

پاسخ به همه سوالات شما درباره پرده بکارت دختران

همه چیز در مورد پرده بکارت و انواع آن 

  • آیا همه پرده های بکارت در هنگام پاره شدن خونریزی دارند؟
  • انواع پرده بکارت کدامند؟
  • آیا پارگی پرده بکارت را بدون ابزار آلات خاص پزشکی می توان تشخیص داد؟
  • روش های تشخیص پرده بکارت سالم از غیر سالم کدامند؟
  • دلایل معاینه پرده بکارت قبل از برقراری اولین رابطه جنسی کدامند؟

علاوه بر سوالات فوق شمار متعددی از سوالات وجود دارند که در زمینه پرده بکارت به کرات مطرح می شوند. مساله تکرار کردن یکسری سوالات نشانگر این است که علیرغم تمامی اطلاع رسانی ها در یک دهه اخیر همچنان ابهاماتی در چند و چون پرده بکارت دختران وجود دارد.

از این رو در نوشتار پیش رو به طور جامع به مساله پرده بکارت و تمامی مسائلی که حول محور این موضوع می گردند پرداخته ایم.

پرده بکارت

در مدخل واژن غشایی بسیار نازک وجود دارد که همچون یک پرده یا دیواره عمل می کند و موجب جلوگیری از ورود بسیاری از میکروب ها به داخل واژن می شود.به بیانی دیگر در دهانه واژن از سمت داخل بافتی وجود دارد که به عنوان پرده بکارت شناخته می شودو در سال های اولیه زندگی دختران آسیب پذیر است. زیرا که در چند ساله اولیه زندگی لابیاها رشد کافی نداشته است و این پرده نازک تر و به نوعی بدون حفاظ و دیواری برای محافظت از آن است.اما بعد ها همزمان با رشد لابیاها و ترشح هورمون های زنانه به مرور این پرده ضخیم تر می شود و حفاظی به نام لابیاها به آن کمک می کند که شرایط پیچده تری برای از بین بردن آن لازم باشد تا تخریب رخ دهد.

این پرده دارای انواعی است که هر کدام از آن ها ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. در صورتی که شی ای خارجی و یا آلت تناسلی مردانه وارد این مجرا و کانال تناسلی زنانه شود اولین اتفاقی که رخ می دهد تخریب بافت پرده بکارت است.در واقع این بافت از هم فاصله می گیرد و به نوعی گشوده می گردد. به جهت این که این بافت ساختاری ظریف دارد در صورت وارد شدن آلت تناسلی مردانه موجب خونریزی می شود. البته این خونریزی بسیار کم است و جای نگرانی ندارد.

پرده بکارت کجا قرار دارد؟

در حالت کلی جایگاه اصلی پرده بکارت در دروازه یا دهانه ورودی واژن است. ولی محل دقیق قرار گیری پرده بکارت در همین مکان نیز بسته به شکل کلی لگن در افراد مختلف متفاوت می شود. در واقع در جایگاه پرده در یک دختر با دختر دیگر امکان تفاوت وجود دارد و این تفاوت از این جا ناشی می شود که ساختار کلی و فرم کلی لگن در این دختران با هم مغایرت دارد.از سوی دیگر نیز باید بگوییم پرده بکارت داخل واژن قرار نگرفته است بلکه در دهانه آن قرار دارد.

انواع پرده بکارت بر اساس شکل ظاهری

انواع پرده بکارت بر اساس شکل ظاهری

پرده بکارت دختران اشکال مختلفی دارد که سبب می شود دختران بسته به شکل پرده بکارت شرایط خاصی را تجربه کنند. برای مثال نوع و شکل پرده بکارت دختران در خونریزی یا عدم خونریزی و نیز در میزان خونریزی در هنگام اولین رابطه جنسی تاثیر می گذارد و این شرایط ارتباط مستقیمی با نوع پرده بکارت دارد.

از کجا بفهمم حلقوی هستم

پرده حلقوی به پرده ای گفته می شود که دایره ای مانند است و تمامی اطراف دهانه واژن را احاطه کرده است و مجرایی در وسط آن وجود که امکان دخول را تسهیل می کند.

پرده بکارت حلقوی به دو نوع است که یک نوع آن با رابطه جنسی پاره می شود و خونریزی می کند اما در نوع دوم آن رابطه جنسی نمی تواند در آن پارگی ایجاد کند. بنابراین در این موارد پزشکان متخصص برای اینکه این پرده از بین برود از ابزار آلات مخصوصی کمک می گیرند.

پرده بکارت دندانه دار

این شکل از پرده بکارت همچون پرده حلقوی است که دور دهانه واژن را فرا گرفته اما با این تفاوت که اطراف آن به شکل دندانه دندانه می باشد و صاف نیست.این نوع از پرده ها به جهت این که دندانه دار و چین دار هستند برای تشخیص سلامت پرده بکارت، متخصصین بهترین تشخیص ها را دارند. زیرا که باید تعیین شود این پرده از بدو تولد این گونه بوده است یا این که در اثر روابط جنسی چین دار شده است.

پرده بکارت هلالی

این نوع همانطور که از نامش برمی آید به شکل هلال است. در واژن به شکل عمودی قرار گرفته است.نامی که به آن داده شده است تنها به دلیل شکل ظاهری آن می باشد

پرده بکارت مشبک

پرده های مشبک به این شکل هستند که تمامی دهانه واژن را پوشانیده اند و روی سطح آن سوراخ ها یا مجراهای متعددی وجود دارد و به طور شبکه ای در کنار هم قرار گرفتند. به این نوع پرده غربالی یا سوراخ سوراخ نیز می گویند.این نوع از پرده از انواعی است که نادر است و در موارد اندکی دختران چنین پرده ای را دارند.

پرده بکارت شرابه دار

برخی اوقات تشخیص اینکه پرده دندانه دار است یا شرابه ای دشوار می شود و تنها ا زعمق شیارهای موجود می توان آن را تشخیص داد.

پرده بکارت دوتکه ای

پرده دو تکه ای به این شکل است که یک مجرا است که به دو قسمت تقسیم شده است و دو سوارخ متفاوت در کنار هم قرار گرفتند. در بین این دو سوراخ یک دیواره تیغه ای شکل وجود دارد که آن ها را از هم جدا می کنند.

پرده بکارت مسدود یا بسته

پرده هایی که کاملا بسته باشند و هیج گونه امکان دخول وجود نداشته باشد را پرده های مسدود می گویند.در واقع به جهت این که در دوران قاعدگی خونریزی اتفاق می افتد و در طی این خونریزی ها لخته های خون نیز خارج می شود باید مجرای واژن گشاده باشد تا بتوانند خروجی بدون درد و کامل داشته باشند.از هر دو هزار دختر ممکن است یک نفر دارای پرده بکارت مسدود باشد

براساس یک معیار دیگر نیز می توان پرده بکارت را دسته بندی کرد:

  • پرده بکارت هایی که تمامی بخش های دهانه واژن را پوشانیده اند؛ مثل پرده های مشبک و مسدود
  • پریده بکارت هایی که بخشی از دهانه واژن را اشغال کرده اند؛ مثل پرده های دوتکه ای، شرابه دار، دیوار دار، هلالی و حلقوی.

پرده بکارت مسدود عاملی برای افزایش درد های دوران قاعدگی

مشاهده شده است دخترانی که پرده بکارت شان مسدود است و دهانه داخلی واژن بسته شده است نسبت به سایرین درد های دوران قاعدگی شان شدید تر است. این مساله از اینجا ناشی می شود که مسیر خروج بسته است و لخته های خون در پشت دیواره پرده بکارت اجتماع می کنند و موجب بروز درد ها و فشارهایی به عضلات واژن و لگن می شوند.

در این موارد برای کاهش درد دوران قاعدگی اقدامی که انجام می شود این است که پزشکان توصیه می کنند این دختران زیر نظر پزشکان باشند و با ایجاد برش هایی در ناحیه پرده مجرای مناسبی برای خروج خون قاعدگی ایجاد شود.

از سوی دیگر نیز پرده های مسدود مشکلاتی همچون:

  • نازایی
  • چسبندگی

را در پی دارد.

به همین جهت به خانواده ها توصیه می شود که در صورتی که دختران شان درد های قاعدگی شدیدی را تجربه می کنند در اولین فرصت برای انجام معاینات لازم در بخش پرده بکارت به متخصصین امر مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

بهترین زمان برای تشخیص نوع پرده بکارت

واقعیتی که وجود دارد این است که رابطه جنسی تا حد قابل توجهی می تواند شکل کلی و فرم اولیه پرده بکارت را از بین ببرذ و زمینه ساز تخریب پرده بکارت باشد.از این رو توصیه می کنیم در صورتی که علاقه دارید از نوع پرده خود و شکل کلی آن اطلاع داشته باشید بهترین زمان برای تشخیص نوع پرده بکارت پیش از اولین رابطه جنسی است.

در مواردی مشاهده شده است که زنان بعد از انجام رابطه جنسی به پزشکان و متخصصین مراجعه کرده و می خواهند که نوع پرده شان تشخیص داده شود. ولی این امکان در موارد زیادی از بین رفته است و تشخیص غیر ممکن خواهد بود. زیرا یک بار دخول انجام شده و شکل اولیه پرده از بین رفته است.

آیا امکان دارد دختری پرده بکارت نداشته باشد؟

بلی این واقعیت علمی ثابت شده است که برخی از دختران از بدو تولد پرده بکارت نداشته و این موضوع کاملا امری طبیعی می باشد. در واقع برخی از دختران در روند رشدی شان در دوران پیش از تولد و دوران جنینی شان این پرده شکل نگرفته است و واژن بدون پرده است.از این رو در صورتی که شکل گیری پرده در دختران منتفی باشد خود به خود و به طور طبیعی خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی اتفاق نخواهد افتاد.

عکس پرده بکارت سالم و آسیب دیده

پارگی پرده بکارت

یک سوالی که در خصوص پاره شدن پرده بکارت می پرسند این است که چه کارهایی موجب پاره شدن پرده بکارت می شود؟واقعیت این است که برخی از دلایل به عنوان علل پارگی پرده بکارت می باشند که مهم ترین آن ها موارد زیر می باشد.

پارگی پرده بکارت با ورزش

یکی از شایع ترین تصورات غلطی که در خصوص آسیب به پرده بکارت وجود دارد این است که اگر دختران فعالیت های ورزشی سنگینی داشته باشند پرده بکارت آن ها آسیب دیده و سبب می شود که از بین برود. اما باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است و هیچ گونه ورزشی وجود ندارد که بتواند آسیبی جدی به پرده بکارت وارد سازد.بهتر است که بدون نگرانی و استرس برای انجام انواع فعالیت های ورزشی اقدام کنید و مراقبت های ساده و اولیه ای را در جهت جلوگیری از آسیب داشته باشید.

این نکته را در خاطر داشته باشید که (همانطور که گفته شد) ورزش ها در حالت طبیعی آسیبی به پرده بکارت نمی زنند بلکه صرفا زمانی که در ورزش های سنگین با ضربه هایی روبرو شوید که شدید باشد می تواند پارگی پرده بکارت را در پی داشته باشد.

برای مثال اگر در ورزش ضربه پای حریف به ناحیه تناسلی بخورد کند و یا این که در هنگام انجام حرکات ورزشی روی وسایل ورزشی بیفتید و ضربه وارد شده شدید باشد احتمال پارگی وجود خواهد داشت.انجام حرکات کششی پاها تا جایی که پاها ۱۸۰ درجه از هم فاصله بگیرند هرگز موجب پاره شده پرده بکارت نمی شود مگر این که در سطحی که بدن با آن مماس می شود شی ای وجود داشته باشد که به ناحیه واژن و پرده بکارت آسیب بزند.

اسب سواری و یا شیرجه زدن در آب و پاره شدن پرده بکارت

واقعیتی که وجود دارد این است که این دو ورزش بیش از سایر ورزش ها ذهن افراد را درگیر ساخته است و می خواهند احتمال پارگی پرده بکارت را در سوار کاری و با شیرجه زدن در آب بدانند.

دختران باکره در این ورزش ها اگر به طور شدیدی از اسب سقوط کنند و یا این که با شیرجه زدن در آب با مانعی روبرو شوند و ضربه ای به پرده بکارت وارد شود احتمال این که پاره شود درصد بالایی را به خود اختصاص می دهد. اما در وضعیت طبیعی این احتمال منتفی است.از این رو بهتر است که تمامی نکات ایمنی را در انجام این ورزش ها رعایت کنید تا میزان احتمال پارگی پرده بکارت به کمترین میزان ممکن برسد.

خودارضایی و آسیب به پرده بکارت

یکی از شایع ترین سوالاتی که در زمینه آسیب به پرده بکارت مطرح می شود این است که آیا با خود ارضایی پرده بکارتم پاره می شود؟

برای پاسخ گویی به این سوال باید بگوییم که پرده بکارت همانطور که گفتیم در بیرونی ترین بخش واژن است و ورود هرگونه جسم خارجی و یا انگشت می تواند سبب آسیب به آن شود. بنابراین در صورتی که در خودارضایی شی ای را وارد کنید و یا این که انگشت شما به درون واژن وارد شود می تواند آسیب زا باشد.اما در صورتی که خود ارضایی در بخش های بیرونی واژن باشد هیچ تهدیدی برای پرده بکارت محسوب نمی شود.اما به هر صورت توصیه می کنیم که در خودارضایی توجه داشته باشید که به طور ناگهانی دست یا انگشت شما وارد مدخل واژن نشود.

آسیب به پرده بکارت در دوران کودکی

در دوران کودکی پرده بکارت آسیب پذیر تر از بزرگسالی است. اما این مساله بدین معنی نیست که هر نوع فعالیت های تحرکی و یا افتادن ها و آسیب ها می تواند موجب از بین رفتن پرده بکارت شود.از سوی دیگر نیز در صورتی که مشکلی برای پرده بکارت در دوران کودکی دختران ایجاد شود در اغلب موارد به طور طبیعی ترمیم می شود و آسیب ها از بین می روند.بنابراین در صورتی که مشکلی رخ داد نیازی به نگرانی و استرس ندارید و می توانید با مراجعه به متخصصین مشاوره ها و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

از دیگر دلایلی که باعث پارگی پرده بکارت شود می توان به انجام جراحی هایی در نواحی لگنی که بسیار حساس و سنگین باشد و حوادث ناگهانی مانند سقوط از ارتفاع بلند و تصادفات رانندگی شدید و پرتاپ شدن به بیرون از ماشین اشاره کرد.

اما مهم ترین عاملی که باعث از بین رفتن پرده بکارت می شود رابطه جنسی است. که در ادامه به صورت مفصل در رابطه با آن صحبت می کنیم.

آیا از بین رفتن پرده بکارت در اولین رابطه جنسی دردناک است؟

بسیاری از دخترانی که برای آگاهی در زمینه پرده بکارت به متخصصین زنان مراجعه می کنند اولین پرسشی که مطرح می کنند این است که آیا پرده بکارت در نخستین رابطه جنسی و در هنگام دخول پارگی همراه با درد دارد؟

برای رابطه جنسی در صورتی که بدون استرس و در نهایت آمادگی روانی و جسمی وارد رابطه جنسی شوید هیچگونه دردی را تجربه نخواهید کرد. زیرا که درد ها در شرایطی اتفاق می افتند که پایانه های عصبی پیام آسیب را به مغز برساند در این شرایط درد را تجربه خواهید کرد. این مساله در حالی است که در پرده بکارت هیچ گونه رگ های عصبی و رشته های حساس وجود ندارد. بنابراین تجربه درد منتفی است.

البته اگر استرس داشته باشید و عضلات خود را منقبض کنید احتمالا درد هایی را به جهت فشار به سایر بخش های واژن و نیز عضلات موجود در این بخش تجربه می کنید.بنابراین توصیه مان این است که پیش از این که وارد رابطه جنسی شوید نگاهی دقیق نسبت به آن کسب کنید و با کاهش استرس و اضطراب از درد های احتمالی ناشی از استرس خود بکاهید.

نداشتن خونریزی در اولین تجربه رابطه جنسی

یکی از تصورات شایع و کاملا اشتباه که بیشتر از سوی افراد سنتی مطرح می شود این است که همه ی دختران در اولین رابطه جنسی حتما باید خونریزی را از دهانه واژن مشاهده کنند و دختری که این تجربه را نداشته باشد حتما یکبار پرده بکارت خود را از دست داده است.

اما بهتر است یکبار برای همیشه به این عقاید سنتی و غلط پایان دهیم و از واقعیت علمی و آن چیزی که بهترین و معتبر ترین متخصصین می گویند آگاه شویم.

همانطور که گفته شد پرده بکارت در دختران انواعی دارد که برخی از انواع آن در هنگام رابطه جنسی هیچ گونه خونریزی در پی ندارند. بنابراین عدم خونریزی در این نوع پرده ها ارتباطی با تجربه دختران در زمینه رابطه جنسی ندارد و صرفا تفاوت ساختاری در نوع پرده زمینه ساز عدم خونریزی بعد از انجام نخستین رابطه جنسی می شود.

چرا در اولین رابطه جنسی از پردم خون نیومد؟

به طور کلی دلایل مختلفی می تواند در عدم خونریزی واژینال بعد از اولین رابطه جنسی نقش داشته باشد. از عمده دلایلی که می توان به آن ها اشاره کرد از این قرار است:

از کجا بفهمیم ارتجاعی هستیم

برخی از انواع پرده های بکارت خاصیت ارتجاعی دارند. بدین معنا که این افراد پرده هایشان خاصیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارند و زمانی که آلت تناسلی مردانه به آلت شان ورود می کند کاملا انعطاف پذیرند و هیچ گونه فشار و آسیبی به بافت اطراف پرده بکارت وارد نمی شود که منجر به خونریزی شود.

*البته این نکته را در خاطر داشته باشید که ارتجاعی بودن پرده ارتباطی به شکل ظاهری پرده ندارد و صرفا نوع پرده را مشخص می کند. برهمین اساس هر پرده ای با هر نوع شکل ظاهری می تواند ارتجاعی باشد . به همین دلیل است که نمی توانیم تصویری از این نوع پرده را معین کنیم.

رابطه جنسی بدون تنش و استرس و در آرامش کامل

در مواردی نیز پرده هایی هستند که اگر در وضعیت آرامش بخش رابطه جنسی انجام شود هیچ خونریزی رخ نخواهد داد.در واقع زنانی که در هنگام رابطه جنسی استرس دارند عضلات ناحیه واژینال و لگنی شان دچار انقباظات و سفتی هایی می شود که زمینه ساز دخول سخت و دشوار می شود از این رو در این موارد خونریزی اتفاق می افتد. اما اگر تلاش کنید که این رابطه جنسی بدون استرس باشد می توانید به رابطه ای موفق و بدون خونریزی امیدوار باشید.

عدم وجود پرده بکارت در دختران

در واقع همانطور که گفتیم که برخی از دختران اساسا بدون پرده متولد می شوند و از بدو تولد بدون هیچ گونه غشایی که در داخل واژن وجود داشته باشد رشد می کنند. بدیهی است خونریزی بعد از نخستین رابطه جنسی نیز منتفی خواهد شد.آمار ها حاکی از آن است که یک هزارم زنان و دختران بدون پرده بکارت متولد می شوند و این غشا در داخل واژن شان شکل نگرفته است. بنابراین باید نسبت به این موضوع حساس شوید و برای آگاهی از وجود یا عدم پرده بکارت در خودتان به بهترین متخصصین مراجعه کنید.

علائم پرده بکارت پاره شده

مهم ترین نشانه هایی که از پرده بکارت آسیب دیده حکایت می کند موارد زیر می باشد:

  • پرده بکارت شل شده
  • پرده بکارت اتساع یافته یعنی باز شده
  • معمولات چین هایی که در دهانه واژن وجود دارد نامنظم می شود در حالیکه پرده بکارت سالم چین هایی منظم دارد و همگی معمولا به یک سو جهت یافته اند.
  • دهانه واژن باز می شود و مشاهده دهانه آن به راحتی و بدون ابزاری خاص امکانپذیر است.

تشخیص سالم بودن بکارت توسط خود فرد

باید توجه داشته باشید که تشخیص های دقیق صرفا از سوی متخصصین در این حوزه قابل انجام است و تصور نکنید که خودتان می توانید تشخیص دقیقی داشته باشید و بتوانید میزان پارگی پرده بکارت را در خودتان تشخیص دهید. معمولا به این گونه است دخترانی که از قبل پرده بکارت خود را چک کرده بودند و تصوری از ظاهر آن داشتند با به وجود آمدن تغییرات متوجه پارگی خواهند شد اما در مورد های خاص که نیاز است میزان آسیب دیدگی ها مشخص شود متخصصین از ابزارهای دقیق تر استفاده خواهند کرد. برای اینکه بتوانید خودتان را معاینه کنید رو به روی یک آینه دیواری دراز بکشید و کف پاها را روی دیوار قرار دهید با انگشت لابیای ماژور و مینور را به لبه ها بکشید تا بتوانید پرده خود را مشاهده کنید.

نحوه معاینه پرده بکارت با ابزار های خاص

معمولا در مطب متخصصین زنان معاینه ها بر اساس تجربه و ابزارهای ساده بوده اما روش دقیقی که معمولا در پزشکی قانونی بکار گرفته می شود کولپوسکوپی می باشد.

در این روش با استفاده از دستگاه کولپوسکوپی می توانند بخش های داخلی واژن و سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار دهند.

نحوه انجام معاینه با روش کولپوسکوپی بدین شرح است:

  1. ابتدائا روی تخت دراز می کشید
  2. پزشک متخصص اسپکولوم را در دهانه واژن قرار می هد تا کانال واژینال گشاده باشد.
  3. در ادامه کولپوسکوپ تا چند سانت وارد مجرای واژن می شود و نواحی داخلی را به صورت بزرگنمایی شده نشان می دهد. پزشکان با این دستگاه می توانند تشخیص دقیقی در خصوص سلامت پرده بکارت داشته باشد.

تمامی این روند کمتر از یک ربع طول می کشد و جای نگرانی وجود ندارد.

همانطور که گفته شد روش مشاهده نیز از دیرباز برای معاینه پرده بکارت وجود دارد و این روزها بسیاری از متخصصین با چشم غیر مسلح به انجام معاینه سلامت پرده بکارت نیز می پردازند.

تفاوت پارگی پرده بکارت در اثر رابطه جنسی رضایتمندانه با تجاوز جنسی

در واقع برخی از افراد می پرسند که آیا می توان فهمید پرده بکارت در اثر تجاوز دچار پارگی شده است یا رابطه جنسی رضایت مندانه.

واقعیتی که وجود دارد این است که رابطه جنسی ای که به زور و با تجاوز انجام شده باشد علاوه بر پرده بکارت سایر بخش های واژینال نیزآسیب می بینند و نشانه های رابطه جنسی متعرضانه در آن قابل مشاهده خواهد بود.

از این رو زمانی که دختران جوان مورد تجاوز قرارر می گیرند زمانی که دستگاه قضایی در حال بررسی است می توانند آثار تجاوز را در دستگاه تناسلی تشخیص دهد.دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفته رحم شان زخم می شود و حتی مجرای ادرار در این دختران آَسیب دیده است.در حالی که رابطه جنسی ای که در آن رضایت وجود داشته این آسیب ها را نخواهد داشت و پارگی و زخم صرفا در بخش پرده بکارت قابل مشاهده است.

عکس پرده بکارت سالم و آسیب دیده

شکل و فرم کلی پارگی پرده بعد از رابطه جنسی

همانطور که ملاحظه کردید ما با یک نوع پرده بکارت مواجه نیستیم که یکسری قواعد ثابت و یکسان برایش وجود داشته باشد. بلکه هر نوع از انواع پرده بکارت شکل و قواعد مخصوص به خود را دارد و باید نسبت به آنها اطلاعات داشته باشیم تا موجب سردرگمی و مشکلات بعدی برای ما نباشد.هر نوع پرده بکارتی در هنگام رابطه جنسی اول به نحو خاصی دچار پارگی می شود که به ساختار اولیه آن وابستگی تام دارد.

بنابراین در پرده هلالی نوع پارگی هایی که اتفاق می افتد به شکل دو برش از ناحیه کناری پرده بکارت است. پارگی پرده حلقوی به صورت چند خط روی اطراف پرده بکارت اتفاق می افتد.

در سایر اشکال پرده بکارت نیز هر ناحیه ای از پرده بکارت که سدی در برابر دخول باشد از بین می رود تا رابطه جنسی ممکن شود.پس عملا نمی توان شکل و فرم خاصی را به آن نسبت داد و یا به راحتی توسط خود فرد قابل شناسایی باشد.

محل خارج شدن خون پریودی و بکارت

خون بکارت و نیز خون پریودی از یک مجرا خروج پیدا می کنند. در واقع زمانی که رابطه جنسی از دهانه واژن است قطعا خون بکارت از همان کانال خارج می شود. از سوی دیگر نیز خروج خون قاعدگی نیز از همان کانال که در نهایت به رحم و تخمدان ها منتهی می شود تخلیه می گردد.بنابراین واژن محلی است که خون بکارت و قاعدگی هر دو از این ناحیه خارج می شود.

همین اشتراک مجرای تخلیه خون بکارت و خون پریودی است که باعث می شود متخصصین توصیه اکید داشته باشند که بهتر است در زمان پریودی هیچ رابطه جنسی صورت نگیرد و حتی اگر شب ازدواج دختر پریود بود رابطه جنسی و از بین بردن پرده بکارت را به زمانی دیگر موکول کنید.

رابطه جنسی در هنگام پریودی تا حد زیادی می تواند موجب بیماری ها و عفونت واژن شود.

تفاوت رنگ خون بکارت و خون پریودی

یکی از سوالاتی که به طور پرتکرار از سوی دختران و زنان جوان پرسیده می شود این است که خون بکارت چه رنگی دارد؟و یا این که تفاوت بین خون بکارت و خون قاعدگی در چیست؟.

برای پاسخ گویی به این سوال که خون بکارت و خون قاعدگی را چگونه می توان تشخیص داد باید بگوییم که هر کدام از این دو دارای ویژگی هایی هستند که می توان به راحتی تمایز این دو را تعیین کرد.

در مواردی مشاهده شده است که دختران با نگرانی به متخصصین مراجعه کرده و خواستار این شدند که با دریافت اطلاعاتی به نوعی تشخیص دهند که خونی که از آن ها خارج شده است خون قاعدگی بوده است یا پارگی پرده بکارت. بنابراین می توانید با لحاظ ویژگی های زیر تا حدودی خودتان این تشخیص را انجام دهید.

ویژگی های خون پریودی

  • خون زیاد است؛ در واقع این خون زمانی که خارج می شود به لحاظ مقدار، زیاد است و تا حد قابل توجهی لباس زیر را آلوده می کند.
  • ادامه دار از دستگاه تناسلی خارج می شود؛ به این معنا که تقریبا مدت زمان چند روزه شاهد خونریزی خواهیم بود. حتی اگر فرد دچار لکه بینی شده باشد این لکه بینی ادامه دار خواهد بود.
  • قرمز رنگ است؛ همانطور که می دانید این خون قرمز تیره است.
  • همراه با لخته خارج می شود.
  • در آخرین روز های قاعدگی به رنگ قهوه ای در می آید؛ به دلیل تغییرات هورمونی و نیز تغییراتی که در آخرین روزهای پریودی ایجاد می شود این تغییر رنگ را شاهد خواهیم بود.
  • این خون دیر تر لخته می شود زیرا که مقادیر بیشتری از سلول های واژینال در آن وجود دارد
  • خون پریودی به دلیل این که بلافاصله بعد از ایجاد تغییرات رحمی از بدن خارج نمی شود تیرگی بیشتری نسبت به خون بکارت دارد.

ویژگی های خون بکارت

  • مقدار آن کم است؛ در مواردی چند قطره است و گاها به حدی است که می توان حتی با یک دستمال کاغذی همه ی آن را از روی بدن زن جمع کرد.
  • موقتی است و مدت زمان طولانی از دستگاه تناسلی خارج نمی شود؛ بعد از این که پرده بکارت دچار پارگی شد این خونریزی اتفاق می افتد و فردا و یا روزهای بعد دیگر شاهد خونریزی نخواهیم بود.
  • قرمز رنگ است اما کم رنگ تر از خون قاعدگی است
  • از سویی دیگر برخلاف خون پریودی با لخته های خون خارج نمی شود
  • در مدت زمان کوتاهی لخته می شود زیرا که سول های واژینال در آن کمتر است
  • خون بکارت به دلیل اینکه در همان زمان پارگی پرده از بدن خارج می شود خونی تازه محسوب می شود و رنگ آن کمرنگ تر از خون قاعدگی است.

*جهت مقایسه بهتر خون بکارت با خون قاعدگی بهتر است که به جدول زیر توجه کنید.

رنگمقدارمدت زمان تخلیهمواد همراه در هنگام خروج از دستگاه واژینالویژگی های منحصر به فرد
خون بکارتقرمز روشن و شفاف. زیرا که همان زمان از رگ ها خارج شده استمقدار آن کم استموقتی و در کمترین زمان از بدن خارج می شودبا این خون هیچ ماده و ترشحات دیگری خارج نمی شوداین خون در کمترین زمان لخته می شود
خون پریودقرمز تیرهمقدار آن زیاد و طولانی مدت تخلیه می شوددر تمام دوران قاعدگی تخلیه این خون را شاهد خواهیم بود.خون پریودی با لخته های خون خارج می شودخون پریودی دیر تر لخته می شود

*********************************

پاسخ به همه سوالات شما درباره پرده بکارت دختران ۲

*********************************

منبع:fcc-clinic.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    ممنون میشم راهنمایی کنید،من یکی از دوستام خودارضایی کرده بوده ولی انگشتشو وارد واژنش نکرده بود
    بعد به من گفتش که تقریبا ۲ یا ۳ ساعت بعد از خودارضایی یه لکه خون روی لباس زیرش بوده(خودش گفت ک پریود نبوده چون تازه تموم شده بوده)
    از نظر شما پردش پاره شده بوده؟
    خیلی خودش نگارن این موضوعه

  2. سلام خسته نباشید ممنون میشم راهنماییم کنین یکساله خواب ندارم دارم دیوونه میشم الانم که دارم اینو می‌نویسم ساعت چهار صبحه
    دخترم سه سالشه حدود یک سال پیش روی شلوارش لکه قرمز دیدم بعداز ادرارش یکم خون بود و قبل ادرار کردن ب واژنش اشاره کردکه درد داره و بعداز ادرار دیگه چیزی نگفت اصلا ناارومی نکرد.اصلا عادت ب بیرون آوردن شلوارشم نداشت خودم موندم که چی شده😔
    نمی‌دونم چیکار باید کنم آیا ممکنه که آسیب دیده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *