خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > ایده های جذاب طراحی اتاق خواب دخترانه و پسرانه

ایده های جذاب طراحی اتاق خواب دخترانه و پسرانه

ایده های جذاب طراحی اتاق خواب دخترانه و پسرانه

تزیین اتاق خواب دخترانه و پسرانه تاثیر زیادی بر روحیات بچه‌ها و موفقیت آن‌ها در کار و تحصیل دارد. این روز‌ها که بیشتر خانواده‌ها یک یا دو فرزند دارند، فضای کافی برای اختصاص اتاقی مستقل برای فرزندان وجود دارد.

اغلب بچه‌ها ساعات زیادی از روز را در اتاق خود سپری می‌کنند. بنابراین تجهیز و تزیین اتاق خواب مطابق با سلیقه و نیاز‌ کودکان، می‌تواند محیط مناسبی برای آن‌ها بوجود آورد. بی‌شک در چنین محیطی زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌های کودکان فراهم خواهد شد.

در این مطلب تزیین اتاق خواب پسرانه و دخترانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما در مطالعه این نوشتار تا انتها همراه شوید…

اتاق دخترانه و پسرنه

تزیین اتاق خواب دخترانه

تصور برخی افراد از تزیین اتاق خواب دخترانه، خرید و چیدن لوازم غیرضروری در آن است. امروزه دکوراسیون داخلی به رشته‌ای تخصصی تبدیل شده که در آن وسایل ضروری و کاربردی با زیباترین شکل برای مصرف‌کننده ارائه می‌شود.

بسیاری از لوازمی که مورد استفاده دختر‌خانم‌ها است، با اشکال زیبا و مورد علاقه دختران تولید و روانه بازار می‌شود. در گذشته فقط از رنگ‌های محدودی در تزیین اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شد. اما امروزه انتخاب رنگ نیز کاملا تخصصی شده و با توجه به سن، روحیات، نورپردازی و مسائل روانشناسی انجام می‌شود.

این روزها برای رنگ‌آمیزی اتاق دختربچه‌ها معمولا از طیف صورتی با تناژ مختلف استفاده می‌شود اما همین بچه‌ها در سنین بالاتر به رنگ‌های خنثی مانند طوسی کم‌رنگ و کرم و… علاقه‌مند می‌شوند که بهتر است تغییراتی مطابق سلیقه آن‌ها انجام شود. مزیت این رنگ‌ها ست شدن آسان آن‌ها با لوازم دیگر است. نصب کاغذدیواری به جای رنگ نیز تاثیر زیادی در زیبایی اتاق داشته و فضای اتاق را گرم و دلچسب می‌کند.

استفاده از تابلوهایی با طرح‌های مورد علاقه دختر‌ها از ایده‌های خوبی است که می‌تواند بر شخصیت آن‌ها تاثیر بگذارد. آینه‌های قدی، میز توالت و شلف دیواری برای قرار دادن لوازم تزیینی، در کنار نورپردازی مناسب فضای اتاق را جذاب و دلنشین می‌کند.

شلف‌های دیواری برای کودکان خردسال نیز گزینه مناسبی برای قرار دادن اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها هستند که تا سال‌ها کاربرد دارند.

استفاده از رنگ‌های گرم و تند در کنار دیوار‌هایی با رنگ خنثی، تعادلی در دنیای لطیف و شاد دختر‌ها ایجاد کرده و تزیین اتاق خواب دخترانه را بی‌نظیر می‌کند. بنابراین بهتر است برخی لوازم مانند تخت‌خواب، روتختی، میزتحریر و صندلی را از رنگ‌های گرم و پررنگ استفاده نمود.

وجود کتابخانه مدرن با قفسه‌هایی در رنگ و اندازه مختلف، فضای اتاق را شاد کرده و تمایل بچه‌ها برای مطالعه را بیشتر خواهد کرد.

کتابخانه دخترانه

تزیین اتاق خواب پسرانه

با اینکه بیشتر پسر‌ها در ظاهر اهمیت زیادی به تزئینات اتاق خود نمی‌دهند، اما تزیین اتاق خواب پسرانه تاثیر زیادی بر شخصیت و آینده آن‌ها دارد. تاثیر رنگ‌ها و لوازم دکوری بر روحیات افراد و آینده آن‌ها را نباید دست کم گرفت.

بنابراین بهتر است برای پسربچه‌ها با توجه به روانشناسی رنگ‌ها لوازم تزیینی زیبا و کاربردی انتخاب نمود. اگر پسربچه ما به رنگ‌های شاد علاقه دارد، می‌توانیم بیشتر لوازم مانند تخت‌خواب، ملافه‌ها و روتختی، میز و صندلی و سایر لوازم را از این نوع رنگ‌ انتخاب کنیم.

اغلب پسربچه‌ها علاقه زیادی به اسباب‌بازیهای ماشینی دارند که این علاقه به مرور زمان تغییر کرده و اغلب به بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌شود. قرار دادن شلف دیواری که بتواند جایگاه مناسبی برای اسباب‌بازی‌ها و پس از آن لوازم الکترونیکی باشد، اقدامی هوشمندانه است.

قرار دادن مجلات علمی و تابلوهایی با مضمون هنری، ورزشی و… در تزیین اتاق خواب پسرانه، آن‌ها را به سمت علایق و استعداد‌های نهفته‌شان هدایت می‌کند. استفاده از پوستر‌های بزرگ نیز با اینکه هزینه زیادی ندارد، اما به اتاق جلوه‌ای خاص و منحصر‌به‌فرد می‌بخشد.

کلوزت روم

اتاق خواب مدرن: از کمد دیواری تا کلوزت

این روز‌ها در طراحی منازل مسکونی مدرن، فضایی برای نگهداری و پوشیدن لباس‌، کیف، کفش و… در نظر گرفته می‌شود که به آن کلوزت یا کلوزت ‌روم گفته می‌شود.

برخی از خانواده‌های خوش‌ذوق و باسلیقه هنگام تزیین اتاق خواب پسرانه یا دخترانه بخشی از اتاق را به کلوزت اختصاص می‌دهند. تقسیم‌بندی‌های کلوزت‌روم باید متناسب با اندازه لباس بچه‌ها و جنسیت آن‌ها باشد و نمای آن نیز جلوه‌ای زیبا به تزیین اتاق خواب دخترانه ببخشد.

البته اگر اتاق فضای کافی برای اجرای کلوزت را نداشته باشد، می‌توان کمد دیواری متناسب با وسایل و لباس بچه‌ها را به اتاق اضافه نمود. برای تزیین اتاق خواب دخترانه می‌توان از آینه یا تزیینات دیگر در کمد استفاده کرد.

ساخت یا خرید کتابخانه نیز از جمله مواردی است که تاثیر زیادی در تزیین اتاق خواب دخترانه و یا تزیین اتاق خواب پسرانه دارد. قرار دادن وسایل فانتزی در کنار کتاب‌ها می‌تواند فضای کتابخانه را برای بچه‌ها جذاب‌تر کند.

کمد دیواری اتاق نوجوان

و در پایان…

این روز‌ها کار تزیین اتاق خواب پسرانه و دخترانه به رشته‌ای تخصصی تبدیل شده و چیدمان اتاق با استفاده از شیوه‌های نوین انجام می‌شود.

با توجه به قیمت بالای لوازم تزیینی بهتر است دقت زیادی هنگام انتخاب لوازم و خرید آن‌ها انجام شود. از آن‌جایی که کودکان در حال رشد، تغییرات زیادی در سلیقه و خواسته‌هایشان ایجاد می‌شود، بهتر است تزیین اتاق خواب دخترانه و پسرانه به‌گونه‌ای انجام شود که در صورت نیاز بتوانیم به‌راحتی آن را تغییر دهیم.

توصیه ما به شما برای تزیین اتاق خواب پسرانه یا دخترانه، مشاوره با افراد باتجربه و دوره‌دیده در زمینه دکوراسیون داخلی است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی امروزه یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *