خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > با جاکفشی داشبوردی منزل خود را زیبا کنید

با جاکفشی داشبوردی منزل خود را زیبا کنید

با جاکفشی داشبوردی منزل خود را زیبا کنید

جاکفشی یکی از مهم ترین وسایل منزل در عصر حاضر است. باتوجه به اینکه هر انسانی در دنیای امروز و با توجه به موقعیت های مختلفی که در آن ها قرار می گیرد دارای کفش های مختلفی است، باید فضای مناسبی برای نگهداری از این کفش ها در نظر بگیرد.

جاکفشی های قدیمی اصولا دارای طبقات مشخصی برای قرار دادن چند جفت کفش بودند، اما جاکفشی های امروزی علاوه بر این طبقات، دارای طبقات مخصوصی برای پوتین ها، کشوی مخصوص وسایل مورد نیاز همچون واکس، براق کننده، پاشنه کش، رخت آویز ویژه برای برخی از لباس ها و همچنین دارای آینه هستند.

امروزه با توجه به اینکه حساسیت انسان ها در خصوص میخ زنی به دیوار افزایش یافته است معمولا جاکفش ها به یک جاکلیدی نیز مجهز شده اند. این جا کلیدی ممکن است به صورت مستر و کاملا پنهان در فضای داخلی جاکفشی طراحی شود یا اینکه بر روی دیواره آن و در معرض دید نصب گردد.

تمامی امکاناتی که در بند و پاراگراف قبل ذکر گردید در جاکفشی های مدرن تر و تحت عنوان جاکفشی های داشبوردی نیز قابلیت نصب دارند. در ادامه علاوه بر معرفی جدیدترین نسل جاکفشی های امروزی با عنوان جاکفشی داشبوردی، به تاثیر آن بر فضای داخلی می پردازیم.

با جاکفشی داشبوردی بیشتر آشنا شوید

زمانی که یک محصول جدید وارد بازار می شود، برخی از افراد ذوق زده شده و بدون توجه به کمیت و کیفیت محصول سعی می کنند آن را خریداری کنند؛ در مقابل برخی از افراد به علت ابهامات بسیار زیادی که در خصوص آن محصول وجود دارد از خرید خودداری کرده و منتظر زمان می مانند.

اگر شما نیز به طراحی کلی جاکفشی داشبوردی علاقه مند هستید و تصور می کنید خرید آن می تواند فضای داخلی ساختمان شما را ارتقا دهد، اما به علت عدم آشنایی با آن مبادرت به خرید نمی کنید در این مقاله با مزایا و معایب جاکفشی داشبوردی آشنا خواهید شد.

این نوع جا کفشی دارای طراحی مدرن و ساده ای است که می تواند تعداد بسیار زیادی از کفش های شما را در خود جای دهد و در عین حال فضای کمتری را اشغال کند. جاکفشی های داشبوردی دارای درب های مربع شکلی هستند که از قسمت بالا باز می شوند و نوع استاندارد آن ها دارای دو بخش در هر طبقه است.

این جاکفشی در انواع مختلفی اعم از دو طبقه تا جاکفشی های چند طبقه به همراه آینه و کمد لباس نیز طراحی می شوند، اما شکل عمده آن ها صرفا دارای چند طبقه داشبوردی به همراه یک کشو مخصوص وسایل کفش است.

هر چقدر حجم جاکفشی از حیث فضایی که اشغال کرده است افزایش یابد، می توانید با خیال راحت تری کفش های بزرگ تر و مردانه را درون آن جای دهید، اما انواع اولیه این جاکفشی ها که با ابعاد کوچکتری طراحی می شدند صرفا برای کفش های زنانه از نوع بدون پاشنه مناسب بودند.

تاثیر جاکفشی داشبوردی بر فضای داخلی

نسل جدید جاکفشی ها تحت عنوان جاکفشی های داشبوردی، از اصول مدرنیته پیروی می کنند، بنابراین اگر شما طرفدار دکوراسیون های سلطنتی یا اصطلاحا دکوراسیون اشرافی هستید بهتر است به سراغ سایر طرح های موجود برای تولید جاکفشی بروید.

دکوراسیون کلاسیک نیز قابلیت پذیرش چنین طرحی را ندارد، اما سبک مدرنیته به عنوان بهترین سبک ممکن و پس از آن سبک امروزی با اندکی اغماض به عنوان بهترین سبک های موجود برای استفاده از چنین وسیله ای شناخته می شوند.

معمولا کسانی که از سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان خود استفاده کرده اند ترجیح می دهند این جاکفشی را در رنگ های سرد مانند سفید یا امثال آن سفارش دهند، اما طرفداران سبک امروزی این محصول را در قالب رنگ های گرم تر همانند رنگ قهوه ای خریداری می کنند.

ناگفته نماند که هم اکنون این جاکفشی در قالب رنگ قهوه ای و سه طبقه داشبوردی به همراه یک کشو در طبقات میانی یا طبقه فوقانی جاکفشی، به عنوان محبوب ترین طرح ممکن از این دسته شناخته می شود.

جاکفشی داشبوردی و زیباتر شدن منزل

یکی از مهم ترین نکاتی که در دنیای امروز مطرح می شود این است که فضای آپارتمان ها به شدت کاهش یافته و ما امروزه شاهد ساختمان هایی با متراژ های بسیار پایین هستیم. برخی از این واحدها ممکن است متراژ فوق العاده پایینی (۳۰ الی ۴۰ متر) داشته باشند.

جاکفشی

جاکفشی داشبوردی

علاوه بر این ساختمان ها، تعداد واحدهایی که متراژ آن ها به یکصد متر مربع نمی رسد رو به افزایش است. این مسئله با تغییر در طراحی وسایل دکوراسیون داخلی همراه بوده و امروزه بسیاری از صنعتگران سعی می کنند وسایلی را تولید کنند که با اشغال کمتری از فضا همراه باشد. اما این مهم صرفا یک طرف ماجراست، چرا که این وسایل باید در عین حال وسایل بیشتری را نیز پوشش دهند.

تصور کنید یک جاکفشی داشبوردی با فضای اندکی که اشغال می کند و کفش های بسیار زیادی که پوشش می دهد تا چه اندازه می تواند در مرتب شدن فضا و عدم به هم ریختگی ساختمان شما تاثیر گذار باشد.

گذشته از این که ظاهر و طراحی شیک نیز باعث شده است از آن به عنوان یک وسیله لوکس و ارزشمند در طراحی داخلی بهره ببرند. یک جاکفشی داشبوردی می تواند فضای ورودی ساختمان شما را جمع و جورتر از ورودی های مشابه نشان داده و از همان بدو ورود، حس زیبایی را در وجود اعضای خانواده و مهمانان آن ها برانگیزد.

نکاتی در خصوص خرید جاکفشی داشبوردی

باتوجه به اینکه در سالیان اخیر میزان فروش جاکفشی داشبوردی افزایش یافته است، بسیاری از معایب اولیه آن ها نیز رفع گردیده و امروزه اغلب محصولات تولیدی با حداکثر کیفیت ممکن تولید می شوند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید جاکفشی داشبوردی به آن توجه کنید، این است که هرچقدر متریال بهتری را انتخاب کرده باشید علاوه بر دوام، جلوه محصول نیز افزایش میابد. جنس ملامینه یکی از بهترین متریال های ممکن برای سفارش و خرید جاکفشی است.

علاوه بر جنس چوب باید به ابعاد جاکفشی نیز دقت کنید. ابعاد یک جاکفشی با توجه به میزان طبقات و همچنین بخش های مختلفی که در یک طبقه ایجاد شده است متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال ممکن است یک طبقه دارای سه بخش مجزا برای قرار دادن کفش باشد یا صرفا یک ردیف کفش را در خود جای دهد. طراحی داخلی این طبقات باید به گونه ای باشند که کف کفش های ردیف بالا با سطح کفش های ردیف پایین برخورد نکند.

همچنین عمق و ابعاد داخلی طبقات باید به گونه ای باشد که هیچ گونه فشاری روی سطح بالایی کفش ها قرار نگیرد چرا که فرم کفش ها را بهم زده و دوام آن ها را پایین می آورد. بهتر است برای خانوارهایی که تعداد آن ها سه نفر یا بیشتر است از جاکفشی های دو درب استفاده نکنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی امروزه یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *