خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > تاثیرات نحوه خوابیدن بر روی سلامتی شما

تاثیرات نحوه خوابیدن بر روی سلامتی شما

سلامت نیوز:دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه شاهد با اشاره به روش‌های خوابیدن نادرست از منظر طب سنتی گفت: خوابیدن بر پشت باعث کمردرد، ورود ترشحات مغزی به حلق, ریه و بیماری نزله یعنی افزایش ترشحات پشت حلق، کابوس و احتمال افزایش بروز سکته می‌شود.

209

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ محمد انصاری‌پور درباره اینکه چه روشهای خوابی، نادرست است, اظهار داشت: خوابیدن بر پشت باعث کمردرد، ورود ترشحات مغزی به حلق, ریه و بیماری نزله یعنی افزایش ترشحات پشت حلق، کابوس و احتمال افزایش بروز سکته می‌شود پس بهتر است افراد همیشه به سمت راست یا چپ بخوابند.

خواب شب زیر نور مانع ایجاد خواب عمیق

وی افزود: خواب شب در زیر نور مانع ایجاد خواب عمیق می‌شود و افراد را از مزایای خواب محروم می‌کند همچنین خواب زیر نور مهتاب نیز چنین مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه شاهد اضافه کرد: خواب در گرسنگی نیز بدن را به سمت خشکی و ضعف سوق می‌دهد و قوای بدن را تضعیف می‌کند.

خواب صبحگاهی موجب تشدید یبوست

انصاری‌پور یادآور شد: دیر برخواستن از خواب صبح نیز به بدن آسیب وارد می‌کند چرا که خواب صبحگاهی نوعی خواب در گرسنگی است، مواد اصلی و مورد نیاز بدن را تباه می‌کند و صبح زود بر اساس ساعت بیولوژیک بدن موقع فعالیت دستگاه گوارش و روده‌هاست که باید دفع مدفوع صورت گیرد و این خواب مانع دفع مدفوع در وقت خود شده منجر به تجمع سموم در بدن می‌شود و خواب صبحگاهی موجب تشدید یبوست افراد می‌شود.

خوابیدن در شب قبل از دفع مدفوع به بدن آسیب وارد می‌کند

وی خاطرنشان کرد: خوابیدن در شب قبل از دفع مدفوع نیز به بدن آسیب وارد می‌کند در این حالت با ماندن طولانی‌مدت مدفوع در روده‌ها، سموم آن بازجذب شده و به کبد و سایر اعضا آسیب می‌رساند.

خواب شب قبل از سبک شدن معده نیز مناسب نیست

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه شاهد گفت: خواب شب قبل از سبک شدن معده نیز مناسب نیست؛ بهتر است شام سر شب خورده شود تا بین خوردن شام و خواب حدود ۲ تا ۳ ساعت فاصله باشد؛ در غیر این صورت خواب عمیق نخواهد بود و حتی منجر به تشویش در خواب خواهد شد و هضم غذا با مشکل مواجه می‌شود و موجب بروز نفخ معده می‌شود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *