خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > عمل جراحی زیبایی سینه + مشخصات و جنس انواع پروتز پستانی

عمل جراحی زیبایی سینه + مشخصات و جنس انواع پروتز پستانی

جراحی زیبایی سینه برای بزرگ کردن سینه

زیبایی سینه یکی از اولویت های مهم این روزهای دختران و خانم هاست.

متاسفانه برخی خانم ها به بهانه نداشتن اعتماد بنفس کافی به دنبال داشتن سینه های سایز ۸۵ و ۷۵ هستند.

به عمین دلیل بازار جراحی زیبایی سینه، پروتز سینه، قرص، پماد و آمپول های بزرگ کردن سینه چند سالی است که حسابی داغ شده است.

در حال حاضر هزاران محصول تجاری از کرمهای ویژه تا تمرینهای خاص، وجود دارند که ادعا می کنند می توانند سینه های شما را بزرگتر نمایند.

حتی در بعضی از تبلیغات نیز فراورده هایی معرفی می شوند که توان انجام این کار مهم را در زمان بسیار کوتاه دارند.

جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه + مشخصات و جنس انواع پروتز پستانی

لازم است بدانید که مصرف اینگونه پماد ها و یا  تزریق این آمپولها  موقتی بوده و تا مدت زمان کوتاهی مثلا حدود یک ماه اثر دارد.

گونه ای از جراحی های بزرگ کردن سینه هم با قرار دادن لایه ای اسفنجی زیر پوست سینه، آن را تا یکسال بالا نگه می‌دارد ولی این مواد به زودی جذب بدن خواهند شد.

اگر به این ایراد که این نوع اقدامات موقتی هستند ایراد مهمتری تحت عنوان خطرات احتمالی آن (مانند احتمال افزایش میزان سرطان پستان و یا واکنش های غیر قابل پیش‌بینی نسج بدن به این ترکیبات ) را نیز اضافه کنید به این نتیجه خواهید رسید که بی جهت به این موارد اعتماد نکنید و سلامت خود را به مخاطره نیاندازید.

حقیقت این است که تنها یک راه مطمئن برای بزرگتر کردن سینه ها وجود دارد، و آن عبارت است از  جراحی!

بزرگ کردن سینه ها یکی از شایع ترین اعمال جراحی زیبایی مورد در خواست بانوان است.  طبق آمار حدود سه میلیون زن در سراسر دنیا در ۳۵ سال اخیر پروتز پستان گذاشته اند.

مشخصات پروتزهای پستانی

مهمترین و شایعترین سؤالی که بسیاری از زنان قبل از عمل جراحی بزرگ کردن پستانها دارند در مورد پروتز است.

سؤالاتی نظیر اینکه، جنس پروتز چیست؟ قوام آن چگونه است؟

آیا این پروتزها باعث ایجاد سرطان پستان می شوند؟

آیا این جسم خارجی در بدن باعث آسیب و از بین رفتن پستان طبیعی نمی شود؟

آیا پس از جاگذاری پروتز برای بزرگ کردن یا بالا کشیدن پستانها امکان انجام ماموگرافی یا سونوگرافی برای بررسی های بعدی پستان از بین نمی رود؟

و بسیاری از سؤالات دیگر. در ادامه مطلب شما پاسخ سوالات بالا را خواهید یافت.

جنس پروتز سینه چیست؟

اگرچه لایه خارجی تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است ولی داخل آن می تواند از مواد مختلفی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده باشد.

اگرچه سابق براین اغلب پروتزها پر شده از آب و نمک یا ژل سیلیکون ساده بوده، ولی امروزه در اغلب پروتزهایی که مورد استفاده قرار می گیرند (بخصوص در انواع قطره اشکی) از ژل سیلیکون منسجم استفاده می شود.

انواع جدیدتری از پروتزها نیز وجود دارند که پروتزهای تری لوسنت (روغن سویا) و ئیدروژنی از آن نوعند که با توجه به اشکالات احتمالی مصرف آنها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند.

درمجموع می توان گفت با توجه به سابقه ۳۵ ساله استفاده از پروتزهای پستانی با جنس سیلیکون، اغلب جراحان تمایل بیشتری برای استفاده از این نوع پروتزها دارند.

دلایل درخواست جراحی بزرگ کردن سینه ها:

۱- برخی از بانوان در حالی که سینه هایی با شکل و اندازه طبیعی دارند احساس خوبی نسبت به این عضو خود ندارند و ترجیح می‌دهند سینه هایشان بزرگتر باشد.

۲- عده کمی از درخواست کنندگان، بیماری خاصی دارند که در طی آن سینه های آنها رشد واقعی و طبیعی نداشته است.

در واقع این افراد به علت ابتلا به بیماری خاص کاندید جراحی بزرگ کردن سینه هستند، اگر چه این کار باعث زیباتر شدن پستان ها نیز می شود و از این نظر عمل جراحی آنها جزو اعمال جراحی  زیبایی محسوب می‌شود.

۳- بسیاری از بانوان با افزایش سن یا شیردهی دچار تغییر شکل سینه و افتادگی آن شده اند که  برای آنها خوشایند نیست و بنابر‌این درخواست بالا کشیدن یا بزرگ کردن سینه را دارند.

۴- در برخی موارد بیماران قبلا به هر علت از جمله سرطان سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و سینه هایشان کوچک شده است.در این موارد آنان درخواست بازگرداندن اندازه و شکل طبیعی را به عضو خود دارند.

سخن پایانی:

به هر دلیلی که درخواست جراحی بزرگ کردن سینه ها را دارید بهتر است بدانید که این موضوع تصمیمی است که باید کاملا شخصی و آگاهانه گرفته شود و نباید صرفا برای خشنود کردن کس دیگری گرفته شود.

توجه داشته باشید که عمل بزرگ کردن سینه هم مثل بسیاری از اعمال جراحی زیبایی دیگر،به تنهایی تمام مشکلات اصلی زندگی شما را حل نمی کند،اما ممکن است به افزایش اعتماد به نفس و بهبود شکل ظاهری شما کمک کند.

این شمایید که پس از انجام مشورت های کافی باید تمام فواید و اشکالات  بالقوه جراحی زیبایی سینه را بررسی نموده و تصمیم نهایی را بگیرید.

توجه داشته باشید که روشهای مختلفی برای این نوع جراحی سینه وجود دارد.

انتخاب بهترین روش برای جراحی بزرگ کردن سینه، بستگی به سن و شرایط فیزیکی بدن شما و شرایط عمومی سلامت شما دارد.

محل برش روی سینه ها می تواند متغیر باشد و این شما هستید که پس از کسب اطلاعات کافی در مورد فایده ها و ضررهای احتمالی هریک از روشها، از پزشک معالج خود کمک گرفته و بهترین روش جراحی بزرگ کردن سینه را انتخاب می نمائید.

گردآوری: بخش مطالب پزشکی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *