خانه > سرگرمی > مجموعه عکس ها > میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

عکس جدید بازیگران با آرایشی متفاوت 

مریم رهنما میکاپ آرتیست ایرانی به مناسبت روز معماری همراه جمعی از هنرمندان پروژه سیمای تو معماری ایرانی را اجرا کرد . در ادامه عکس های جدید بازیگران با میکاپی متفاوت را مشاهده می کنید .

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

ایران مسعودی — تخت جمشید

تخت جمشید؛ نماد شکوه و عظمت ایران با نامهای دیگری مثل ( پرسپولیس، هزار ستون ، پاسارگاد،چهل منار و ….) با بنیان گذاری داریوش بزرگ، پایتخت با شکوه پادشاهی ایران در زمان هخامنشیان بوده است

که یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو میباشد

از مهمترین نمادهای تخت جمشید میتوان به نماد گاو اشاره کرد که ما برای این پروژه از نماد گاو که بمعنای بارش زمستانی بوده خلق اثر کردیم

از معانی دیگر این نماد آغاز بهار، باروری، حاصلخیزی و پایداری است
و به همین علت این نماد در ستون و کاخ های تخت جمشید به کار رفته.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

حدیث فولادوند — تالار آیینه کاخ گلستان

تالار آیینه یکی از اتاق های زیبای کاخ گلستان تهران است، که در سال ۱۲۵۳ شمسی به وسیله ی صنیع الملک ساخته شد و اتمام تزیینات آن تا سال ۱۲۶۱ شمسی طول کشید و در نهایتْ بنا نهاده شد.

شهرت عمده تالار آینه علاوه بر تزیینات آن نقاشی کمال الملک است که کمال المک به مدت ۵ سال بر روی این اثر کار کرد و در آن نقاشی، ناصر الدین شاه در تالار دیده می شود.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

مریم معصومی — اتاق موسیقی عالی قاپو

در دیوارهای این اتاق موسیقی تصاویر زیبایی از جام و ساز و ظروف به شکل نیم رخ بر دیوارها حک شده اند و این حفره های ظریف باعث انعکاس صدای موسیقی در داخل اتاق میشوند.
در اصلی بنا را شاه عباس از نجف ومقبره علی بن ابیطالب به این مکان انتقال داده است .
معمار این بنا استاد علی اکبر اصفهانی یا استاد محمد رضا بودند.
این بنا طی پنج مرحله و حدودا در طول ۷۰ تا ۱۰۰ سال ساخته شده است .

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

نیلوفر شهیدی — سرای سلطنه قزوین

یکی از مهم ترین بناهای شهر قزوین سرای سلطنه قزوین است و قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه برمیگردد.

این مجموعه ساخته شده از پوشش آجری و دارای ماهیتی درون‌گرا است و بزرگترین بازار سرپوشیده دوره قاجار در ایران به حساب می‌آید و لقب بزرگ‌ترین مسجد تاریخی شهر قزوین را به خود اختصاص داده است.

ارزشمندترین قسمت این بنا، چهار سوق آن است که بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده‌ای قرار داردو چهار طرف گنبد را، چهار نیم‌گنبد نورگیر فراگرفته‌ است که فضا را بزرگتر نشان می‌دهند.
هشتى‌ بنا با آجر و کاشى تزئین شده و سقف یزدى‌ بندی شده است.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

سیما خضرآبادی — آرامگاه خیام نیشابورى

مکان خاکسپاری عمر خیام نمونهٔ برجستهٔ معماری نوین ایرانی است که طراح آن هوشنگ سیحون بود و آن را در ۶ شهریور ۱۳۴۱ پایان داد.

طرحش برگرفته از زندگی، زمانه و اندیشه‌های عمر خیام است که بر ریاضی‌دان، اخترشناس و شاعر بودنِ خیام استوار است و سازه‌های پیرامون آرامگاه، به پیشهٔ پدری خیام (خیمه‌دوزی) رویکرد دارد

پس از درگذشت عمر خیام پیکرش در گورستان مرکزی حیره ی نیشابور دفن شد اودر نشستی دوستانه گفته بود :
(گور من در موضعی باشد که هر بهار ،نسیم بر من گل افشان می کند)

روی کتیبه های ارامگاه، رباعی های زیبایی به کار رفته است که بخش کوچک آن بدین شرح است:
آنان که محیط فضل آداب شدند
در جمع کمال شمع اصحاب شدند

سنگ فیروزه، معروف ترین ره آورد شهر نیشابور است.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

مهسا هاشمی — حمام فین کاشان

حمام فین یک حمام تاریخی دوره صفویه است و در مجموعه باغ فین شهر کاشان قرار دارد.

در طراحی اولیه باغ، حفظ تقارن اهمیت ویژه‌ای داشته‌است و نکته ی قابل توجه این حمام وجود هفت کاشی قدیمی در قسمت خزینه است که حدود ۵۰۰ سال قدمت دارند و ستون های مرمر و سقف نقاشی شده اش فوق العاده تماشایی است.

منابع تاریخی طراح باغ را شیخ بهایی و غیاث‌الدین جمشید کاشانی می‌دانند و نقاشی‌ها اثر صنیع الملک غفاری هستند .

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

فاطیما بهار مست — خانه بروجردی ها

خانه بروجردی های کاشان، نمادی از عشق دوران قاجار.

این بنا امروزه به عنوان شاهکار معماری ایرانی از آن یاد می‌شود. بنایی که بزرگانی چون علی مریمی کاشانی، صنیع‌الملک و کمال‌الملک حدود دو دهه از عمر خود را صرف طراحی و ساخت آن کردند.

این خانه با بادگیرهای قرینه هلالی شکل زیبایی که بر بام تالار آمده است یکی از زیباترین جلوه‌های معماری ایرانی را به معرض نمایش می‌گذارد.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

بهاره رهنما — مجموعه‌ی وکیل شیراز

این بنا در دوره زندیان به دستور کریم خان زند در شهر شیراز ساخته شد. طرح این بنا دو ایوانی بوده و دارای دو شبستان با ۴۸ ستون سنگی یکپارچه میباشد .

منبر چهارده پله‌ای از سنگ مرمر که از مراغه به شیراز اورده اند از زیبایی ‌های قسمت شبستان می‌باشد.

در شمال بنا طاق بلند و مهمی ساخته شده که به طاق مروارید معروف است و در دور این طاق یکی از سوره‌های قرآن به صورت هلالی نوشته شده‌است.
و در همه جا، مینا کاری و رنگ های سبز و قرمز دیده میشود .

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

صحرا اسدالهی — گنبد علویان همدان

گنبد علویان در چهارباغ علویان در شهر همدان قرار دارد. این اثر در ابتدا به عنوان مسجد کاربری داشته و بعدها با ایجاد سردابی در زیر آن به مقبره خانوادگی علویان همدان تبدیل میشود.

این بنای نهصد ساله از لحاظ هنر گچبری و آجرکاری از آثار ارزشمند و کم نظیر سده های میانی دوره ی اسلامی است که دیواره ها و طاق‌نماهای داخلی آن با تزئینات فراوان گچ‌بری با طرح‌های متنوع اسلیمی و هندسی به گونه بسیار زیبا و پرکار تزئین شده است.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

‎شیدا یوسفی — کلیسای سنت اِستپانوس

کلیسای استپانوس مقدس دومین کلیسای مهم ارمنیهای ایران است.

این بنا در استان اذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا ودر فاصله ی ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام “قزل وانک” (صومعه سرخ) واقع شده است .

این کلیسا در سده ی نهم میلادی ساخته شده ، ولی به علت زلزله در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
‎از زیبایی های آن میتوان به نقش برجسته ای از مریم مقدس و کودکی عیسی در پیشانی طاق نما نام برد .روی دیوارهای خارجی آن سنگسار شدن استپانوس و مصلوب شدن مسیح و همچنین عروج مسیح دیده می شود .

‎در سال ۱۳۸۴ سازمان میراث فرهنگی طی مرمت بنا بقایای استخوان های حواریون و قدیسین مسیح را کشف کردند که طبق روایات تاریخی در کلیسا نگه داری میشدند.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

مهدیه محمدخانی(خواننده و مدرس آواز ایرانی ) — بنای عباسی نقش جهان

بنای جامع عباسی یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی اصفهان و یکی از آثار تاریخی میدان نقش جهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است که به عنوان یکی از آثار ملی ایران و یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. ساخت این بنا در سال ۱۰۲۰ هجری به فرمان شاه عباس یکم توسط علی اکبر اصفهانی شروع شده و در زمان جانشینانش به اتمام رسیده.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

لادن سلیمانی — مجموعه برج آزادی

برج آزادی اولین نماد تهران است که سال ها پیش ساخته شد و همچنان بسیاری آن را نماد اصلی پایتخت ایران می‌دانند. این بنای زیبا که از شاهکارهای معماری معاصر ایران به شمار می‌رود، در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ توسط حسین امانت برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شد.

برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است؛ به‌طوری که قوس بیضی‌شکل برج نمادی از طاق کسری است و کاشی‌کاری فیروزه‌ای‌ از دوره صفوی و شیارهای بالای برج از بادگیرهای یزد اقتباس شده‌اند که در کنار نمادهای معماری مدرن و ساختار بتنی، جذابیتی دوچندان به برج آزادی بخشیده‌اند.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

الهام اخوان — معاون الملک کرمانشاه

این بنای تاریخی در بافت قدیم شهر کرمانشاه در محلهٔ آبشوران قدیم و در خیابان «حداد عادل» واقع شده‌است.

این بنای تاریخی در دوره قاجار ساخته شده و در آن زمان به منظور برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های مذهبی و رفع اختلافات قومی و عشایری به کار می‌رفت.

کاشی کاری معاون الملک از نظر تکنیک ساخت ، هفت رنگ هستند و به کاشی کاری هفت رنگ معروف هستند

معماری این بنا را حسن‌خان معاون‌الملک در ابتدا به حسین نقاش تهرانی و سیدابوالقاسم مانی واگذار می‌کند که پس از چندی حسین کاشی‌پز تهرانی میناچی را نیز برای بازسازی بنا به کرمانشاه دعوت می‌کند.

این بنا از سه قسمت حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده‌است.

میکاپ های خاص و زیبای بازیگران ایرانی

شبنم قلی خانی — بنای سلطان امیر احمد

بنای سلطان امیر احمد در دوران امپراطوری صفوی در کاشان بنا گشته است. از مشخصه های معماری این بنا می توان به سقف های طاقدار و موزاییک ها و نقاشی های نفیس اشاره نمود.

این بنا به شکل یک سالن بزرگ ۸ ضلعی است که حوضی ۸ ضلعی نیز در میانه ی آن قرار گرفته، فضای میانی با ۸ ستون احاطه شده که فضاهای نشستن را از فضای میانی جدا می کنند.

فضای داخلی سربینه ، با کاشی های فیروزه ای و طلائی، گچ کاری، آجرکاری و شیشه های رنگی و همچنین نقاشی های هنری تزئین شده است.

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فروردین ماهی تولدت مبارک|تبریک تولد فروردینی ها

متن و عکس تبریک تولد فروردین ماهی  در ادامه مجموعه ای از عکس نوشته فرودین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *