خانه > مطالب ویژه > همه چیز درباره تاریخچه و نحوه کار ارز دوج کوین

همه چیز درباره تاریخچه و نحوه کار ارز دوج کوین

همه چیز درباره تاریخچه و نحوه کار ارز دوج کوین

در بازار ارز دیجیتال می­توان با خرید و فروش انواع رمز ارزها به سود رسید. شمار ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر از قبل می­شود و همین امر شرایط را برای انجام معاملات سودمند مهیا می‌کند.

در واقع هر ارز دیجیتالی که به بازار عرضه می­شود، دارای اهداف خاص و کارایی ویژ‌ه‌ای است. از بیت کوین گرفته تا دوج کوین که موضوع بحث این مقاله است در این مقوله می‌گنجند. در ادامه سعی می‌کنیم تا به صورت کامل در مورد این رمز ارز صحبت کنیم تا چنانچه قصد سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین را دارید، با اطلاعات کامل وارد عرصه شوید. قیمت دوج کوین تحت تاثیر عوامل متعددی است.

دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین با معادل انگلیسی Doge Coin و با واحد اختصاری DOGE نوعی از ارزهای دیجیتال است که هدف از عرضه آن به بازار پرداخت‌های نفر به نفر در فضای مجازی بود.

در حقیقت از این رمز ارز می­توان به عنوان پول مجازی یاد کرد که در شبکه‌های اجتماعی قابلیت استفاده دارد و برای پرداخت پاداش و همچنین برای پرداخت انعام‌ها از آن کمک گرفته می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند در ازای فعالیت‌های مجازی خود به صورت دوج کوین انعام دریافت کنند.

قیمت دوج کوین

به لحاظ شکل ظاهری هم در طراحی دوج کوین از عکس نوعی سگ ژاپنی استفاده شده که از نژاد شیبا اینو است که به نام دوج شهرت داشته و عنوان شانس بیار را دارد و در حال حاضر هم نماد دوج کوین محسوب می‌شود.

بنیانگذاران دوج کوین چه کسانی هستند؟

این ارز دیجیتال به وسیله بیلی مارکوس Billy Marcus که یک برنامه‌نویس عضو شرکت IBM بوده با همراهی جکسون پالمر Jackson Palmer تحت عنوان نوعی ارز سرگرمی ایجاد شد. گفتنی است که جکسون در آن زمان در شرکت ادوبی Adobe عضویت داشت.

این را هم نباید از یاد برد که دوج کوین یک بنیانگذار دیگر هم با نام مستعار «شیبه‌توشی ناکاماتو» دارد. شیبه‌توشی ناکاماتو نامی طنزآمیز است که از نام بنیانگذار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است.

هدف عرضه‌کنندگان دوج کوین در سال ۲۰۱۳ این موضوع بوده است که یک ارزی وجود داشته باشد که در مقایسه با بیت کوین دارای بازه گسترده‌تری باشد و بدین ترتیب کاربران زیادی بتوانند از آن استفاده کنند.

این رمز ارز در سال ۲۰۱۴ یعنی یکسال پس از معرفی و عرضه آن، موفق به جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه شد. این روند خوب جذب سرمایه تا اواخر سال ۲۰۱۷ ادامه داشت به حدی که در این تاریخ ارزش دوج کوین به یک میلیارد دلار رسید.

گفتنی است که دوج کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دارای انتشار بالایی است به طوری که در سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دوج کوین استخراج شده است.

چرا دوج کوین در دسته میم کوین ها قرار دارد؟

از عکس سگ نژاد شیبا اینو و همچنین از کلمه دوج برای نوشتن انواع متن خنده­ دار استفاده می‌شده است که در فضای مجازی این متن‌های طنزآلود با عنوان میم meme شهرت داشته‌اند.

میم کوین‌ها Meme Coin هم در بازار ارزهای دیجیتال با الهام گرفتن از تصاویری چون سگ شیبا اینو صرفا برای شوخی و سرگرمی رواج یافتند و به همین دلیل هم در مقایسه با ارزهایی چون بیت کوین بسیار ناپایدار هستند.

در حقیقت میم کوین‌ها جامعه‌محور هستند، یعنی تحت تاثیر احساسات و انتظارات فضای مجازی و همینطور تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار دارند و به این دلیل قیمت ناپایداری هم دارند و دچار نوسانات قیمتی زیادی می‌شود.

نحوه استخراج دوج کوین

این ارز دیجیتال همانند بیت کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار یا استخراج، کار می‌کند. به عبارت ساده‌تر شبکه دوج کوین به مانند بیت کوین متکی به فعالیت ماینرها است. ماینرها تراکنش‌ها را تایید کرده و با کمک قدرت پردازش سیستم‌های سخت‌افزاری خود از ایجاد تقلب در شبکه پیشگیری می‌کنند.

در طی فرایند استخراج دوج کوین، ماینرها بعد از انتخاب تراکنش و قرار دادن آن در بلاک‌های خود، با مصرف انرژی و با توان پردازشی مشغول حل معمای ریاضی بلاک می‌شوند. حل این معماها صرفا با کمک سخت‌افزارهای کامپیوتری و با کمک دستگاه‌های مخصوص که ماینر گفته می‌شوند، صورت می‌گیرد.

پس از یافتن جواب معما، بلاکی که حل شده است در کنار دیگر بلاک‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب زنجیره‌ای بهم‌پیوسته از بلاک‌ها صورت می‌گیرد که منظور همان بلاک چین است.

ارز دوج کوین

روش کار دوج کوین

همانند فعالیت دیگر ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین، دوج کوین به عنوان روشی برای نقل و انتقال پول بین کاربران برای پرداخت کالا و یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا عملکردی شبیه به پول نقد دارد. گفتنی است که کاربران می‌توانند به شکل نیمه‌ناشناس از دوج کوین برای پرداخت‌های خود استفاده کنند.

این ارز دیجیتال بر روی شبکه‌ای غیرمتمرکز کار می‌کند که از بلاک چین یا همان دفتر توزیع‌شده استفاده می‌کند. بلاک چین تراکنش‌ها را تایید کرده و یکپارچگی داده‌ها را ضمانت می‌کند.

کاربردهای دوج کوین

کاربرد این ارز دیجیتال شبیه به کاربرد سایر ارزهای دیجیتال است. یعنی: سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و در نهایت کسب سود بواسطه انجام خرید و فروش دوج کوین.

کارمزد پایین این ارز دیجیتال در انجام تراکنش‌ها باعث شده است تا بسیاری از تریدرها به سمت این ارز دیجیتال رفته و معاملات خود را با آن به انجام برسانند. حتی جالب است بدانید که دوج کوین ارزی دیجیتال است که در فضای مجازی به کاربران انعام هم می‌دهد.

گذشته از بحث کارمزد پایین آن، سرعت دوج کوین در انجام تراکنش‌ها در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بالاتر است و این هم دلیل دیگر برای هجوم سرمایه‌گذاران به سمت این ارز دیجیتال شده است.

کیف پول مناسب برای نگهداری دوج کوین

برای نگهداری دوج کوین به مانند سایر ارزهای دیجیتال، نیاز است تا کاربران از کیف پول دیجیتال استفاده کنند. برای این منظور می‌توان هم از کیف پول سخت‌افزاری و هم از کیف پول نرم‌افزاری استفاده کرد. هر کدام از این انواع کیف پول دارای معایب و مزایایی هستند که باید در این مورد حساسیت لازم را به خرج داد تا انتخابی صحیح داشت.

در ادامه به معرفی برخی از مهمترین کیف‌های پول برای ذخیره دوج کوین اشاره کرده‌ایم:

  • کیف پول نرم‌افزاری تراست والت مناسب موبایل
  • کیف پول نرم‌افزاری اتمیک مناسب موبایل و کامپیوتر
  • کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس مناسب موبایل و کامپیوتر
  • کیف پول نرم‌افزاری دوج کوین مناسب موبایل
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور

پیشنهاد می‌شود که با پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال و در نهایت خرید دوج کوین، برای نگهداری این رمز ارز یکی از کیف پول‌هایی که معرفی شده‌اند را مورد استفاده قرار دهید.

سخن آخر

دوج کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که با هدف شوخی و سرگرمی در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این رمز ارز به واسطه داشتن کارمزد پایین و بواسطه سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها مورد توجه تریدرها قرار گرفت.

راههای بدست آوردن این ارز دیجیتال هم استخراج است. البته کسانی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند با دریافت انعام به شکل دوج کوین، موفق به داشتن این ارز دیجیتال شوند. ترید کردن هم روش دیگر برای به دست آوردن این رمز ارز محسوب می‌شود. یعنی خرید و نگهداری دوج کوین و فروش آن در زمان مناسب.

در این مقاله به کاربردهای دوج کوین، کیف پول مناسب نگهداری آن هم به تفصیل اشاره شده است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا تشکر از معلم | متن برای تبریک روز معلم

متن زیبا برای تشکر از معلم  در ادامه مجموعه ای از متن تشکر از معلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *