خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار علمی و پزشکی > پارسا همدانی نابغه ۳ ساله ایرانی با ضریب هوشی شگفت انگیز

پارسا همدانی نابغه ۳ ساله ایرانی با ضریب هوشی شگفت انگیز

رکورد بالاترین ضریب هوشی کودکان عضو منسا، در دست نابغه ۳ ساله ایرانی

پارسا همدانی پنجمین کودک ایران است که از ۳ سالگی به عضویت سازمان بین المللی تیزهوشان جهان (منسا) درآمده و نام او با ضریب هوشی بالای ۱۶۰، در صدر نام کودکان ایرانی عضو این سازمان قرار گرفته است.

آشنایی با پارسا همدانی نابعه 3 ساله ایرانی

این در حالی است که در بین تمام کشورهای جهان، کمتر از ۱۵۰ کودک زیر سن مدرسه، عضو منسا هستند.

درباره انجمن منسا

انجمن جهانی تیزهوشان (منسا) قدیمی ترین و بزرگ ترین جامعه هوشبهر (IQ) بالا در دنیاست که از سال ۱۹۴۵ در انگلستان و با هدف شناسایی و پرورش هر چه بهتر توان هوشی افراد تیزهوش پایه گذاری شده است.

این انجمن هیچگونه تبعیض بین اعضای خود قائل نیست و برای تایید صلاحیت ورود به آن، به هیچ وجه فاکتورهایی همچون ملیت، دین، نژاد، سن و … در نظر گرفته نمی شود. شرط پذیرش در منسا، کسب حداقل ۹۸% نمره آزمون هوش مورد پذیرش این سازمان است.

در ادامه این مطلب از سایت حیاط خلوت توجه شما خوانندگان عزیز را به مصاحبه با مادر پارسا همدانی جلب می کنم.

دکتر مهسا مظفری پور، مادر پارسا همدانی می باشد که روایت جالبی از کشف استعداد فرزندش تا شرکت در آزمون منسا دارد.

به گفته خانم مظفری پور تنها حدود ۲% مردم کل جهان دارای ضریب هوشی بالای ۱۳۵ هستند و این افراد می توانند با اثبات هوش بالای خود و موفقیت در آزمون های هوش مورد تایید منسا به عضویت این انجمن درآیند.

بروز استعدادهای پارسا از ۶ ماهگی

وی در ادامه افزود، پسرم از ۶ ماهگی اولین کلماتش را ادا کرد و  در ۱۰ ماهگی اشکال هندسی و رنگ ها را به فارسی و انگلیسی می شناخت به گونه ای که اگر نام آن شکل یا رنگ را می گفتیم، آن را به ما نشان می داد.

در حدود ۱۸ ماهگی متوجه علاقه فرزندم به نوشته های انگلیسی شدم به طوریکه هر کجا متنی می دید از من می خواست که آن را برایش بخوانم.

او در ۲ سالگی تمام حروف انگلیسی را می شناخت و با ایجاد ارتباط بین حروف، کلمات انگلیسی را میخواند. همچنین می توانست اعداد را به فارسی و انگلیسی تا ۳ رقم شمرده و بنویسد.

آشنایی با پارسا همدانی نابعه 3 ساله ایرانی

ترجیح من بر این بود که پسرم خواندن و نوشتن فارسی را در مدرسه و در کنار همسالانش بیاموزد اما زمانی که ۲ سال و شش ماهه بود خواستار یادگیری الفبای فارسی شد. در واقع پارسا در یادگیری همواره جلوتر می رفت و مرا به دنبال خود می کشید.

این بار هم مثل همیشه او را همراهی کردم تا آنچه که نسبت به آن مشتاق و توانمند است یاد بگیرد. اگر چه از نظر سن تقویمی بیش از ۴ سال تا زمان یادگیری خواندن و نوشتن فارسی فاصله داشت. جالب اینجاست که او تمام حروف فارسی را در کمتر از یک هفته یاد گرفت و حدود یک ماه بعد قادر به خواندن کتاب روان خوانی کلاس اول دبستان بود.

سرعت بالای یادگیری پارسا

به لطف خدا سرعت یادگیری پسرم پارسا حیرت انگیز است؛ تا پایان سه سالگی تمام کشورهای جهان، پرچم و پایتخت آن ها را می شناخت و نام تمام سیاره های منظومه شمسی به همراه ویژگی های هر سیاره و تعداد قمرهایشان را می دانست.

همچنین شناخت تمام علائم راهنمایی و رانندگی ، آگاهی از مفاهیمی همچون الگو و توالی، خطوط بسته و باز، علامت های ریاضی (بزرگتر-کوچکتر) شناخت اعضای داخلی و خارجی بدن و . . . بخش کوچکی از توانمندی های اوست.

شرکت در آزمون منسا

پارسای من در حالیکه که فقط ۳ سال داشت در آزمون هوش وکسلر شرکت کرد و تا سوالات مربوط به سن ۱۵ سال را پاسخ داد و به گفته متخصصین ضریب هوشی او از ۹۹% همسالانش بالاتر است.

آشنایی با پارسا همدانی نابعه 3 ساله ایرانی

برنامه ریزی برای آینده پارسا

مادر این نابغه کوچک درباره اینکه چه برنامه ای برای فرزندش در نظر دارد می گوید:

همه کودکان ارزشمند و منحصر به فردند و مانند نهال هایی هستند که باید آزادانه در بستری غنی و سالم قرار گیرند تا شکوفا شوند.

در ارتباط با فرزندم، همواره اولویتم کودکی کردن او بوده است، تا این لحظه هیچگونه اجباری بر یادگیری زودهنگام او نداشته ایم و هرگز در معرض آموزش مستقیم قرار نگرفته و هر آنچه تاکنون آموخته در قالب بازی و سرگرمی بوده است. در آینده نیز او را در مسیر علاقه مندی و متناسب با استعدادش حمایت خواهیم کرد.

پارسا پسری فعال، خونگرم و اجتماعی است و به خوبی با بچه ها ارتباط می گیرد و بازی می کند.

سخن پایانی:

تمام تلاش من و همسرم، ثبت کودکی سالم و شاد برای فرزندمان است و سلامتی، خشنودی و رضایت او از زندگی، برایمان از هر چیزی مهم تر است.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا تشکر از معلم | متن برای تبریک روز معلم

متن زیبا برای تشکر از معلم  در ادامه مجموعه ای از متن تشکر از معلم …

3 دیدگاه

  1. سلام من برای شرکت در تست هوش منسا حتما باید خارج از کشور ازمون بدم؟

  2. خداروشکر تو خانواده ای بدنیا اومده که متوجه هوشش شدن.تبریک به مادر و پدرش

  3. هزارماشالا همینا آینده سازان مملکتن کاش بهشون توجه بشه تا پس فردا شاهد مهاجرتشون نباشیم. کشورای دیگه در به در دنبال همچین استعدادهایی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *