خانه > آشپزی و تغذیه > چای اولونگ چیست؟ خواص چای اولونگ را بشناسید

چای اولونگ چیست؟ خواص چای اولونگ را بشناسید

چای “اولونگ” تنها دو درصد مصرف چای در جهان را شامل می‌شود و این درحالیست که فوائد متنوعی برای سلامتی دارد.

اولونگ یا چای اولونگ (OOLONG TEA) به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود.

کارشناسان تغذیه با اشاره به چهار نوع چای سیاه، سبز، سفید و اولونگ اظهار داشتند: چای اولونگ بیشتر در تایوان و چین استفاده می‌شود.

 چای اولونگ چیست؟ خواص چای اولونگ را بشناسید
اگرچه این چهار نوع چای از یک گیاه موسوم به “کاملیا سیننسیس” تولید می‌شوند اما تفاوت در تولید و فرآوری، موجب تنوع آن‌ها شده‌ است. چای‌ها همچنین در میزان و نوع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند متفاوت باشند. چای سبز سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام “کاتچین” است. آنتی اکسیدان‌های چای سیاه نیز “تیافلاوین” و “تیاروبیگین” هستند.

به گزارش حیاط خلوت به نقل از مدیکال نیوز تودی، چای اولونگ به لحاظ برخورداری از آنتی اکسیدان‌ها در حد متوسط است. همچنین میزان کافئین موجود در چای اولونگ و سبز با یکدیگر برابر است.

چای اولونگ نیز همچون دیگر انواع چای دارای خواصی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقابله با بیماری قلبی

محققان چینی به مطالعه رابطه بین نوشیدن چای اولونگ و سطح کلسترول پرداختند زیرا سطح بالای کلسترول می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط باشد. نتیجه بدست آمده حاکی از آن است که مصرف این نوع چای همچون چای سبز و سیاه سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

مطالعه نشان می‌دهد موش‌هایی که در کنار داشتن رژیم غذایی پرچرب و سرشار از مواد قندی از عصاره چای اولونگ مصرف کرده‌اند نسبت به موش‌هایی که این رژیم غذایی را دارند اما از این چای استفاده نکرده‌اند کمتر دچار انباشت چربی شکمی می‌شوند.

مقابله با سرطان

متخصصان تایوانی به بررسی ارتباط بین مصرف چای و خطر ابتلا به سرطان سر و گردن یا گلو پرداختند. هر فنجان چای اولونگ که در روز مصرف می‌شود برابر با کاهش چهار درصدی خطر ابتلا به این سرطان است هرچند این نتیجه چشمگیر نیست.

حفظ سلامت دندان‌ها

فلوراید ترکیبی است که اغلب به آب آشامیدنی، خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها افزوده می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. برگ‌های چای به طور طبیعی دارای فلوراید هستند و بنابراین نوشیدن چای اولونگ می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

به رغم این یافته‌ها متخصصان تاکید دارند که با توجه به دست‌یابی به نتایج متفاوت در خصوص تاثیر این چای روی قند خون و دیابت،‌ حتما باید پیش از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *