خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار علمی و پزشکی > چگونه برای تراز کنکور اعتراض بزنیم؟| اعتراض به تراز سوابق تحصیلی

چگونه برای تراز کنکور اعتراض بزنیم؟| اعتراض به تراز سوابق تحصیلی

چگونه اعتراض بزنیم برای تراز کنکور

چگونه برای تراز کنکور اعتراض بزنیم ؟ اعتراض به تراز سوابق تحصیلی به چه صورت است ؟ آیا اعتراض به نتایج کنکور تاثیری دارد؟چگونه به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور، داوطلبانی که به نتایج کنکور سراسری معترض هستند، می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش درخواست بررسی مجدد خود را به ثبت برسانند. اما بعضی از داوطلبان به دلیل نداشتن آگاهی از نحوه اعتراض به نتایج از اقدام خود منصرف می شوند، در ادامه به بررسی نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری می پردازیم.

✅لینک مستقیم اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ (نوبت تیر ماه) 

داوطلبان از ۲۰ مرداماه ۱۴۰۲ می توانند درخواست اعتراض خود را نسبت به نتایج اولیه کنکور نوبت دوم در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند.

این سازمان پس از بررسی های لازم و در صورتی که اعتراض منطقی و با ذکر دلایل قابل قبول باشد، اقدامات لازم را درخصوص حل مشکلات داوطلبان انجام خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است که عمدتا زمان پاسخگویی سازمان سنجش به درخواست اعتراض داوطلبان ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست می باشد.

چگونه برای تراز کنکور اعتراض بزنیم؟

نحوه اعتراض به نتایج کنکور

داوطلبانی که می خواهند به نتیجه کنکور سراسری خود اعتراض کنند باید به این نکته توجه کنند که اعتراض فقط به صورت اینترنتی و به دو صورت انجام می پذیرد، بنابراین از مراجعه حضوری خودداری نمایید.

روش اول:

روش اول اقدام نمودن از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد؛ نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری در این روش به صورت زیر است.

  •  به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و بر روی عبارت “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” در سمت چپ سامانه کلیک کنید.
  • سپس گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب نمایید.
  • پس ورود به سیستم پاسخگویی، چنانچه در سایت عضویت نداشته باشید، باید با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت نام کنید به همین منظور بر روی لینک “عضویت در سایت” کلیک کنید.
  • داوطلبانی که در سیستم عضویت دارند می توانند با کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم” و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند و شرکت کنندگانی که قبلا در سایت عضو نشده اند می توانند طبق تصویر زیر این عضویت را برای خود ایجاد کنند.
  • اطلاعات خواسته شده را در قسمت های مشخص شده وارد نمایید.
  • با کلیک بر روی گزینه “تایید” این مرحله را تکمیل کنید.
  • در این مرحله باید اطلاعات خود را جهت ثبت نام در سایت، وارد نمایید. پس از تکمیل فرم و تایید نهایی، نام کاربری و رمز عبور به حساب ایمیل شما ارسال می گردد که باید از آن ها برای ثبت درخواست اعتراض خود استفاده نمایید. پس از عضویت در سایت می بایست به صفحه اصلی ارسال درخواست بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.
  • در سمت چپ سایت بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید تا وارد صفحه ارسال درخواست شوید.
  • در این مرحله باید نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید.
  • حال باید نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب کنید و پس از آن درخواست خود در قسمت “پیام” یادداشت نمایید. دقت شود که حتما در متن پیام خود شماره ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده و موارد دیگری را که لازم است، ذکر کنید.

روش دوم:

شرکت کنندگان با مراجعه به سامانه darkhast.sanjesh.org می توانند درخواست خود را ثبت نمایند:

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • کد ارسال شده به شماره همراه خود را وارد نموده و در نهایت تصویر مربوط به درخواست خود را بارگذاری کنید.
  • در انتها می توانید نتیجه درخواست خود را از طریق مراجعه به سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری نمایید.

اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور

با توجه به اعلام نتایج و نمرات سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش و سازمان سنجش، اطلاع از زمان و نحوه اعتراض به تراز سوابق کنکور دارای اهمیت بسیاری می باشد زیرا این سوابق به میزان ۴۰ درصد در قبولی دانشگاه داوطلبان تاثیر گذار هستند. داوطلبان کنکوری در صورت عدم زرضایت از نمره خود می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو اقدام به ثبت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور نمایند.

تا سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان در کنکور سراسری به صورت مثبت لحاظ می شد و دانش آموزانی که نمره بالایی در آزمون های امتحان نهایی کسب نکرده بودند، نگرانی بابت این تاثیر نداشته و می توانستند با تلاش بیشتر  در آزمون کنکور، شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه ها داشته باشند. اما در سال جاری برای نخستین بار سازمان سنجش اقدام به درنظر گرفتن تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مستقیم و قطعی به میزان ۴۰ درصد نمود.

داوطلبان کنکوری که از نمره کل سوابق تحصیلی که توسط آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شده است ناراضی هستند می توانند با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مای مدیو به آدرس my.medu.ir اقدام به ثبت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور نمایند. به دلیل اهمیت بالای جزئیات اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور، در ادامه این مقاله به معرفی زمان و نحوه اعتراض به تراز سوابق تحصیلی پرداخته شده است.

زمان اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور

در سال جاری سازمان سنجش اقدام به در نظر گرفتن تغییرات زیادی در آزمون کنکور سراسری نمود. از این تغییرات می توان به برگزاری کنکور در دو نوبت در سال، حذف دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ و مهم تر از همه تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به میزان ۴۰ درصد اشاره کرد. بر این اساس، بسیاری از دانش آموزان پایه دوازدهمی و داوطلبان کنکور تلاش خود را برای کسب بالاترین نمرات در امتحانات نهایی خرداد ماه داشتند.

با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری که شامل تراز و نمره سوابق تحصیلی ارسالی توسط آموزش و پرورش، تراز نمره آزمون و همچنین درصد های خام دروس بود، بسیاری از داوطلبان به نمره سوابق خود و میزان تاثیر آن معترض بودند. به همین منظور آموزش و پرورش مهلتی را برای بررسی مجدد نمره و اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور برای این داوطلبان درنظر گرفته است. در حال حاضر امکان ثبت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور توسط آموزش و پرورش آغاز شده است.

یکی از دغدغه های بسیاری از داوطلبان اطلاع از سایت و نحوه اعتراض به تراز سوابق تحصیلی می باشد. طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش، داوطلبانی که درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی را دارند می بایست به سایت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور که همان سامانه مای مدیو آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir می باشد، مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان پایه دوازدهمی می توانند با انتخاب نقش دانش آموز و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد پنل کاربری خود شده و از بخش “آزمون سراسری” اقدام به ثبت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور نمایند. همچنین سایر داوطلبان کنکوری می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو و انتخاب گزینه “والدین و سایر” اقدامات لازم برای اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور را انجام دهند.

نحوه اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور

تا این بخش از مقاله، جزئیاتی مانند زمان و سایت اعتراض به تراز سوابق تحصیلی کنکور سراسری معرفی و بررسی شد. اما مهم ترین قسمت درخواست و ثبت اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور در سایت آن می باشدو طبق اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که به سوابق تحصیلی خود اعتراض دارند تنها می بایست در سایت مای مدیو این اعتراض را ثبت کنند و به درخواست هایی که در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درباره اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور مطرح شود، پاسخ داده نخواهد شد. از این رو در ادامه نحوه اعتراض به نمره سوابق تحصیلی کنکور ارائه شده است.

ابتدا سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir را در مرورگر خود وارد نمایید.

لازم به ذکر است که دانش آموزان پایه دوازدهمی می توانند با انتخاب نقش دانش آموز و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه به پنل خود دسترسی داشته باشند. سایر داوطلبان کنکور نیز می بایست با انتخاب گزینه “والدین و سایر” با وارد کردن شماره همراه خود، اقدام به ورود به حساب کاربری نمایند.

پس از ورود به حساب کاربری بر روی گزینه “آزمون سراسری” کلیک نمایید.

در صفحه بعدی، تمامی سوابق تحصیلی و تراز های محاسبه شده برای داوطلب در هر یک از رشته های تحصیلی ارائه شده است. دانش آموزان پایه دوازدهمی و داوطلبان کنکوری در صورت ناراضی بودن از این تراز ها می توانند بر روز گزینه ثبت اعتراض کلیک نمایند.

پس از ورود به صفحه ثبت درخواست، داوطلبان می بایست بر روی گزینه سوم که “آیا به محاسبه تراز خود اعتراض دارید” می باشد کلیک نموده و با ارائه توضیحات لازم و تکمیل موارد خواسته شده، ثبت اعتراض را نهایی کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند که در صورت اشتباه شدن کد دیپلم و یا اشتباه در کد ملی یا کد اتباع نیز می توانند در این قسمت ثبت اعتراض خود را انجام دهند.

به چه مواردی از نتایج کنکور ۱۴۰۲ می توان اعتراض کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که تنها با داشتن دلایل معقول و منطقی می توانید به نتیجه کنکور سراسری اعتراض کنید. در این قسمت می خواهیم دلایلی که از نظر سازمان سنجش آموزش کشور برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ قابل قبول است را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

مسائل مربوط به سوالات و کلید آزمون (اشتباه در محاسبه درصد دروس)

اگر داوطلبان متوجه اشتباه در محاسبه درصد دروس خود شوند، باید پاسخنامه خود را که چند روز بعد از نتایج کنکور ۱۴۰۲ بر روی sanjesh.org قرار می گیرد با توجه به کلید کنکور سراسری مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود اشتباه می توانند برای اعتراض اقدام کنند.

مسائل مربوط به سوابق تحصیلی

چنانچه پس از مشاهده کارنامه اولیه خود، متوجه شدید که سوابق تحصیلی شما به درستی اعمال نشده است می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور، مشکل خود را پیگیری نمایید.

مسائل مربوط به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران

به این دلیل که سهمیه ها تاثیر مثبت در قبول شدن داوطلبان دارند، لحاظ نشدن آن ها در کارنامه داوطلبان دارای سهمیه، از مواردی است که باید از سازمان سنجش آن را پیگیری کند.

موارد فوق از جمله مهم ترین دلایل داوطلبان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری بوده است اما در سال های گذشته مواردی مانند جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان یا مشکلات مربوط به وضعیت نطام وظیفه داوطلبان آقا پیش آمده است که داوطلب در نهایت با پیگیری های زیاد توانسته است مشکل خود را حل نماید.

سوالات متداول

۱- شرکت کنندگان کنکور سراسری چه زمانی می توانند برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کنند؟

داوطلبان کنکور سراسری می توانند از تاریخ ۲۰ مردادماه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

۲- اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ از چه طریق انجام می شود؟

از طریق مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت sanjesh.org و یا سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان می توان نسبت به آن اقدام کرد.

۳- نسبت به چه مسائلی در کنکور ۱۴۰۲ می توان اعتراض ثبت نمود؟

اشتباه در محاسبه درصد دروس، عدم اعمال سهمیه، مسائل مربوط به سوابق تحصیلی و موضوعاتی از این دست، برای داوطلبان قابل اعتراض می باشند.

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

کشف جدید ژاپنی‌ها عمر نامحدود را به انسان هدیه می‌دهد

کشف جدید ژاپنی‌ها عمر نامحدود را به انسان هدیه می‌دهد محققان ژاپنی موفق به کشف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *