خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار فرهنگی هنری > گاف عجیب صداوسیما جهانی شد!

گاف عجیب صداوسیما جهانی شد!

گاف عجیب صداوسیما جهانی شد 

در دو شبکه ۵ و جام‌جم تلویزیون، به فاصله بسیار کمی دو گاف انجام شد که سرنوشت متفاوتی داشت. بابت یکی، مجری عذرخواهی کرد و کار بیخ پیدا نکرد، ولی دومی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و حتی به رسانه‌های بین‌المللی هم راه یافت. ماجرای بامزه این دو اتفاق را بخوانید.

گاف عجیب صداوسیما جهانی شد 

ماجرای مانکن زنده سینمایی

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که حضور مانکن‌های زنده را در پشت ویترین فروشگاهی در ایران نمایش می‌داد. در شرح ویدئو با عنوان «فاجعه انسانیت»، آمده بود این فروشگاه در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد و با این اقدام نامتعارف، قصد جذب مشتری دارد. ویدئوی این اتفاق عجیب در شبکه‌های اجتماعی منتشر و از آن انتقادات بسیاری شد. صبح روز بعد پای این ویدئو به تلویزیون باز شد و در برنامه صبحگاهی شبکه ۵ هم نمایش داده شد. محمدرضا باقری مجری «یه روز تازه» پس از پخش بخشی از این تصویر، از وجود مانکن‌های زنده انتقاد کرد و این اتفاق را امری نادرست دانست.
با این حال ساعتی بعد و با پیگیری رسانه‌های مجازی، مشخص شد ماجرای مانکن‌های زنده مربوط به فیلم برداری یک فیلم سینمایی با عنوان «راند چهارم» در تهران بوده است. این فیلم به کارگردانی علیرضا امینی، این روز‌ها در حال فیلم برداری در خیابان ولیعصر تهران است و ظاهرا در بخشی از قصه، به بحث مانکن‌های زنده هم می‌پردازد. این اشتباه را علاوه بر مجری رسانه ملی، بسیاری از رسانه‌های رسمی نیز مرتکب شدند. با این حال باقری مجری «یه روز تازه» سه‌شنبه‌شب در توئیتی نوشت: «این ویدئو دیشب به دستم رسید و خب طبیعتاً صبح تو برنامه بهش اشاره و اعتراض کردم. هرچند در تصویر و کسی که فیلم رو گرفته، تجهیزات فیلم برداری ندیدند، اما الان متوجه شدم که این صحنه فیلم برداری بوده. عذرخواهی می‌کنم.» او در ادامه توضیح داد، چون تا روز شنبه برنامه «یه روز تازه» پخش نمی‌شود، لازم دیده در توئیتر عذرخواهی کند.

آیت‌ا… مایک جعلی در بخش خبری

ساعتی بعد از گاف اول در برنامه «یه روز تازه»، اخبار تلویزیون هم مرتکب یک گاف شد و تصاویر آن به شکل عجیبی در رسانه‌های داخلی و حتی بین‌المللی منتشر شد. بخش خبری ساعت ۹:۳۰ صبح شبکه جام‌جم ، در زمانی که خبر احتمال کشته شدن «مایکل دی‌آندریا» (معروف به آیت ا… مایک) رئیس میز ایران در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را اعلام کرد، تصویری از یک بازیگر هالیوود را به نمایش گذاشت!

ماجرا از این قرار است که این بازیگر با نام «فردریک لینیه» در فیلم مشهور «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» به کارگردانی کاترین بیگلو، در نقش فرعی یک افسر اطلاعاتی سیا ظاهر شده بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند، احتمالاً دست‌اندرکاران اخبار صداوسیما، نام مایکل دی‌آندریا را در اینترنت جست‌وجو کرده‌اند و تصویری را که گوگل نمایش داده، بدون بررسی صحت و سقم آن، در اخبار تلویزیون پخش کرده‌اند!

این گاف عجیب، در حالی اتفاق افتاد که در بسیاری از رسانه‌های مجازی، اشاره شده بود که از این شخص تصویری منتشر نشده و او به خاطر آن که شخصیتی پشت‌پرده وقایع است، حتی به «شاهزاده تاریکی» ملقب شده است.

ساعتی بعد از این گاف عجیب، رسانه‌های بین‌المللی همچون ایندیپندنت و بیزینس اینسایدر، این اتفاق را پوشش خبری دادند و عملاً گاف عجیب اخبار صداوسیما، جهانی شد!

تفاوت این دو گاف تلویزیون در این بود که در اولی، باقری مجری شبکه ۵ عذرخواهی کرد، ولی در دومی، بخش خبری شبکه جام‌جم و بالاتر از آن معاونت سیاسی صداوسیما، طبق معمول واکنشی نداشت و اجازه داد مرور زمان و احتمالاً گاف بعدی، توجهات را از این اتفاق بردارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عکس های تتلو در دادگاه و پچ پچ های مردم !

چهره جدید تتلو /عکس های تتلو در دادگاه دیروز عکس‌هایی از اولین جلسه دادگاه تتلو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *