خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > دلایل اصلی به وجود آمدن چربی های دور شکم و پهلو

دلایل اصلی به وجود آمدن چربی های دور شکم و پهلو

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشوند و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها بیشتر در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند و به محض دیدن چربی های شکم و پهلوی خود به فکر راهی برای از بین بردن آن هستند. آسمونی در این مقاله به کمک این افراد آمده است و انواع دمنوش های طبیعی و البته خوش طعم را برای از بین بدن چربی شکم و پهلو را به همراه طرز تهیه آن ها معرفی می کند.

دلایل به وجود آمدن چربی های دور شکم و پهلو

تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند انواع دمنوش قابل کنترل است.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟

به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

عدم تحرک بدنی مناسب

بی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند

تغذیه نامناسب

مصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.

هورمون ها

اختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.

ژنتیک

ژنتیک عامل حدود ۵۰ درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.

استرس

استرس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

مزایای جالب دویدن رو به عقب

مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *