خانه > اسرار خانه داری > آشپزخانه > روش های تازه نگه داشتن مواد غذایی

روش های تازه نگه داشتن مواد غذایی

همه دوست دارن بهترین و تازه ترین غذاها رو برای خودشون و خانوادشون فراهم کنن. اما شاید نتونن هر روز به فروشگاه برن. از طرفی هم نمیدونن چطور باید غذاها رو تازه نگه داشت. به همین دلیل باید بتونیم غذاها رو به مدت طولانی تازه نگه داریم.  این مطلب چند توصیه برای تازه نگه داشتن غذاها آورده است.

food-1

فریز کردن شیر برای چند هفته

اگر یک بطری بزرگ شیر خریدید اما یادتون افتاده که قرار بود به سفر برید نگران نباشید اگه شیر رو فریز کنید خراب نمیشه. فقط باید قبل از گذاشتن بطری داخل فریزر مقداری از شیر رو خالی کنید چون با یخ زدن حجمش زیاد میشه و ممکنه از بطری بیرون بریزه. شیر تازه رو بیشتر ۴ الی ۶ هفته نمیشه داخل فریزر نگهداری کرد.

food-2

فریز کردن تخم مرغ در جا یخی

گاهی اوقات امکان مصرف همه تخم مرغ ها نیست و حتی ممکنه فقط سفیده تخم مرغ ها رو لازم داشته باشیم و زرده ها بمونه. نگران نباشید تخم مرغ ها رو هم میشه فریز کرد. تخم مرغ ها رو داخل جایخی بشکنید و کمی نمک یا شکر بهشون اضافه کنید تا رنگشون حفظ بشه و هر وقت خواستید استفاده کنید.

food-3

تازه نگه داشتن رب یا سس داخل کیسه های فریزر

سس های اضافی رو هم میتونید فریز کنید. داخل کیسه های فریزر بریزید و هر وقت لازم داشتید استفاده کنید.

food-4

تازه نگه داشتن کاهو با دستمال کاغذی

اگر کاهو رو داخل دستمال کاغذی بپیچید به مدت یک هفته تازه و ترد میمونه. رطوبت های اضافی جذب دستمال میشن و کاهوها خراب نمیشه.

food-5

تازه نگه داشتن سیب در یخچال

سیب یکی از میوه هایی است که میتونه به مدت طولانی داخل یخچال تازه بمونه. البته با رعایت این نکته که سیب ها باید با فاصله از هم قرار داده بشن و به هم برخورد نکنن. برای این کار میتونید سیب ها رو با روزنامه بپیچید.

food-6

نگهداری هویج در شن

کشاورزها توصیه کردن که برای تازه نگه داشتن هویج باید اون ها رو داخل شن نگهداری کنید. شن تبخیر آب هویج ها رو کاهش میده و باعث میشه هویج ها دیرتر فاشد بشن.

food-7

پنیر کاتیج و خامه ترش

برای تازه نگه داشتن پنیر کاتیج و خامه ترش آن ها را سر و ته داخل یخچال قرار بدید. این کار باعث میشه یک فضای خالی داخلش ایجاد بشه که از رشد باکتری ها جلوگیری کنه.

food-8

تازه نگهداشتن پیازچه

برای تازه نگهداشتن پیازچه اون ها رو داخل یک شیشه یا بطری آب نگهداری کنید. این کار حتی باعث رشد پیازچه ها هم میشه

food-9

نگهداری سبزیجات داخل شیشه

شیشه بهترین ظرف برای تازه نگه داشتن سبزیجاته. پیاز، سیر و جعفری اگه به این روش نگهداری بشن طعم و عطرشون برای یک ماه مثل اولش تازه میمونه. علاوه بر این فاسد، خشک و یا سفید هم نمیشن.

food-10

جلوگیری از ترکیب عسل با اکسیژن

عسل اگر درست نگهداری بشه برای سال ها تازه می مونه. بهترین ظرف برای نگهداری عسل ظرف شیشه ای تیره با درب محکمه. بطری های فلزی و لعابی برای نگهداری عسل به هیچ وجه مناسب نیستن.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *