خانه > مجله سلامت > افزایش قد پس از ۱۸ سالگی !

افزایش قد پس از ۱۸ سالگی !

افزایش قد پس از ۱۸ سالگی !

قد افراد تا حد زیادی با عوامل ژنتیکی مرتبط است. صرف نظر از این عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری نیز در اندازه‌ی قد دخیل هستند. باور عمومی بر این است که افزایش قد پس از بزرگسالی متوقف می‌شود.
۱۸ سالگی مرحله‌ی گذر از کودکی به بزرگسالی است. بدن انسان در دوران نوجوانی چندین تغییر هورمونی را تجربه می‌کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که قد افراد حتی پس از این دوره نیز می‌تواند به مقدار ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر افزایش یابد.

افزایش قد پس از ۱۸ سالگی
صبحانه‌ سالم
صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. حتی اگر به باشگاه می‌روید، مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید. هرگز با شکم خالی ورزش نکنید، حداقل کمی میوه یا شکلات پروتئین مصرف کنید. صبحانه‌ی مناسب سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و بر قد شما تأثیر مثبتی خواهد داشت.
تغذیه مناسب
داشتن یک بدن سالم نیازمند تغذیه‌ی مناسب است. قد اغلب افراد به سبب عدم برخورداری از مواد مغذی کافی به نهایت مقداری که به صورت بالقوه‌ ممکن است رشد نمی‌کند. برای تغذیه مناسب باید از یک رژیم غذایی متوازن استفاده نمود. مصرف مواد مغذی ضروری موجب فراهم شدن تحریک لازم برای افزایش قد خواهد شد.
خواب و استراحت کافی
نقش خواب و استراحت در رشد عمومی بدن کلیدی است. حتی اگر تغذیه‌ی مناسبی داشته باشید اما روزانه فقط ۵ ساعت بخوابید، قد شما کوتاه خواهد ماند. زیرا خواب نامناسب موجب ضعف بدن می‌شود و بیدار ماندن ترشح هورمون‌های رشد و دیگر هورمون‌هایی که رشد بدن را کنترل می‌کنند را دچار اختلال می‌سازد.
برای کمک به خواب می‌توانید از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات مانند برنج و سیب‌زمین استفاده کنید. اما در مصرف کربوهیدرات زیاده‌روی نکنید. نوجوانان به ۸.۵ تا ۱۱ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. همچنین بهتر است شب‌ها زود بخوابید و صبح‌ها زود بیدار شوید.
وعده‌های غذایی بیشتر اما کوچک‌تر 
برای افزایش سوخت و ساز بدن به جای ۳ وعده، روزانه ۶ وعده غذایی میل کنید. مقدار رشد قد و همچنین مقدار تولید هورمون رشد به آنچه می‌خورید وابسته هستند.
ورزش و یوگا
ورزش نیز یکی از ارکان کلیدی در افزایش قد است. تمرینات ساده ورزشی مانند پریدن، آویزان شدن از یک میله و حرکات کششی با ایستادن بر روی انگشت‌های پا باید جزء برنامه‌ی روزانه‌ی شما باشند. علاوه بر این ورزش‌هایی مانند بسکتبال، فوتبال و شنا نیز می‌توانند برای افزایش قد مفید باشند. یوگا نیز روشی موثر و یکی بهترین تمرینات برای افزایش قد پس از ۱۸ سالگی است.
موارد دیگری که می‌توانند در افزایش قد پس از ۱۸ سالگی به شما کمک کنند:
• وزن مناسب
• نوشیدن آب به مقدار کافی
• دوری از عواملی که می‌توانند مانع افزایش قد شوند، مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل
• صحیح نشستن
• دو سرعت

 

منبع:alodoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *