خانه > گردشگری > با این ۵ گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

با این ۵ گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

اگر اهل سفر یا مطالعه مناطق گردشگری جهان باشید بی شک متوجه شده اید که سطح زمین دارای شگفتی‌های زیادی برای ساکنانش است. از غارهای تنگ و تاریک گرفته تا گودال های عمیق، حفره‌‌هایی وجود دارد که دیدن آن‌ها ما را شگفت زده خواهد کرد. برخی از این گودال های عجیب انسان را عمیقا به این فکر فرو خواهد برد که چگونه آنها ایجاد شده اند!؟

در این مطلب از حیاط خلوت قصد داریم چند مورد از این گودال های شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم.

۱- حفره بزرگ آبی

در فاصله ۶۰ کیلومتری خط ساحلی کشور بلیز گودالی با دهانه‌ای به پهنای ۳۰۰ متر و عمق ۱۲۵ متر وجود دارد که زمان پیدایش آن به آخرین عصر یخبندان برمی‌گردد. این گودال که به حفره بزرگ آبی نیز مشهور است، در واقع یک غار از سنگ آهک است که در دریا پدید آمده و به یکی از جاذبه‌های توریستی منطقه تبدیل شده، مخصوصاً برای آن‌هایی که به غواصی علاقه‌مندند.

با این 5 گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

**************************

۲- گودال شیطان

گودال شیطان توسط ادواردز کانتی در ایالت تکزاس کشف شد. این گودال در واقع یک غار است که پهنای دهانه‌ی آن ۱۵ متر و عمق آن ۱۰۶ متر می‌باشد. ظاهراً این غار برای ورود عموم باز نیست، اما اطراف آن در ماه‌های تابستان مملو از بازدید کنندگانی است که آمده‌اند تا ورود بیش از ۳ میلیون خفاش را به گودال شیطان تماشا کنند.

با این 5 گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

**************************

۳- گودال الماس

بزرگترین معدن الماس روسیه ۵۲۵ متر عمق دارد در حالی که قطر آن ۱۲۰۰ متر می‌باشد. فضای بالای این گودال، به دلیل جریال هوای رو به پایین و خطراتی که سابقاً برای هلیکوپترها به وجود آورده از جمله کشیدن آن‌ها به داخل گودال، منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است.

با این 5 گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

**************************

۴- بزرگ ترین قیف دنیا

این گودال در سد مونتیسلو در شمال کالیفورنیا وجود دارد که با توجه به عرض ۲۳ متری و ارتفاع ۹۳ متری، بزرگترین قیف دنیا به حساب می‌آید. از آنجا که این حفره یکی از جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود شنا در اطراف آن اکیداً ممنوع اعلام شده است.

با این 5 گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

**************************

۵- گودال آسمانی

عمیق‌ترین گودال کره زمین با عمق ۶۶۲ متر در چین واقع است. این حفره بر اثر آبشاری زیبا در فصول بارانی سال شکل گرفته. اگر می‌پرسید یک آبشار چطور می‌تواند گودالی به این عمق پدید آورد، در جواب باید بگوییم پدید آمدن آن ۱۲۶ هزار سال زمان برده است. به همین دلیل آن را به نام گودال آسمانی می‌شناسند.

با این 5 گودال عجیب سطح زمین آشنا شوید+تصاویر

**************************

سخن پایانی:

بی شک دنیا پر است از شگفتی هایی که ارزش یک بار دیدن را دارند. پس پیشنهاد  می کنم اگر شرایط جهانگردی را دارید حتما سالی یک سفر شگفت انگیز را تجربه کنید تا احساس جوانی و شادابی همواره همراه شما باشد.

گردآوری:حیاط خلوت

منبع: minifeed.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *