خانه > گردشگری > مکان های تفریحی جهان > معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری هلند

معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری هلند

آشنایی با ۱۰ جاذبه گردشگری هلند

کشور هلند (Netherlands) با شانزده و نیم میلیون نفر جمعیت جزء پرجمعیت ترین کشور ها می باشد و به نوعی یک کشور دریایی است، به طوری که حدود نیمی از زمین های آن در زیر سطح دریا قرار گرفته است.این کشور به دلیل وجود مکان های دیدنی فراوان و آب و هوای فوق العاده مقصد گردشگری افراد زیادی از سراسر جهان است.بسیاری از گردشگران و توریست ها فقط برای رفتن به شهر اعجاب انگیز آمستردام پا به کشور هلند می گذارند. اما هلند مناطقی در حد زیبایی و جذابیت آمستردام و یا زیبا تر از آن هم زیاد دارد. مناطقی که به اصطلاح مورب هستند و چشم انداز هایی با زمین های تخت و مسطح که برای دوچرخه سواری در مراکز تاریخی شهر بسیار مناسب است، از جمله دیدنی ها و جاذبه های کشور هلند است.

معرفی 10 جاذبه گردشگری هلند

آسیاب بادی های کلاسیک و دیگر نقاط توریستی از جاذبه های توریستی هلند می باشد. در قسمت غرب و شمال، خط ساحلی طولانی با عرض جغرافیایی از تپه های محافظ و سواحل شنی مشخص شده است.

در طول فصل زیبای بهار، باغ های گل، جاذبه های توریستی عظیمی در هلند را فراهم می کنند که یک نمایشی از رنگ های دلنشین را نشان می دهد، که این هم جزء جاذبه های طبیعی این کشور محسوب می شود.

مطمئن باشید اگر این مقاله از حیاط خلوت را تا انتها بخوانید ، در صورت امکان سفر به خارج از کشور حتما سفر به هلند را در برنامه تفریحی خود قرار خواهید داد.

پروژه دلتا Delta Project

پروژه دلتا مجموعه ای از سازه های ساخته شده بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۹۷ در استان های زلاند و هلند جنوبی می باشد. این پروژه های عظیم برای حفاظت از مناطق بزرگ زمین از دریا و حوادث دریایی است. این آثار شامل سدها، آب گیر ها، خاک ریز ها، نهر ها و موانع پرتاب طوفان است. این پروژه ها توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا اجرا شده اند که جزء یکی از هفت عجایب دنیای مدرن اعلام شده اند.

ماس تریخت وریج دوفت Madtricht vrijthof

وریج دوف معروف ترین میدان درشهرِ ماستریخت در کشور هلند می باشد. شهر ماستریخت، در جنوب کشور هلند قرار گرفته است. در واقع این شهر، شهر کلیسا هاست چون معروف ترین کلیسا های هلند در این شهر قرار گرفته است. وریج دوفت به طور مرتب برگزار کننده ی جشنواره های بزرگ و جذاب در زمان های مختلف در طول سال می باشد، از جمله این جشنواره ها، جشنواره های پاییز و زمستان است که معروف ترین آن هاست که افراد زیادی هر ساله برای بازدید از این جشنواره ها به کشور هلند سفر می کنند.

موزه ریکس Rijks museum

موزه ریکس در شهر آمستردام بزرگترین و معتبر ترین موزه هنر و تاریخ در کشور هلند می باشد. در این موزه مجموعه ی وسیعی از نقاشی های عصر طلاییِ هلند شامل آثار ورمیر Vermeer و رامبراند Rembrandt قرار گرفته است. تا سال ۲۰۱۳، موزه به طور کامل بازسازی شد و شاهکارهای اصلی این موزه همچنان در حال نمایش می باشند. بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

کیندردینجک kinderdinjk

یک از دیدنی های هلند آسیاب های بادی آن است. بیش از ۱۰۰۰ آسیاب بادی قدیمی هنوز در کشور هلند وجود دارد. بیش ترین تعداد این آسیاب های بادی در نزدیکی روستای کیندر جینک Kinderdijk (“Dike کودکان”) یافت می شود. این آسیاب بادی ها برای تخلیه آب اضافی از پولدرها ( پولدر ها زمین های پست ساحلی در کشور هلند می باشند که مرز بندی می شوند.) تعبیه شده اند که در زیر سطح دریا قرار دارند، ۱۹ تا آسیاب بادی تا سال ۱۷۴۰ در این روستا ساخته شد. از این آسیاب بادی ها تا کنون به خوبی محافظت شده است و در حال حاضر جاذبه های توریستی محبوبی را در کشور هلند فراهم کرده است.

هوگ ولو Hoge Veluwe

پارک ملی Hoge Veluwe یکی از بزرگترین ذخایر طبیعی در کشور هلند است که شامل هیتلند یا زمین های گرم، تپه های ماسه ای و جنگل ها می باشد. موزه Kröller-Müller با مجموعه وسیعی از نقاشی های ونسان ون Vincent Van در داخل این پارک قرار دارد. دوچرخه ها به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان Hoge Veluwe در اختیار عموم قرار می گیرند، که بیشتر آن ناحیه در معرض رفت و آمد ماشین ها است.

باغ کیوکنهوف Keukenhof

باغ Keukenhof بزرگترین باغ گل جهان است و در واقع نوعی ارتقاء صنعت گل هلندی می باشد. تقریبا هفت میلیون شاخه گل سالانه در پارک کاشته می شوند. این گل ها فقط گل لاله نیستند، بلکه سنبلچه ها، علف های هرز و دیگر گل های بهار نیز در این باغ به نمایش گذاشته می شود. باغ ها از هفته گذشته در ماه مارس تا اواسط ماه می باز هستند. Keukenhof یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در هلند است.

ساختمان شهرداری دلفت Delft city Hall

ساختمان یا تالار شهرداری در دلفت یک ساختمان به سبک رُنِسانس است که در میدان Markt در کنار Nieuwe Kerk (کلیسای جدید) واقع شده است. معمار هلندی هندریک د کیسر این بنا را طراحی کرده است. این تالار در طول قرن ها به شدت تغییر کرده است و در قرن بیستم به ظاهر رنسانسی خود بازگشته است. بهتر است بازدید از این ساختمان را در برنامه ی سفر خود بگنجانید ،زیر معماری آن حتما ارزش دیدن را دارد و مطمئنا از گذراندن وقت در این مکان پشیمان نخواهید شد.

جزیره های غربی فریسین west frisian islands

جزایر فریسین غربی یا Waddeneilanden ها در هلند یک زنجیره ای از جزایر در ساحل دریای شمال هلند هستند. این جزایر از طریق دریای شمالی به جزیره های فریسی شرق آلمان وصل می شوند و تا آن جا ادامه پیدا می کنند. این جزایر دریای شمال را از دریای کم عمق wadden جدا می کند، آپارتمان های گل گلی و رنگی رنگی در این جزایر زیبا قرار گرفته است که نظر همه را به خود جلب می کند . تحت نظارت راهنماها. و با رعایت قوانین هنگامی که جزر و مد رخ می دهد و در تایمی که آب دریا پایین می رود می توانید در ساحل ها جلو تر رفته و قدم بزنید. در این جزایر معمولا ماشین کم پیدا می شود و دوچرخه سواری بهترین وسیله حمل و نقل می باشد. پس با این حساب می توانید حدس بزنید که چه هوای پاکی در این جزیره در جریان است. بهتر است از مشغولیات و کار های روزانه خود برای مدتی دست بکشید و برای آرامش رو و جسم خود به این جزایر شگفت انگیز سفر کنید.

کانال های لیدن Leiden canals

شهر لیدن به دلایلی هم چون دارا بودن قدیمی ترین دانشگاه هلند، محل تولد رِمبرنت Remberandt ( نقاش معروف هلندی که از چهره های طلایی این کشور می باشد.) و کانال های زیبای آن شناخته شده و مشهور است. دو شاخه قدیمی راین به لیدن در شرق وارد می شوند و در مرکز شهر به یک دیگر می رسند . این شهر هم چنین شامل چند کانال کوچکتر نیز هست. مرکز قدیمی لیدن یکی از بزرگترین مراکز شهری قرن هفدهم در هلند است و دومین رتبه از نظر بزرگی مراکز شهر به آمستردام تعلق دارد.

آمستردام Amsterdam

شهر آمستردام شروع به ساخت کانال های معروف خود در قرن ۱۷ کرد. این قرن ، جزء عصر طلایی کشور هلند محسوب می شود. سه کانال اصلی این کشور به نام های Herengracht، Prinsengracht، و Keizersgracht هستند. کمربند مرکزی در اطراف شهر، به نام grachtengordel می باشد. امروزه بیش از ۱۰۰ کیلومتر (۶۰ مایل) کانال و ۱۵۰۰ پل در این شهر وجود دارد. همراه با کانال های اصلی تعداد ۱۵۵۰ ساختمان برجسته نیز در این شهر قرار گرفته است. آمستردام معروف ترین شهر در کشور هلند می باشند و هر ساله خیلی از توریست ها را به سمت خود می کشاند. خیلی از افراد هستند که فقط برای بازدید از این شهر به کشور هلند سفر می کنند اما بهتر است نگاهی هم به مناطق دیدنی دیگر در این کشور بیاندازید. هلند کشوری بسیار زیبا و مملو از جاذبه های تاریخی است. حتما قبل از سفر در مورد زیبایی ها و جاذبه های به دقت تحقیق و مطالعه کنید.

گردآوری: مکان های تفریحی جهان

منبع: دلگرم

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

جزایر زیبای آنتیگوا و باربودا کجاست ؟ + عکس

جزایر زیبای آنتیگوا و باربودا کجاست ؟ + عکس کشور آنتیگوا و باربودا بصورت یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *