خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > با نزدیک شدن فصل گرما، برای جلوگیری از گرما زدگی میوه ها را آنلاین خریداری کنید

با نزدیک شدن فصل گرما، برای جلوگیری از گرما زدگی میوه ها را آنلاین خریداری کنید

با نزدیک شدن فصل گرما، برای جلوگیری از گرما زدگی میوه ها را آنلاین خریداری کنید

گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است که به دلیل گرمای بیش از حد هوا اتفاق می‌افتد. گرمازدگی به ویژه در کودکان مشکل بسیار خطرناکی خواهد بود که حتی سالانه موجب مرگ و میر برخی افراد در جهان می‌شود. پس با گرم شدن هوا باید اقدامات لازم را در جهت مقابله با گرمازدگی انجام دهید.

مصرف میوه با هدف تامین آب مورد نیاز بدن و مبارزه با گرمازدگی یکی از اقدامات موثر خواهد بود. همچنین، خروج کمتر از منزل نیز به جلوگیری از گرمازدگی کمک خواهد کرد. به همین دلیل، در این مطلب میوه‌های مناسب گرمازدگی را معرفی کرده و راه راحت‌تر برای خرید میوه‌ها را توضیح می‌دهیم.

میوه های مناسب برای پیشگیری از گرمازدگی

مصرف میوه‌ها خواص مختلفی برای بدن دارد. این گروه از مواد غذایی مسئول تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند انواع ویتامین‌ها است. به همین دلیل خوردن میوه موجب تقویت بدن در مقابله با عوامل بیماری‌زا شده و فعالیت اندام‌های مختلف را تنظیم می‌کند. خواص برخی میوه‌ها و توانایی آن‌ها در تامین آب از دست رفته بدن در روزهای گرم سال، موجب می‌شود تا برای جلوگیری از گرما زدگی مفید باشند. در ادامه برخی از بهترین میوه‌ها برای مقابله با گرما زدگی را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید از طریق خرید آنلاین میوه و تره بار برای تهیه این میوه‌ها اقدام کنید.

مصرف هندوانه و فرار از گرمازدگی

هنداونه یکی از میوه‌های محبوب بهار و تابستان است که بیش از ۹۰ درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه را می‌توان به صورت آبمیوه خنک نیز مصرف کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. این میوه به هیدراتاسیون بدن کمک کرده و آب از دست رفته به دلیل تعرق زیاد را جبران می‌کند. خوردن یک لیوان آب هندوانه یا چند قطعه هندوانه خنک و تازه، اولین راهی است که می‌توان برای مقابله با گرمازدگی انجام داد.

گلابی، میوه رفع گرمازدگی

گلابی از جمله میوه‌های محبوب و خوشمزه تابستانی است که در تمام میوه فروشی ها یافت می‌شود. این میوه محتوای آب زیادی دارد که می‌تواند گرمازدگی را به سرعت رفع کند. در طول تابستان از گلابی در تهیه سالادهای میوه خوشمزه استفاده کنید تا گرمازده نشوید.

طالبی، میوه تابستانی و مقابله با گرما

در صورتی که در روزهای گرم سال در خطر گرمازدگی بودید، از مصرف طالبی غافل نشوید. این میوه علاوه بر اینکه با کم آبی بدن مقابله می‌کند، حاوی ویتامین‌های A و B6 است که وجود آن‌ها برای فعالیت طبیعی بدن ضروری خواهد بود. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در طالبی سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و مانع از آسیب سلول‌ها و ایجاد تومورهای سرطانی می‌شوند.

مصرف خیار برای گرمازدگی

خیار از جمله میوه‌های خوشبو و خوش‌مزه‌ای است که کاربرد فراوانی دارد. از این میوه در تهیه سالاد، سالاد میوه، آبمیوه‌های ترکیبی و اسموتی استفاده می‌شود تا بتوانید به راحتی از خواص آن بهره‌مند شوید. خوردن خیار در زمان انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی یا در روزهای گرم سال، آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و بدین طریق مانع از گرمازدگی می‌شود. البته خیار حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین C است که برای بدن مفید خواهد بود. شما می‌توانید با خرید اینترنتی میوه از میوه فروشی ها نزدیک به محل زندگی خود، خیار و دیگر میوه‌های مورد نیاز را تامین کنید.

از بین بردن گرمازدگی با میوه‌های خانواده توت

در خانواده توت یا بری، میوه‌هایی مانند تمشک، توت سفید، بلوبری و … قرار گرفته‌اند که همگی بسیار مفید و مقوی هستند. توت‌ها حاوی ویتامین C بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین مصرف این گروه از میوه‌ها موجب آبرسانی بدن شده و احتمال گرمازدگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تمشک، بلوبری و توت فرنگی نوبرانه روزهای گرم سال هستند که نباید از خوردن آن‌ها غافل شوید، چراکه خواص بسیاری برای بدن به دنبال خواهند داشت.

انبه و گرمازدگی

همه ما انبه را به عنوان یک میوه خوشمزه و پرخاصیت می‌شناسیم. مصرف این میوه می‌تواند بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مختلف مانند ویتامین A، C و E را تامین کند. جالب است بدانید که خوردن انبه برای رفع گرمازدگی نیز مفید خواهد بود و می‌تواند به هیدراتاسیون بدن کمک کند. انبه را در رژیم غذایی خود جای دهید تا از خواص مختلف آن بهره‌مند شده و با گرمازدگی نیز مقابله کنید.

سفارش آنلاین میوه برای مقابله با گرمازدگی

برای خرید میوه می‌توانید به صورت حضوری به یک میوه فروشی مراجعه کرده و میوه‌های مورد نظر خود را تهیه کنید تا با مصرف آن‌ها از ابتلا به گرمازدگی جلوگیری شود. سفارش آنلاین میوه روش دیگری است که نسبت به خرید حضوری مزیت‌های بیشتری دارد، زیرا دیگر نیاز به خروج از منزل نخواهید داشت. امکان خرید اینترنتی میوه از طریق اسنپ فود فراهم شده است و شما می‌توانید، میوه، سبزیجات و دیگر محصولات را از طریق سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود سفارش دهید. به این شکل، علاوه بر اینکه از میوه‌ها برای جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌گیرید، خروج از منزل و قرارگیری در مقابل گرمی هوا را به حداقل می‌رسانید.

همچنین، یکی از مزایای خرید غیرحضوری، برخورداری از تخفیف‌های متعدد اسنپ فود است که موجب می‌شود قیمت میوه آنلاین کمتر از خرید حضوری از میوه فروشی باشد. فرقی نمی‌کند در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید؛ شیراز، گرگان، کرمان، اصفهان یا تهران؛ با اسنپ فود امکان خرید از تمامی هایپرمیوه های نزدیک به محل سکونت خود را خواهید داشت. بدین طریق باکیفیت‌ترین میوه‌ها را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل خواهید گرفت.

منبع : میوه فروشی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *