خانه > آشپزی و تغذیه > آموزش انواع غذاها > با بادمجون چی درست کنیم؟ | آشپزی با بادمجان

با بادمجون چی درست کنیم؟ | آشپزی با بادمجان

با بادمجون چی درست کنیم؟ (آشپزی با بادمجان)

آشپزی ایرانی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است به طوری که حتی یک غذا را به چندین و چند سبک متفاوت می‌پزند. آشپزی با بادمجان هم به همین شکل است و از آن در بسیاری از غذاها و دورچین‌ها استفاده می‌کنند.

درست کردن غذا با بادمجان به قدری در ایران محبوب است که لیست بلندی از غذاهایی که با آن درست می‌شود را می‌توان تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در خصوص چند غذا بیان کنیم و روش تهیه دو نوع ترشی با بادمجان بیان کنیم. تا انتها با ما باشید.

با بادمجون چی درست کنیم؟ , آشپزی با بادمجان

راحتی در آشپزی با بادمجان

درست است که آشپزی با بادمجان بسیار سخت نیست و چندین غذا را می توان به سرعت و در کمتر از یک ساعت درست کرد. اما در این روزهای پرمشغله شاید نتوان همیشه آشپزی کرد و دوست داشت که غذاهای خوشمزه ای مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی و سایر غذاهای این چنینی را خورد. برای این کار تنها کافی است که به سراغ اپلیکیشن های سفارش غذا مانند اسنپ فود روید و غذای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهید تا در اسرع وقت آن را جلوی در منزل تحویل بگیرید.

همچنین اگر علاقه دارید که در خانه آشپزی کنید می توانید از دیجی فود که یک مجله اینترنتی آشپزی و رستوران گردی است، استفاده کنید. در این مجله علاوه بر این که می توانید نحوه درست کردن بسیاری از غذاهای ایرانی و بین المللی را یاد بگیرید، می توانید با رستوران های خوب آشنا شوید. با استفاده از این روش می توانید با خیال راحت تری در اسنپ فود از آن رستوران ها سفارش دهید.

غذا با بادمجان

همان‌طور که گفتیم غذاهای متنوعی را می توان با بادمجان درست کرد. از معروف ترین و محبوب ترین غذاهایی که با بادمجان درست می شود می توان به کشک بادمجان، خورشت بادمجان، میرزا قاسمی و بادمجان شکم پر اشاره کرد.

۱- کشک بادمجان

معروف ترین غذا با بادمجان ، کشک بادمجان است. این غذا برای درست کردن نیاز به زمان بسیار زیادی ندارد و بسیار خوشمزه است. برای تهیه این غذا به بادمجان، پیاز، کشک، سیر، نعنا، مغز گردوی آسیاب شده، روغن و نمک احتیاج دارید.

۲- میرزا قاسمی

در شمال ایران آشپزی با بادمجان بسیار مرسوم است. یکی از غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی این خطه از کشور، میرزا قاسمی است. این غذا سنتی و محبوب را می‌توان در کمتر از یک ساعت آماده و نوش جان کرد. برای تهیه میرزا قاسمی به بادمجان، گوجه فرنگی، رب گوجه، سیر، تخم مرغ، روغن، نمک و فلفل نیاز دارید.

۳- خورشت بادمجان

خورشت بادمجان یکی دیگر از انواع غذا با بادمجان است. این غذای خوشمزه معمولاً با گوشت چرخ کرده درست می شود اما گیاه خوارها با حذف گوشت از آن، این غذا را تهیه و مصرف می کنند. در کنار این غذا معمولاً برنج به صورت دمی سرو می شود. برای تهیه این غذا به گوشت چرخ کرده یا خورشتی، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه، لیمو عمانی یا پودرش، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

با بادمجون چی درست کنیم؟ , آشپزی با بادمجان

– بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یکی دیگر از انواع غذاهایی است که با بادمجان درست می شود. این غذا طرفداران بسیاری دارد و مانند خورشت بادمجان می توان با حذف گوشت آن را برای گیاه خواران نیز طبخ کرد. برای تهیه این غذا به بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی، روغن، گوشت چرخ کرده، سبزی خشک، رب گوجه، نمک، فلفل، زردچوبه نیاز دارید. البته برخی برای جذاب تر کردن این غذا بر روی آن پنیر پیتزا نیز اضافه می کنند.

ترشی با بادمجان

ترشی‌های متفاوتی با بادمجان درست می شود که معروف ترین آن ها ترشی بادمجان و ترشی بادمجان شکم پر است. در ادامه در خصوص نحوه درست کردن این دو ترشی با بادمجان توضیحاتی را بیان می کنیم.

همان‌طور که آشپزی با بادمجان بسیار سخت نیست اما نیازمند رعایت مواردی است، درست کردن ترشی با بادمجان هم به همان صورت است. در صورت رعایت چند نکته به راحتی می توانید ترشی های بسیار خوشمزه‌ای را در خانه درست کنید

با بادمجون چی درست کنیم؟ , آشپزی با بادمجان

– ترشی بادمجان

ترشی بادمجان یکی از ترشی های خوشمزه و دوست داشتنی است که می تواند به عنوان چاشنی و دورچین در کنار بسیاری از غذاها استفاده شود. برای درست کردن این ترشی به مواد زیر نیاز دارید.

بادمجان: ۱ کیلوگرم

سیر: ۲۵۰ گرم

سبزی ترشی: ۱۰۰ گرم

سرکه انگور: ۱٫۵ لیتر

فلفل سبز: ۴ عدد

سیاه دانه، گلپر و نمک: به میزان لازم

برای درست کردن ترشی بادمجان آن‌‌ها را به صورت حلقه یا هر شکل دیگری که دوست دارید خرد کنید. سپس بادمجان‌ها را در آب جوش و نمک قرار داده و برای ۱۰ تا نهایتاً ۱۵ دقیق بگذارید تا نیم پز شوند. بادمجان ها را روی آب کش قرار می‌دهیم و صبر می کنیم تا آب آن ها به خوبی خارج شود. وجود آب در ترشی باعث می شود تا ترشی کپک بزند.

پس از این که بادمجان ها به خوبی خشک شد، نوبت به آماده کردن سایر مواد می رسد. سیر ها را پوست بکنید، بشویید و به خوبی خشک کنید. سبزی ها را نیز پاک کنید، بشویی و به خوبی خشک کنید. حالا نوبت به مرحله آخر می رسد. در ظرف مورد نظرتان یک ردیف بادمجان بریزید، سپس روی آن مقداری سبزی معطر مخصوص ترشی، فلفل، نمک و سیر خرد شده قرار دهید و دوباره روی آن بادمجان بریزید.

این کار را به اندازه ای تکرار کنید که بادمجان ها تمام شود. پس از آن در ظرف سرکه بریزید به طوری که تمام بادمجان ها در زیر سرکه قرار گرفته باشند. در ظرف را به خوبی ببندید و آن را در جایی خشک و خنک قرار دهید. پس از سپری شدن یک هفته ترشی شما آماده مصرف خواهد بود.

با بادمجون چی درست کنیم؟ , آشپزی با بادمجان

– ترشی بادمجان شکم پر

ترشی بادمجان شکم پر یکی دیگر از انواع ترشی با بادمجان است که طرفداران بسیاری دارد. برای درست کردن این ترشی به مواد زیر نیاز دارید.

بادمجان: ۱ کیلوگرم

هویج: ۳ عدد متوسط

پیاز: ۴ عدد متوسط

سیر: ۵ حبه

فلفل دلمه ای سبز: ۳ عدد

سرکه ۱٫۵ لیتر

نمک ۱ قاشق چای‌خوری

نعناع خشک: ۲ قاشق چای‌خوری

فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی با بادمجان به صورت شکم پر به این صورت است که ابتدا باید بادمجان ها را به خوبی بشویید و قسمت کلاهک آن ها را جدا کنید. سپس روی بادمجان ها با یک چاقوی تیز شکافی به صورت طولی ایجاد کنید. دقت کنید که این شکاف را به گونه ای ایجاد کنید که پوست پشت بادمجان پاره نشود. بادمجان ها را برای مدت ۱۰ دقیق آب‌پز کنید تا کمی نرم شوند.

سپس اجازه دهید تا آب آن ها کاملاً گرفته شود. هویج و فلفل دلم را به صورت خلال هایی نازک خرد کنید. البته بهتر است خلال های فلفل دلمه اندکی درشت تر باشد. پیاز را ریز کنید و سیرها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج، پیاز، فلفل دلمه، نعنا، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و در میان شکم بادمجان ها بریزید. دو طرف بادمجان را به آرامی به هم فشار دهید تا نزدیک تر شوند و آن ها را در ظرف مورد نظر به صورتی بچینید که شکافت بادمجان ها به سمت بالا باشد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه سالاد ماکارونی خانگی

طرز تهیه سالاد ماکارونی خانگی سالاد ماکارونی یکی از گزینه‌های خوشمزه در لیست غذایی خانواده‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *