خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > بهترین مارک پودر کلاژن چیست؟

بهترین مارک پودر کلاژن چیست؟

بهترین مارک پودر کلاژن چیست؟

پودر کلاژن از نیازهای بدن است که اگر به درستی تامین نشود؛ می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. در ادامه به بررسی بیش‌تر کلاژن ساز و مکمل کلاژن می‌پردازیم. این مهم است که برای استفاده انواع مکمل­های پروتئینی مورد نیاز بدن، مشاوره­های لازم را دریافت کنید تا با مصرف نامناسب آنها، مشکلات بیشتری را به بدن تحمیل نکنید.

پودر کلاژن چیست

یکی از نیازهای بدن، کلاژن است. عموما پوست و موی انسان، چنانچه با استرس همراه شود یا آنکه افراد پا به سن بگذارند؛ حالت اولیه خود را از دست می‌دهد. جدا از این مورد، ورزشکاران نیز باید برای تقویت قوای جسمی از این پودر استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع کلاژن و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم

مقایسه از لحاظ مقدار کلاژن

بین انواع پودر کلاژن ساز موجود در بازار کلاژن بیوتی، کلاژن گلد آدریان، کلاژینو و پودر محبوب رجینتا دارای ۵ گرم کلاژن هستند. اما پودر گرند نورم لایف از مقدار ۱۱ گرم کلاژن تشکیل شده است.

مقایسه موارد مصرف انواع کلاژن‌ها

روی بسته انواع کلاژن‌ها، مثل کلاژن بیوتی و کلاژینو چیزی ننوشته و لازم است تا با پزشک برای مصرف این محصولات مشورت کنید. پودر گرند نورم لایف، به عنوان نوعی از مکمل کلاژن، روی انعطاف پذیری مفاصل، رشد طبیعی مو و ناخن و افزایش تونیسیته پوست،  تامین انرژی بدن از طریق متابولیسم پروتئین‌های موجود و ریکاوری پس از تمرینات ورزشی موثر است. پودر ریجنتا نیز، به عنوان بهترین پودر کلاژن برای اکثر افراد به سلامت پوست، مو و ناخن و همینطور استحکام استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند.

مقایسه از لحاظ ترکیبات

پودر گرند نورم لایف، دارای یک ترکیب کلاژن پپتاید است. کلاژن بیوتی از ۵ ترکیب شامل زینک، هیالورونیک اسید، بیوتین، ویتامین ث تشکیل شده است. کلاژن گلد آدریان متشکل از سه ترکیب شامل هیالورونیک اسید و‌ ویتامین ث است. ریجنتا دارای ۱۲ ترکیب شامل مولتی ویتامین-مینرال و کلاژن، تامین ۱۰۰ نیز به ویتامین ث می­باشد.

 مقایسه از لحاظ کشور سازنده

سه پودر گرند نورم لایف، کلاژن گلد آدریان و ریجنتا، ساخت کشور ایران هستند. کلاژن بیوتی و کلاژینو تحت لیسانس ویشاردفرانسه تولید می‌شوند.

مقایسه از لحاظ تعداد سروینگ محصول

سروینگ درج شده روی پودر گرند نورم لایف، کلاژن بیوتی و کلاژینو ۳۰ است. سروینگ کلاژن گلد آدریان ۲۰ بوده و سروینگ ریجنتا، ۳۰ و ۴۱ است.

مقایسه از لحاظ وضعیت موجودی در بازار

هر چهار محصول پودر گرند نورم لایف، کلاژن بیوتی، کلاژن گلد آدریان، کلاژینو و ریجنتا در بازار موجود هستند و به راحتی پیدا می‌شوند. با توجه به تمام موارد گفته شده، پودر کلاژن ساز ریجنتا از مزایای بیش‌تری نسبت به باقی محصولات برخوردار است.

عوارض پودر کلاژن

از آنجایی که بیش‌تر کلاژن ساز‌ها با استفاده از ماهی، صدف یا تخم مرغ ساخته شده‌اند. آن دسته از افرادی که نسبت به این ترکیبات حساسیت دارند؛ نباید آنها را مصرف کنند. از جمله رایج‌ترین عوارض مصرف قرص کلاژن، می‌توان به احساس طعم بد در دهان و علائم خفیف گوارشی اشاره کرد.

البته این نگرانی هم وجود دارد که تحریک سنتز کلاژن، باعث بالا رفتن استرس اکسیداتیو و تولید انواع اکسیژن واکنش‌پذیر شود. همچنین، ایمنی مصرف مکمل‌های کلاژن مورد بررسی قرار نگرفته است. عوارض مربوط به کلاژن و دیگر مواردی که به ایمنی مصرف پودر کلاژن در مادران شیرده، کودکان، زنان باردار و کسانی که مشکلات پزشکی دارند یا دارو مصرف می‌کنند ربط دارد؛ اثبات نشده است.

خوب است بدانید اکثر مکمل‌های کلاژن به خاطر ادعاهای نادرست توسط سازمان FDA منع و از فروشگاه­ها جمع شده‌اند. از نظر سازمان غذا و دارو، محصولاتی که با هدف برطرف کردن چین و چروک یا تولید کلاژن روانه بازار شده‌اند؛ دارو به شمار می‌آیند و مکمل نیستند. این دسته از محصولات باید درباره ایمنی و اثربخشی خود، شواهد محکم و قاطعانه‌ای را ارائه کنند. چنانچه هیچ مدرکی یا شواهد محکمی ارائه ندهند؛ حذف خواهند شد.

زمان مصرف پودر کلاژن

چنانچه دارای مشکلات روده یا گوارشی هستید؛ اول صبح با معده‌ خالی یا همراه با وعده‌های غذایی اصلی مثل صبحانه، نهار یا شام، بهترین زمان مصرف کلاژن است. اگر می‌خواهید راحت بخوابید می‌توانید پیش از خواب، کلاژن را مصرف کنید. مصرف قرص کلاژن، در بهبود کیفیت خواب نیز تاثیرگذار است. با توجه به ذائقه‌ خود می‌توانید  مکمل کلاژن را به شکل محلول در آب، آبمیوه، چای، شیر و هر نوشیدنی موردعلاقه‌تان میل کنید.

قیمت پودر کلاژن

عوامل متنوعی از جمله نوع، تعداد، وزن، برند و… روی قیمت پودر تاثیرگذار است. لازم به یادآوری است قیمت این پودر، بر خلاف داروها، طبق تعرفه‌ مصوب دولتی محاسبه نمی‌شود. ضمنا با توجه به اینکه این پودر یک نوع مکمل زیبایی به شمار می‌آید؛ تحت پوشش اکثر بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد.

بنابراین، کلاژن جزء مواد مورد نیاز بدن بوده که در شرایطی خاص ممکن است بدن به آن نیاز بیش‌تری پیدا کند. پس با خرید پودر کلاژن، می توانید این نیاز را برطرف کنید. ضمن آنکه با مقایسه محصولات مشابه، می توان گفت ریجنتا بهترین محصول محسوب می­شود.

 پودر گرند نورم لایفکلاژن بیوتیکلاژن گلد آدریانکلاژینوریجنتا
مقدار کلاژن۱۱۵ (گرم۴٫۷۵)۵۵ (گرم۴٫۷۵)۵
تعداد ترکیبات۱۵۳۱۱۲
ترکیباتکلاژن پپتایدزینک، هیالورونیک اسید، بیوتین، ویتامین ث،هیالورونیک اسد، ویتامین ثکلاژن پپتایدمولتی ویتامین-مینرال و کلاژن

تامین ۱۰۰ نیز به ویتامین ث

کشور سازندهایران- وانا داروتحت لیسناس ویشاردفرانسهایرانتحت لیسناس ویشاردفرانسهایران
قیمت(تا تاریخ آذر۱۴۰۱)۴۱۴۵۸۰۴۵۷۴۲۰۵۸۰ساشه۴۸۳قوطی
تعداد سروینگ محصول۳۰۳۰۲۰۳۰۳۰۴۱
قیمت هر سروینگ (تومان)۱۳٫۸۱۹٫۳۲۲٫۸۱۴۱۹٫۳۱۱٫۷
وضعیت موجودی در بازارموجودموجودموجودموجودموجود

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا تشکر از معلم | متن برای تبریک روز معلم

متن زیبا برای تشکر از معلم  در ادامه مجموعه ای از متن تشکر از معلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *