خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > بهترین مکمل‌ کلاژن موجود در داروخانه‌ها کدام است؟

بهترین مکمل‌ کلاژن موجود در داروخانه‌ها کدام است؟

بهترین مکمل‌ کلاژن موجود در داروخانه‌ها کدام است؟

پوست، مو و ناخن‌ها از اصلی‌ترین شاخصه‌های زیبایی هر فرد می‌باشند. با گذشت زمان و طی فرآیند پیری و یا در بعضی شرایط مانند استرس، بیماری‌ها، دوره‌ی نقاهت و …، ظاهر هر فرد دست‌خوش تغییر می‌شود. در این شرایط پوست انعطاف و رطوبت خود را از دست می‌دهد، ناخن‌ها شکننده می‌شوند و ضخامت موها کاهش پیدا می‌کند.

نتایج تحقیقات متعدد نشان‌ می‌دهد مصرف مکمل کلاژن با کیفیت، می‌تواند باعث افزایش رطوبت و خاصیت انعظاف‌پذیری پوست، جلوگیری از شکستن ناخن‌ها و کمک به استحکام آن‌ها و همچنین افزایش ضخامت مو‌ها بشود.

مکمل‌های کلاژن عمدتا از ۳ منبع خوکی، گاوی و دریایی (ماهی) بدست می‌آیند. با توجه به اینکه مصرف گوشت خوک و فرآورده‌های مربوط به این حیوان در دین مقدس اسلام حرام است، مکمل‌های کلاژن موجود در بازار ایران از دو منبع گاوی و دریایی تهیه شده‌اند.

به‌طور کلی کلاژن با منبع گاوی گزینه‌ی بهتری در مقایسه با کلاژن ماهی است. کلاژن ماهی بوی نامطبوعی دارد و می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود. کلاژن گاوی بدلیل شباهت ژنتیکی بیشتری منبع آن با انسان، باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود و از طرفی فاقد بوی نامطبوع است.

مکمل‌های کلاژن در فرم‌های مختلفی تهیه می‌شوند. پودر، کپسول و قرص انواع فرم‌های مکمل کلاژن موجود در بازار هستند. پودر کلاژن پس از باز شدن بسته‌بندی در آب حل شده و سپس میل می‌شود. از آن‌جا که کلاژن در حالت مایع بیش‌ترین جذب و اثرگذاری را دارد، می‌توان گفت فرم پودری مکمل کلاژن بهترین فرم این محصول می‌باشد.

در ادامه به چند نمونه از بهترین کلاژن موجود در بازار اشاره می‌شود.

سمانیک کلاژن (سمانیک سلامت گستر)

منبع تهیه ماده اولیه کلاژن، سمانیک کلاژن از شرکت آلمانی Gelita با نام تجاری کلاژن پپتید VERISOL ® می‌باشد. این شرکت از بهترین تولیدکنندگان کلاژن در دنیا می‌باشد. محصول سمانیک کلاژن ® از منبع گاوی تهیه شده است و حاوی کلاژن نوع ۱ و ۳ می‌باشد. در این محصول علاوه بر کلاژن، ویتامین ث هم وجود دارد که باعث افزایش تولید کلاژن، دفع اکسیدان‌های سمی و پیشگیری و درمان لکه‌های پیری می‌شود.

محصول سمانیک کلاژن ® به فرم پودر می‌باشد و هر بسته از سمانیک کلاژن، حاوی ۳۰ ساشه‌ی ۵/۲ گرمی کلاژن هیدرولایز شده به همراه ۶۶ میلی‌گرم ویتامین ث است که اثر گذاری درمانی بالایی دارد. کلاژن به‌کار رفته در این محصول (VERISOL ® ) به‌طور اختصاصی جهت استفاده و مشاهده‌ی بیشترین تاثیر بر پوست، مو و ناخن تهیه شده است.

نتایج مطالعات بالینی نشان می‌دهد استفاده از کلاژن VERISOL ® که در محصول سمانیک کلاژن به‌کار رفته است، باعث افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و علاوه بر آن چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد. همچنین این محصول باعث افزایش استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از شکننده شدن آن‌ها می‌شود. از طرفی این کلاژن به افزایش ضخامت مو نیز کمک می‌کند.

این محصول دارای بو و طعم مطلوبی است و به راحتی در آب حل می‌شود.

کلاژن ۱۰۰۰ میلی گرم (یوروویتال)

این کلاژن از منبع ماهی تهیه شده است و حاوی کلاژن نوع ۱ و ۳ می‌باشد. این محصول به شکل قرص فرموله شده است. در هر بسته از این محصول ۳۰ عدد قرص حاوی ۱ گرم کلاژن و ۸۰ میلی‌گرم ویتامین ث وجود دارد. میزان مصرف این کلاژن روزانه یک قرص می‌باشد.

 

کلاژن پلاس (یوروویتال)

این محصول نیز همانند مورد قبل از منبع ماهی تهیه شده است و حاوی کلاژن نوع ۱ و ۳ است. این محصول به شکل قرص بوده و هر بسته‌ی این محصول حاوی ۶۰ عدد قرص می‌باشد. در هر قرص کلاژن پلاس ۵۰۰ میلی‌گرم کلاژن، ۵۰ میلی‌گرم اسید آمینه‌ی ال-لیزین و ۳۰ میلی‌گرم ویتامین ث وجود دارد. میزان مصرف این محصول روزانه ۱ قرص است.

کلاژن پلاس (برونسون)

هر بسته از این محصول حاوی ۶۰ عدد قرص بوده و هر قرص حاوی ۷۵۰ میلی‌گرم کلاژن نوع ۱ و ۳ از منبع ماهی، ۲۵۰ میلی‌گرم کلاژن نوع ۲ از منبع مرغ و ۱۰ میلی‌گرم ویتامین ث می‌باشد. میزان مصرف این محصول روزانه ۳ عدد قرص برای بزرگسالان است.

کلاژن ریپیر ماتریکس پلاس (ام سی ای فارما)

این محصول به شکل استیک بسته‌بندی شده است و برای استفاده از آن باید محتویات هر استیک را با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر آب مخلوط و سپس مصرف کرد. هر بسته حاوی ۱۴ عدد استیک است. هر استیک از ۳۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن نوع ۱و ۳ از منبع ماهی، ۵۰ میلی‌گرم هیالورونیک اسید، ۱۶۰ میلی‌گرم ویتامین ث، ۵ میلی‌گرم روی، ۷/۰ میلی‌گرم ویتامین B2 و ۲۵ میکروگرم سلنیم تشکیل شده است. میزان مصرف این محصول ۱ تا ۲ استیک در روز است.

کلاژن گلد هیر (آدریان)

این محصول به شکل ساشه تهیه شده است و هر بسته از این محصول حاوی ۲۰ ساشه است. هر ساشه از ۵۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن نوع ۱ و ۳ از منبع ماهی، ۲۵۰ میلی‌گرم کلاژن، ۸/۱۰ میلی‌گرم زینک، ۴۰ میلی‌گرم عصاره خشک گیاه بامبو، ۵۵ میکروگرم سلنیم و ۱۰۰ میکروگرم بیوتین تشکیل شده است. جهت مصرف این محصول روزانه ۱ ساشه را در نصف لیوان آب یا آب‌میوه حل کرده و به‌هم زنید تا محلول شفاف به‌دست آید و بلافاصله میل کنید.

سخن پایانی

مکمل‌های کلاژن از منابع مختلفی تهیه می‌شوند. منبع گاوی عمدتا از کلاژن نوع ۱ و ۳ تشکیل شده است در حالی‌که نوع ماهی عمدتا شامل کلاژن نوع ۱ و ۲ است. با توجه به این نکته که کلاژن موجود در پوست از نوع ۱ و ۳ می‌باشد، لذا مصرف کلاژن گاوی گزینه‌ی مناسب‌تری برای افزایش سلامت پوست است.

در این مقاله تعدادی از مکمل‌های کلاژن موجود در بازار داخلی از نظر فرم کلاژن، شکل بسته‌بندی، مقدار مواد و انواع تشکیل‌دهنده و تعداد موجود در هر بسته‌بندی مورد بررسی قرار گرفتند.

با توجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده، به نظر می‌آید که مکمل سمانیک کلاژن به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های کلاژن موجود در بازار ایران تأییدیه دارد. این مکمل، که حاوی کلاژن پپتید است، نقش مهمی در ارتقاء سلامت پوست، مو و بافت‌های بدنی دارد. تحقیقات نشان داده است که سمانیک کلاژن تأثیر مثبتی در کاهش علائم پیری و افزایش انعطاف‌پذیری پوست دارد. به همین دلیل، این مکمل به عنوان یک انتخاب پرطرفدار برای افرادی که به بهبود سلامتی پوست، مو، و بافت‌های بدنی خود علاقه دارند، شناخته می‌شود.

در نهایت پیشنهاد می‌شود تا حد امکان با مصرف مواد غذایی سالم، طبیعی و با کیفیت، ورزش کردن و دوری از افکار منفی، سلامت خود را تضمین کنید و اگر مجبور به استفاده از مکمل‌های غذایی، ویتامین‌ها و … شدید، با نهایت دقت و وسواس، سالم‌ترین نوع را انتخاب و مصرف کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *