خانه > فرهنگ و هنر > مناسبت ها در ایران و جهان > تاریخ کریسمس ۱۴۰۰ | تاریخ کریسمس ۲۰۲۲

تاریخ کریسمس ۱۴۰۰ | تاریخ کریسمس ۲۰۲۲

کریسمس ۱۴۰۰ / کریسمس به تاریخ ایران

کریسمس چندم دی ماه است ؟ تاریخ کریسمس و سال نو میلادی یک روز نیست! تاریخ کریسمس ۱۴۰۰ یا تاریخ کریسمس ۲۰۲۲ برابر با روز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ است. این روز در تاریخ میلادی مصادف با ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ می‌باشد. همچنین تاریخ سال نو میلادی ۲۰۲۲ برابر است با روز ۱۱ دی که جشن آغاز سال نو میلادی نیز در این روز گرفته می‌شود.

تاریخ کریسمس ۱۴۰۰ , تاریخ کریسمس ۲۰۲۲

برخی تاریخ کریسمس و سال نو میلادی را یک روز میدانند که اشتباه است! مبدأ تاریخ نزد مسیحیان تولد حضرت عیسی (ع) است که اتفاقاً در روز ۲۵ دسامبر، یعنی یک هفته مانده به تحویل سال نو میلادی واقع شده است. جشن کریسمس در یک رویداد بزرگ در دنیا بوده و کشور های بسیاری نظیر اروپا، آمریکا، استرالیا  و همچنین بخش هایی از قاره آسیا و آفریقا این روز را جشن می گیرند. غربی ها لحظه انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب می دانند و در مهمانی های شبانه این لحظه را در کنار هم و با اجرای مراسم آتش بازی و جشن می‌گیرند. شب سال نو میلادی به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته می‌شود. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا عرف‌نامه پس از میلاد در کشورهای مسیحی و حتی غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر برپا می‌شود. در ادامه برای اطلاع از تاریخ جشن کریسمس ۲۰۲۲ و سال نو میلادی ۲۰۲۲  با ما همراه باشید.

تاریخ کریسمس و سال نوی میلادی ۲۰۲۲

کریسمس یا christmas که از آن با عنوان سالروز تولد حضرت عیسی مسیح یاد می شود، همه ساله در روز ۲۵ دسامبر، جشن گرفته می شود و پیروان آئین مسیحیت در جای جای دنیا، از این جشن بزرگ استقبال کرده و آن را گرامی می دارند. امسال نیز این جشن بزرگ در تاریخ ۲۵ دسامبر مصادف با ۴ دی ماه برگزار می گردد و عده ای حتی از شب قبل از آن، به جشن و سرور می پردازند.

روز اول ژانویه یا شروع سال نو میلادی ۲۰۲۲ برابر با روز شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ هجری خورشیدی و مصادف با ۲۷ جمادی الاول ۱۴۴۳ هجری قمری

بسیاری از افراد که آشنایی چندانی با آیین مسیحیت ندارند، گمان می کنند که کریسمس در واقع همان آغاز سال نو میلادی بوده و شب تولد عیسی مسیح در واقع همان شب اولین روز از سال جدید می باشد. اما در حقیقت این اندیشه، اشتباه بوده و آغاز سال نو میلادی هفت روز پس از تولد عیسی مسیح، اتفاق می افتد. با این حساب باید بدانید که سال نو میلادی در تاریخ ۱ ژانویه مصادف با ۱۱ دی ماه آغاز می گردد و دقیقا هفت روز پس از کریسمس روی خواهد داد.

تاریخ کریسمس ۲۰۲۲ مصادف است با روز شنبه ۴ دی ۱۴۰۰

جشن کریسمس ۱۴۰۰ در ایران در شامگاه جمعه ۱۰ دی ساعت ۱۲ شب انجام خواهد شد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بمناسبت ۵ اسفند؛ روز مهندس و مهندسی

روز مهندس در تقویم+ تعریف واژه مهندس و وظایف آن ها روز مهندس در تقویم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *