خانه > اسرار خانه داری > شستشو نظافت لکه گیری > خانه تکانی نوروز با شوینده های طبیعی!

خانه تکانی نوروز با شوینده های طبیعی!

خانه تکانی نوروز با شوینده های طبیعی!

برای خانه تکانی نوروز به راحتی می توانید مواد طبیعی و دوستدار طبیعت را جایگزین مواد شیمیایی پرخطر کنید. این مواد طبیعی که خاصیت شویندگی دارند عبارتند از :

شوینده های طبیعی برای خانه تکانی نوروز

نزدیک سال جدید، برای خانه تکانی مصرف انواع مختلف مواد شوینده افزایش پیدا می کند و درباور بسیاری از خانم ها و آقایان این موضوع شکل گرفته که هر چه از این مواد بیشتر استفاده کنیم ،نتایج بهتری به دست می آوریم. معمولا این افراد هیچ توجهی به میزان و شیوه استفاده از مواد شیمیایی ندارند وهر طور که خودشان تشخیص دهند، از آن استفاده می کنند اما به راحتی می توان از مواد طبیعی و دوستدار طبیعت به جای داروهای شیمیایی استفاده کرد.از جمله این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمک برای تمیز کردن اتو

کف همه اتوها بعد از مدتی کار کردن کدر می شود و لکه می افتد. برای تمیز کردن این لکه ها، اتو را بدون بخار روشن کنید. روی یک پارچه نمک بپاشید و پارچه را اتو کنید. کف اتوی شما مثل روز اول تمیز می شود.

جوش شیرین برای تمیز کردن یخچال، دیوار و کف خانه

جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد. می توان از مخلوط جوش شیرین با آب ولرم برای پاک کردن گاز، یخچال، دیوارها و کف خانه استفاده کرد. این ترکیب، علاوه بر براق و تمیز کردن سطوح، خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد.

پوست مرکبات و سرکه برای تمیز کردن دیوار و پنجره

در یک شیشه مقداری سرکه سفید و پوست مرکبات بریزید و این مخلوط را حدود دو هفته نگه دارید سپس از این مخلوط برای برق انداختن و تمیز کردن دیوار و پنجره ها استفاده کنید.

شیشه پاک‌ کن طبیعی

با مخلوط کردن ۲ پیمانه آب، ۲ پیمانه الکل  صنعتی  و نصف پیمانه آمونیاک شیشه شور بسازید. محلول را داخل اسپری بریزید. با استفاده از یک دستمال تمیز که پرز ندهد، شیشه را تمیز کنید. آمونیاک نقش مهمی در تمیزی شیشه دارد و الکل با تسریع در خشک شدن، به از بین رفتن خط‌ها و لکه ها کمک می‌کند.

نکته ای که کمتر ما به آن توجه می کنیم شیوه و ترتیب نظافت منزل است. اگر کمی به شیوه کار مادر بزرگ ها و مادرها توجه کنید، متوجه حرف من می شوید ، مواردی همچون دادن  زمان کافی برای خیس خوردن و تاثیر مواد شوینده بر اشیا وپارچه ها. مادران ما از روش خیساندن در تشت بزرگ یا وان حمام استفاده می کردند ومورد دیگر گرفتن گرد وخاک در مرحله اول است . معمولا پرده ها گرد وخاک زیادی می گیرد که بهتر است ابتدا آن ها را بتکانید و سپس شست وشو دهید تا مجبور نباشید از شوینده زیادی  استفاده کنید.

منبع : khorasannews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

در این مقاله روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه را به شما آموزش می‌دهیم. ۶ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *