خانه > اسرار خانه داری > شستشو نظافت لکه گیری > بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه

بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه

تمیز کردن مبل در خانه

تمیز کردن مبل در خانه همیشه یکی از کارهای دشوار خانه تکانی بوده و نیاز به ترفند های خاصی می باشد . در ادامه بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه را به شما آموزش داده ایم .

برای یک نظافت اصولی در خانه تکانی، باید به تمام لوازم و بخش‌هایی که بیشتر در معرض کثیفی بوده‌اند توجهی ویژه داشته باشیم. به عنوان مثال مبلمان. ما روزانه بارها با مبلمان در تماس هستیم، وقتی جلوی تلویزیون روی مبل لم می‌دهیم، آن‌جا عصرانه می‌خوریم، بچه‌هایمان بازی می‌کنند و با لباس‌های بیرونی روی آن‌ها می‌نشینیم. بعلاوه، مبلمان در معرض خاک‌ها و غباری که در هوا هستند نیز قرار گرفته. همه این موارد باعث می‌شود که شست‌وشوی مبلمان در خانه تکانی بسیار مهم باشد. همین مساله باعث شده که ما، راهنمایی کلی از شست‌وشوی مبلمان برای خانه تکانی به شما ارائه دهیم.

مبل تمیز، خانه‌ای سالم‌تر

اگر برای خانه تکانی به مبل‌ها نگاه کنیم و لکه‌ای عمیق روی آن نبینیم، از شستن آن صرف نظر می‌کنیم. ممکن است یک جاروبرقی برداریم و آن را اساسا جارو بکشیم. اما، مبلمان مرکزی هستند برای جمع شدن انواع میکروب‌ها و مواد حساسیت زا. اگر مبلمان نزدیک به آشپزخانه باشد، پس از هربار غذا درست کردن، بوی جدیدی به مبلمان چسبانده‌ایم. طبق بررسی‌ها بهتر است مبلمان را سالی یک الی دوبار به شکل عمیق تمیز کنیم که خانه تکانی عید می‌تواند زمان مناسبی برای این کار باشد. اگر برای خانه تکانی مبلمانمان را عمیقا تمیز کنیم، فضایی سالم و پاکیزه‌تر در سال جدید برای خود ایجاد کرده‌ایم.

صفر تا صد شست‌وشوی مبل برای خانه تکانی

گاهی به این فکر می‌کنیم که ای کاش می‌توانستیم مبلمانمان را هم مثل پرده داخل ماشین لباسشویی بیاندازیم، اما متاسفانه چنین چیزی مقدور نیست! بنابراین، ما باید به یک شست‌وشوی چند مرحله‌ای و آسان فکر کنیم که در برخی موارد و در صورت نو بودن مبلمان ممکن است یکی دو مرحله از آن کاسته شود. نکته قابل توجه این است که ما جنس مبلمانمان را بشناسیم. در برخی موارد، مواد شوینده یا شیوه‌ای که برای شست‌وشوی مبل انتخاب می‌کنیم، مناسب برای جنس آن نیست. بنابراین، بهتر است پیش از بهره گیری از روش‌های پیش رو، مطمئن شویم که به مبلمان آسیب نمی‌زنیم!

مرحله اول؛ جاروبرقی

اگر اولین مرحله شما برای شست‌وشوی مبل در خانه تکانی، جاروبرقی کردنِ آن باشد، بدون شک کارتان به شدت راحت شده است. شما با جاروبرقی می‌توانید بسیاری از موها، آشغال‌های ریز و درشت و غبارها را از سطح میل بروبید. برای این منظور، اگر کوسن‌های بخش نشیمن از مبل جدا می‌شوند، حتما آن‌ها را بلند کرده و زیرشان را نیز جارو برقی بکشید. اگر روی مبلمان شما پرز‌هایی از لباس پشمی باقی مانده، بهتر است از یک پرزگیر استفاده کنید تا سطح مبل از هر پرز و مویی خالی شود.

مرحله دوم؛ جدا کردن روکش‌ها

در مرحله دوم از شست‌وشوی مبلمان برای خانه تکانی عید، بهتر است هر بخش از مبلتان که روکشش جدا می‌شود را جدا کرده و داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. اگر بافت پارچه مبلمان شما ظریف است، بهتر است روکش‌ها را داخل تشت آب ولرم بخیسانید و با کمی نرم کننده از شر کثیفی‌ها خلاص شوید. وقتی که شست‌وشوی روکش‌های مبلمان به پایان رسید، آن‌ها را به خوبی خشک کنید. حتی اگر احساس کردید که روکش کمی نم دار است نیز، آن را سرجای خود برنگردانید چراکه می‌تواند عاملی برای قارچ‌زایی شود. برای اطمینان از این مساله، پس از خشک شدن کامل روکش، می‌توانید آن را اتو کنید.

مرحله سوم؛ از بین بردن لکه‌ها

در مرحله سوم از شست‌وشوی مبلمان برای خانه تکانی عید، بهتر است هر بخش از مبلتان که لکه یا چربی به آن جذب شده است را با مواد شوینده مناسب تمیز کنید. اگر می‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، حتما از سازگاری مواد داخلی آن با جنس پارچه مبلتان مطمئن شوید. اگر به شکل کلی، مبل شما به شدت لک و کثیف نیست، لازم نیست کل آن را با مواد شوینده، بشویید. از یک لکه‌بر استفاده کنید و تنها لک‌ها را بزدایید. در هر حال، بهتر است پس از انتخاب شوینده مناسب، آن را با آب مخلوط کنید و با یک توری، سطح مبل را به شوینده آغشته کنید، سپس در همان لحظه، از یک پارچه خیس استفاده کنید و آثار مواد شوینده را از بین ببرید. بعد از این کار، بهتر است سطح مبل را با یک حوله خشک مجددا تمیز کنید. (حین استفاده از مواد شوینده شیمیایی، تهویه هوا خانه‌تان را روشن کنید، اگر دستگاه تهویه هوا ندارید، پنجره‌ها را باز بگذارید و اگر افراد مسن یا کودکان در خانه حضور دارند، آنان را از محیط دور کنید!)

مرحله چهارم؛ استفاده از بخارشوی

در مرحله چهارم از شست‌وشوی مبلمان برای خانه تکانی عید، بهتر است از بخارشوی استفاده کنید. سطح مبلمان و هر کجای دیگر که به فکرتان می‌رسد را با حرارت ملایم، بخارشوی بکشید. این کار تمامی ویروس‌ها، میکروب‌ها و غبار حساسیت‌زا را از بین خواهد برد. اگر در میان لوازم منزلتان بخارشوی نداشتید، لازم نیست بخرید، یا از همسایه‌ها قرض بگیرید، یا اجاره کنید! برخی از قالیشویی‌های شهر، هم دستگاه‌های بخارشوی مبلشان را اجاره می‌دهند و هم برای نظافت مبلمان شما به خانه‌تان می‌آیند.

مرحله پنجم؛ اطمینان از خشک بودن

در مرحله پنجم از شست‌وشوی مبلمان برای خانه تکانی عید، تنها کافی است از خشک شدن مبل مطمئن شوید. برای این منظور بهتر است تا خشک شدن کامل آن، پنجره‌ها را باز نگه دارید، یا اگر هنوز هوا سرد است، بخاری یا شوفاژ را زیاد کنید. فراموش نکنید که پیش از خشک شدن کامل مبل، نباید روی آن بنشینید چراکه ممکن است لکه‌ها و کثیفی‌ها را بیش از پیش به آن منتقل کنید.

جایگزین برای مواد شوینده شیمیایی/ بهترین ترکیب برای شستشوی مبل

اگر می‌خواهید یک جایگزین برای مواد شوینده شیمیایی کارخانه‌ای داشته باشید که عمیقا لکه‌های مبل را از بین می‌برد می‌توانید دو قاشق پودر صابون، یک قاشق جوش شیرین، یک قاشق مرباخوری نمک و یک قاشق مایع ظرفشویی را با دو لیوان آب ولرم ترکیب کرده و روی شعله گاز بگذارید. پس از حل شدن کامل آن، اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس با یک اسفنج یا اسکاچ شروع به از بین بردن عمیق‌ترین لک‌های مبل خانه‌تان برای خانه تکانی عید کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

در این مقاله روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه را به شما آموزش می‌دهیم. ۶ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *