خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه مرغ مجلسی با آب پرتقال

طرز تهیه مرغ مجلسی با آب پرتقال

طرز تهیه مرغ با آب پرتقال

روش های مختلفی برای پخت مرغ وجود دارد . یکی از روش های مجلسی و فوق العاده خوشمزه پخت مرغ ، درست کردن مرغ با آب پرتقال است . حتما این مرغ پرتقالی خوش طعم و عطر را در این فصل که پرتقال به فراوانی در بازار وجود دارد امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

مرغ مجلسی با آب پرتقال

مرغ با آب پرتقال

مواد لازم برای تهیه مرغ با آب پرتقال:

  • مرغ ۸۰۰ گرم
  • آب پرتقال ۲ لیوان
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • برش های پرتقال تازه چند عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با آب پرتقال

بهتر است مرغ ها را قبل از شروع کار برای دو ساعت با کمی نمک و ادویه مزه دار کنید.

سپس مقداری روغن رو داخل ماهیتابه می ریزیم و مرغ ها رو با حرارت ملایم سرخ می کنیم. اگر مرغ ها رو مزه دار نکرده بودیم توی همین مرحله مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم تا رنگ مرغ ها زیباتر بشه و مزه ادویه ها رو به خودش بگیره.

بعد از اینکه دو طرف مرغ ها طلایی شدن اون ها رو از تابه خارج می کنیم و پیاز رو که به صورت خلالی خرد کردیم توی همون روغن سرخ می کنیم. مقداری زردچوبه و پودر سیر و فلفل رو در اواخر سرخ شدن به پیازها اضافه می کنیم.

سپس مرغ ها رو دوباره روی پیازهای سرخ شده قرار می دهیم و بعد آب پرتقال رو اضافه می کنیم. قطعاً مزه آب پرتقال طعم سس ما رو تحت تاثیر قرار میده، یعنی اگر از پرتقال شیرین استفاده بشه نتیجاتاً سس پرتقال ما شیرین و اگر از ترش باشه سس ما ترش خواهد بود.

بعد از اضافه کردن آب پرتقال، شعله رو بسیار ملایم می کنیم و اجازه می دیم تا با حرارت کم، مرغ بپزه و سس غلیظ بشه. بعداز اینکه سس کمی غلیظ شد و از مقدارش کم شد، زعفران رو اضافه می کنیم و نمک غذا رو می چشیم و همچنین اگر به نظرتون احتیاج به چاشنی داشت، اون رو اضافه می کنیم. مثلاً اگر دوست داشتین مزه سس ترش تر باشه، کمی آبلیموی تازه و یا اگر شیرین تر می پسندین مقداری شکر یا عسل اضافه می کنیم.

در اواخر پخت چند تکه از برش های پرتقال رو به خوراک اضافه می کنیم تا عطر غذامون هم تکمیل بشه.

وقتی پخت مرغ کامل شد و آب پرتقال کاملاً غلیظ شد و به صورت سس خوش رنگ دراومد، غذای ما آماده سرو هست. این خوراک رو همراه با چلو یا با نان سرو می کنیم.

منبع:۲nafare.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *